Toon posts:

draadloos aan vast 2e netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

volgende vraagje waar mijn buurman en ik al 2 weken mee zitten:
we hebben de volgende config:

Buurman (netwerk1, werkgroupnaam A):
ADSL-modem
desktop <----- router (edimax) ---> wireless AP (edimax) ---> laptop

Ik (netwerk2, werkgroepnaam B):

Desktop <----router ---> kabel naar laptop ---> wireless verbinding met buurman

Vraag:
Wij willen graag elkaars netwerk in kunnen zien (bestanden uitwisselen)

Is dit mogelijk via mijn laptop en zijn AP??? Tot nu toe lukt dit wel maar alleen als mijn netwerkkabel eruit ligt. De routers gebruiken dezelfde IP adressering (standaard instelling)
- Moeten wij dan aan een bridge denken ? (op mijn notebook?) Hoe veilig is dit met betrekking tot het uitsturen van info buiten het LAN?
- hoe zit het met eventuele conflicterende ip adressen?

8)7 P

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Antwoord met mijn lan

ADSL ---- Router --- Switch ------- AP1 - golfje golfje golfje --- AP2-----serverbuurman ----- switch ------clients

Tussen AP1 en AP2 is bridge (2 keer WAP11 met Dlink 900+ firmware) daarvoor was AP2 gewoon een wireless kaartje in de server van de buurman

Tussen ADSL en Router zit een Sipspoof

Netwerk van mij is 192.168.100.0
Netwerk buurman is 192.168.10.0

Netwerk van mij heeft als route entry Route add 192.168.10.0 mask 255.255.255.0 192.168.100.252 -p waar 252 de netwerkkaart is van de server van de buurman. En als default gateway de internet router.

De server van de buurman stuurt alle dns aanvragen door naar mijn server en router.

en gebruikt zijn eigen server als dhcp / dns / gateway.

Beide server zijn windows machines en draaien allebei wins in een push pull replicatie. Waardoor officieel de microsoft netwerkomgeving het ook doet (nu nog wat issues met de replicatie ) ( owja dit is toch niet te heavy voor PNS toch ? )

Eventueel is het ook mogelijk om 1 wins te draaien. maar ik kreeg problemen met inloggen als ik films aan het versturen was naar de buurman omdat m`n clients niet meer bij de wins server konden die bij de buurman stond.

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 04-04-2003 21:21 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Ik weet niet wat dit in PNS doet, maar ik zal toch even antwoord geven op je vraag:

Nee, het is niet mogelijk om hetzelfde IP adres in een netwerk te hebben waarbij de 2 elkaar kunnen zien.

Ik denk dat de beste oplossing is om zelf een router op te zetten of een andere te kopen zodat je een aangepaste IP-adressering kunt gebruiken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs