Toon posts:

[codec] beeld divx te langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb een serie films waarbij het beeld te langzaam speelt... Als ik ze met WMP9 open dan gaat het beeld te langzaam, als ik het met BSplayer open dan heb ik geluid en een vaag groen gestippeld beeld, En als ik het met Divxplayer open dan heb ik wel gewoon beeld, maar geen geluid! Ik snap er nu niets meer van...

Ik heb deze codex geinstalleerd:

* Divx Bundle 503
* Xvid
* AC3 filter

Met deze codex moet ie volgens Gspot gewoon werken...

Ik ben ten einde raad ook al eens terug gegaan om het nimopack, kazaalitepack en acepack te installeren, maar dat heeft ook niets verholpen. Ook het willekeurig toevoegen van codecs eindigde nergens!

Zou het niet toevallig komen omdat er al zoveel codex zijn geinstalleerd en verwijderd dat het allemaal een groot conflict is geworden? Ik ben namelijk al ruim 3maanden aan het worstelen om alles met die codex op deze computer op goede orde te brengen dat alles het gewoon doet.

Als men dit leest en wil reageren met gebruik de zoekoptie, dan zou ik graag vragen of zij dan een link willen zetten naar een topic waar een oplossing staat! Als ik nu ga zoeken dan kom ik alleen maar topics tegen waar men zegt dat je moet zoeken, en andere waar niet mijn probleem beschreven wordt, dus...

Is het trouwens niet een mooi idee om een heel apart faq te weiden aan de codec-problemen in de wereld? Dan zijn er tenminste wat minder vervelende mensen die maar blijven vragen over die codex!

Ik hoop dat ik hiermee alles van mijn probleem heb beschreven, en dat ik snel van mijn problemen af zal zijn!

bvd, jojojohan

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

backupdevice

No Risk , Full Push

Fdd show codec installeren ;)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 13:34

flexje

got-father

heb ik ook met mediapleejer , als ik het afspeel met DVlad dan speelt ie normaal.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

installeer de nimo codec pack versie 4 en alles loopst vlot.Had in het beginn ook problemen met de snelheid van divx-bestanden.Nu lopen ze allemeel prima

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

13. Als ik film opstart krijg ik dus een groene waas en daarna wordt beeld niet ververst dat ziet natuurlijk raar uit Is dit puur een codec probleem of een film met fouten?

Hoogst waarschijnlijk wordt dit probleem veroorzaakt omdat je Vobsub uit het Nimo Codec Pack geïnstalleerd hebt
Even uninstallen en opnieuw (zonder vobsub) herinstalleren en je probleem zou opgelost moeten zijn

Je kan ook ipv het Nimo Pack de ffdshow filter installeren (samen met ac3 codec vervangt dit alle codecs die je nodig hebt)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Voordat je überhaupt een oplossing voor je probleem zoekt moet je jezelf de vraag stellen of je alle codecs wel hebt geïnstalleerd
Je hebt de volgende nodig om zo'n beetje iedere film af te kunnen spelen:
Alpha 3.11
DivX 5.02
Xvid
AC3
Elecard mpeg-2 player (de speler heb je niet nodig, maar wel de plugin; nu kan je ook mpeg-2 films in WM-Player bekijken)
Je kan ook kiezen voor zo'n "all in one pakket" zoals het Nimo Codec Pack of je kan ffdshow installeren (hier moet dan nog alleen de ac3 codec bij)
Keuze zat dus.

En probeer hier http://www.pbm.nl/~ondert...e9b720b37af1597e7f9d895e8 eens ff te zoeken........of open hier een topic,want die gasten zijn alleen maar bezig met Avi/Divx en alle andere zooi.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is het trouwens niet een mooi idee om een heel apart faq te weiden aan de codec-problemen in de wereld? Dan zijn er tenminste wat minder vervelende mensen die maar blijven vragen over die codecs!
offtopic:
Whehe, na klikken op je naam snap k die opmerking van je wel :+
FAQ-item is er al kort (plus diverse URL's), maar een tutorial over gebruik (en bijv. bespreking van de kwaliteit) van codecs zou niet misstaan nee. Moet er wel iemand dit willen schrijven. Ik heb nooit enig probleem met enkel ffdshow + AC3 dus aan mij heb je wat dat betreft niets aan een how-to troubleshooting :P

En ontopic: wat voor hardware heb je eigenlijk?

Als je al tijden vele codecs hebt lopen installeren en verwijderen, kan ik me inderdaad goed voorstellen dat er ergens wat vervelende resten achter zijn gebleven. Die zelfde films doen het trouwens wel goed bij een ander?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

De ultieme oplossing voor alle DivX probs is sowieso noot WMP9 gebruiken --> neem óf WinDVD of PowerDVD. Deze progjes doen het bij mij altijd super en nooit last van vage framerates en geluiduitval wat ik bij WMP9 geregeld heb.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik was het gister dus erg zat, en heb de computer gewoon helemaal even leeggemaakt! Heb nou weer die codecs geinstalleerd, en heb nou gewoon geen problemen meer met die beelden... Er zullen vast wel weer nieuwe dingen opkomen (daar ben ik ook niet meer bang voor :D). In ieder geval alvast bedankt voor het reageren!
Pagina: 1