[adsl] Geen ISRA punt of kpn kastje in huis.

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
Het volgende is het geval. Op dit moment heb ik kabelinternet maar ik wil overstappen naar ADSL. Ik heb op internet gezocht naar informatie over de aansluitingen e.d. en overal moet je de splitter aansluiten vlak bij het punt waar je aansluiting je huis binnenkomt. Aangezien ik in een maissonette woon begint mijn huis op de eerste verdieping (op de begane grond is een ander woonhuis).

Waar ik ook kijk in mijn huis, nergens komt er een KPN kabel binnen. Niet in de meterkast en zelfs niet in mijn berging op de begane grond. Hier zit wel de watermeter.

De enige plek waar mijn kabels (telefoon en kabel) het huis binnenkomen is aan de buitenmuur van mijn woning. Hier een foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.radaba.messageboard.nl/upload/Aansluiting.jpg

Zoals je ziet is ook de splitter van mijn kabelmodem hier aangesloten omdat ook mijn kabel nergens anders binnenkomt.

Ik vraag mij dus af of ik hier een splitter tussen krijg en of dit sowieso wel de hoofdlijn is. Dit is een vereiste voor een aansluiting bij b.v. Speedlinq en ik heb geen zin dat ik het doe-het-zelf pakket bestel en vervolgens er achter kom dat het niet kan.

Zijn er mensen die ook alleen een telefoonlijn vanuit de muur krijgen en toch ADSL hebben. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, dat is je binnenkomende lijn :). Je splitter hoeft eigenlijk niet eens direct bij de "ISRA", maar moet gewoon als eerste aangesloten worden. Als jij het daar aansluit, komt het dus gewoon goed :).

ISRA staat voor "infrastructuut/randapparatuur" en is gewoon het punt waar de "KPN kabel" overgaat in "jouw bekabeling", stelt verder geen reet voor technisch :P. Wat jij daar op de foto zet, is gewoon jouw ISRA :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bassio
Ok, dat zou dan dus moeten werken. Ik vind het stukje snoer alleen wel heel kort. Kan dar dan gemakkelijk een splitter tussen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee joh, niet voor die aansluiting doen, gewoon erna! Die stekker eruit, stekker erin met aan de andere kant een RJ11 plug, die prik je in je splitter en vanaf daar ga je weer de felefoon en de adsl aansluiten :)

• bassio
Ik dacht dat inderdaad je splitter voor je telefoon aansluiting moest. Maar dat maakt niet uit waar je dat doet? Dan wordt het al weer een stuk makkelijker. Het gaat er dus om dat je telefoon gewoon na je splitter komt omdat ie anders waarschijnlijk het signaal van je telefoon stort.

Ik had op tweakers al gelezen dat sommige mensen geen telefoon meer hadden op het moment dat ze het ADSL-modem aanzetten. Maar dat probleem heb ik dan dus niet.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

bassio schreef op 04 April 2003 @ 23:51:
Ik dacht dat inderdaad je splitter voor je telefoon aansluiting moest. Maar dat maakt niet uit waar je dat doet? Dan wordt het al weer een stuk makkelijker. Het gaat er dus om dat je telefoon gewoon na je splitter komt omdat ie anders waarschijnlijk het signaal van je telefoon stort.

Ik had op tweakers al gelezen dat sommige mensen geen telefoon meer hadden op het moment dat ze het ADSL-modem aanzetten. Maar dat probleem heb ik dan dus niet.
Klopt, zolang al je telefoons maar achter die splitter zitten. Ervan uitgaande dat dit je enige telefoonaansluiting is, kan je hem dus echt probleemloos met een telefoonstekker daarop aansluiten

• bassio
Gelukkig maar. Dan kan ik mooi over stappen naar ADSL. Ik heb nu 768/128 en geen vast ipadres voor 46 euro. Ik ga naar 1536/246 en vast ipadres voor 52,50. Vond ik wel een aardig verbetering voor die 6 euro extra in de maand en 79 euro aansluitkosten + modem.

Verwijderd

Ik kwam na de search uit bij dit topic.

Ons bedrijf gaat verhuizen binnen nu en 3 weken alleen wil ik graag weten of ADSL op isra punt of op telefoonnummer wordt afgeleverd.
Als het op telefoonnummer is dan kan ik die gewoon om laten zetten door KPN en dit gebeurd doorgaans binnen 10 werkdagen. Anders moet er een aanvraag worden gedaan op een telefoonnummer wat op de nieuwe locatie al ligt en duurt het langer voor we internet hebben toch?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap er geen reet van; je bent echt extreem onduidelijk (wil je verhuizen met je adsl? Wil je je telefoonlijn meenemen? Wil je op het nieuwe adres een nieuwe telefoonlijn en daar je adsl op zetten?), maar ik snap ook niet waarom je het in dit topic post.
Misschien kan je het beter aan de KPN vragen. Die kunnen je prima helpen: 0900 0244, daar is dat nummer voor.

Hint: Je kan je telfoonlijn MET adsl laten verhuizen, adsl wordt gezien als een extra service op een telefoonlijn/abonement (op een abonement dus). Die zijn niet los te koppelen van elkaar, dus als je telefoonnummer/abonnement verhuist naar een ander adres, verhuist je adsl mee en als je telefoonlijn niet verhuist of afgesloten wordt ofzo, kan je je adsl ook niet verhuizen.

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 13-05-2003 11:22 ]

Verwijderd

als je de klantenservice belt kun je meteen alles in orde laten brengen, er komt een monteur en die legt een IsRa voor je aan. Is meteen de verantwoordelijkheid geregeld. Houd wel rekening met kosten. })

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 09:40
Sorry voor de schop... O-)

Maar het plaatje in dit topic is ZEER makkelijk ter illustratie...

Bij ons thuis hebben wij beneden dus dezelfde aansluiting, maar BOVEN ook. (Dus zo'n zelfde wandcontactdoos).

Zowel boven als beneden is een telefoon aangesloten. Misschien ter extra info, als er beneden iemand aan het bellen is, kan er boven 'meegeluisterd' worden.

Nu vraag ik mij af waar ik straks de adsl splitter moet plaatsen? Ik neem aan dat de lijn zicht in 2-en splitst? En dat er 1-tje naar boven doorloopt en de ander beneden blijft?

Search gebruikt, zodoende bij dit topic gekomen, en ik kon het plaatje mooi gebruiken. Dus waar komt nu de splitter?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou wat dacht je van "voor de lijn zich in tweeen splitst".. 8)7

En waar splitst-ie in tweeen? Dat weten wij niet, dat weet alleen jij.. ERGENS komt-ie het huis binnen en ERGENS wordt-ie afgetakt... Daarvoor moet jij de lijn splitsen.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 10:51
Dit hebben wij thuis ook.
Eerst hadden we de splitter achter de "onderste" lijn zitten(dus de lijn die beneden naar de woonkamer loopt).Maar vanaf dat moment werktte de telefoon boven niet meer.De splitter moet dus voor de telefoonlijn splitter, en vanuit daar mag je de telefoonlijn weer splitsen in 2.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:01

ralpje

Deugpopje

ChefChocolateball schreef op 10 december 2003 @ 19:37:
Bij ons thuis hebben wij beneden dus dezelfde aansluiting, maar BOVEN ook. (Dus zo'n zelfde wandcontactdoos).
Weet je zeker dat het _EXACT_ dezelfde dozen zijn? Dus allebei met zo'n onderplaatje erop? Zo niet, dan is die _met_ onderplaatje het IsRa-punt.
Zijn ze wel allebei gelijk, dan zul je ze allebei open moeten schroeven; in ééntje zullen een aantal kabels lopen (een invoer-kabel en een kabel door naar de ander), in de ander maar één kabel. Die met meerdere kabels is je isra-punt. Het is wel nodig je lijn te 'splitten' voor de vertakking naar de andere aansluiting.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 09:40
ralpje schreef op 10 december 2003 @ 20:33:
[...]

Weet je zeker dat het _EXACT_ dezelfde dozen zijn? Dus allebei met zo'n onderplaatje erop?
Yeps allebei een onderplaatje...dus ik zal ze eens open maken en mijn keus maken, iig bedankt voor de heldere antwoorden..

• Pc123
  • Nu online
Heb je niet toevallig een kruipruimte/meterkast waar de telefoonlijn binnen komt? Anders is het misschien mogelijk dat bijvoorbeeld in dat kastje op de begane grond de aftakking naar boven zit, dan zal je daar nog wat aan moeten veranderen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gewoon lijntje uit die contactdoos naar splitter prikken. Zijn veel woningen welke geen irsra hebben (hier ook niet).

Alleen ff zorgen dat er geen vertakkingen in die wanddoos zijn bijgeschroeft naar boven ofzo. Die moeten los en achter de splitter.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

elke woning heeft natuurlijk een ISRA, misschien niet dat kastje, maar in elke woning komt de telefoonlijn ergens binnen :P. Daar moet je splitter dus ongeveer komen :)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb vandaag ook adsl aangesloten en heb dus percies hetzelfde punt als jou.

Erg simpel zit gewoon een stekker bij die je gewoon erin stopt en die gaat naar de line (hoofdlijn) van je splitter. En dan sluit je een ander kabeltje van phone naar de telefoon en het werkt perfect.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Of gebruik de andere telefoon lijn gewoon niet :)

Alsjeblieft zeg, moest je daarvoor nou een topic een maand omhoog trappen? :X
Dit is dus NIET de bedoeling!

[ Voor 61% gewijzigd door intoxicated op 11-01-2004 17:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:16:
Of gebruik de andere telefoon lijn gewoon niet :)
:X

En dit soort replies horen ook niet, zet de volgende keer gewoon een topicreport.

[ Voor 29% gewijzigd door intoxicated op 11-01-2004 17:14 ]

Verwijderd

ChefChocolateball schreef op 10 december 2003 @ 19:37:
Sorry voor de schop... O-)

Maar het plaatje in dit topic is ZEER makkelijk ter illustratie...

Zowel boven als beneden is een telefoon aangesloten. Misschien ter extra info, als er beneden iemand aan het bellen is, kan er boven 'meegeluisterd' worden.

Nu vraag ik mij af waar ik straks de adsl splitter moet plaatsen? Ik neem aan dat de lijn zicht in 2-en splitst? En dat er 1-tje naar boven doorloopt en de ander beneden blijft?

Search gebruikt, zodoende bij dit topic gekomen, en ik kon het plaatje mooi gebruiken. Dus waar komt nu de splitter?

Verwijderd

hallo ik heb hetzelfde probleem als chefchocolatball....waar moet ik de splitter nu zetten en hoe?

Graag antwoord!

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:17:
hallo ik heb hetzelfde probleem als chefchocolatball....waar moet ik de splitter nu zetten en hoe?

Graag antwoord!

Bij voorbaat dank!
het antwoord staat er toch ook al? schroef die dingen van de muur en kijk welke van welke afgesplitst wordt :)

Verwijderd

zie hier mijn installatie ;-)

Overigens ben ik nu verhuist, en is de installatie wel profie geinstaleerd, door mijzelf natuurlijk.

http://machielse.tweakdsl.nl/100_0025.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 21:22 ]

Verwijderd

Is het niet handig om dit gewoon in de FAQ te zetten? Er is nu al verschillende keren in dit topic hetzelfde gevraagd, en er zijn verschillende andere topics over hetzelfde onderwerp geweest ;)

Zo maar een idee'tje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:23:
Is het niet handig om dit gewoon in de FAQ te zetten? Er is nu al verschillende keren in dit topic hetzelfde gevraagd, en er zijn verschillende andere topics over hetzelfde onderwerp geweest ;)

Zo maar een idee'tje.
kweenie hoor. je krijgt bij zo'n DHZ pakket een mooie handleiding met plaatjes, en die voldoet volgens mij uitstekend.
de vragen die hierover gesteld worden zijn stuk voor stuk met een beetje nadenken met die folder op te lossen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:22:
zie hier mijn installatie ;-)

Overigens ben ik nu verhuist, en is de installatie wel profie geinstaleerd, door mijzelf natuurlijk.

http://machielse.tweakdsl.nl/100_0025.JPG
ja maar jij hebt daar TWEE isdn lijnen... hoe moet de TS dan weten op welke van die twee lijnen zijn ADSL komt te zitten 7(8)7

oftewel: whats your point in showing us your prutswerk??

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:25:
[...]

kweenie hoor. je krijgt bij zo'n DHZ pakket een mooie handleiding met plaatjes, en die voldoet volgens mij uitstekend.
de vragen die hierover gesteld worden zijn stuk voor stuk met een beetje nadenken met die folder op te lossen.
Ik heb geen ervaring met xDSL, dus daarom, het was maar een idee'tje ;)

Verwijderd

Hallo allemaal,

Aankomende week ga ik proberen mijn ADSL verbinding van Demon te installeren. Nu het volgende, uit de telefoonaansluiting in de meterkast kan ik geen wijs. Er zit zo'n kastje, ik neem aan het ISRA punt, met aan de bovenkant een tig aantal draadjes. Rode/blauwe, koper kleurige etc. Net of er meerdere lijnen liggen. Maar ik heb toch echt één analoge telefoonlijn.
Nu hoorde ik van een kennis van mij, dat ik de splitter net zo goed in de woonkamer bij de wandcontactdoos kan plaatsen.
Dus: wandcontactdoos -> splitter -> telefoon
-> adsl modem
Daarnaast heb ik in een andere kamer nog een wandcontactdoos met een telefoonaansluiting, waar dan dus geen splitter achter zit. Een eventuele telefoon die ik hierop zou aansluiten zou storen en zou mijn internetconnectie verbreken (bij eventueel gebruik van die telefoon dus). Maar zo lang ik die wandcontactdoos voor de telefoon niet gebruik zou alles prima moeten werken.
Deze methode scheelt mij een hoop kabel (van meterkast naar woonkamer is toch gauw 20 meter kabel). En ik heb de modem gewoon naast de computer staan i.p.v. bijvoorbeeld in de meterkast.

Werkt dit zo allemaal en geeft het geen overbodig snelheidsverlies of andere problemen? Alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_

Verwijderd

Heb het inmiddels aangesloten, zoals ik hierboven uitgelegd heb.... ennn... het werkt!! :)
Pagina: 1