Marquant MCA 475 versterker ook te gebruiken voor Subwoofer?

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik heb hier een probleempje..
Heb hier een Marquant MCA 475 versterker.. die hang ik aan de output van de radio (Pioneer 6400) maar hoe moet 9ik nu mijn subwoofer aansluiten?

Plz help :)

Verwijderd

met kabeltjes :)

kan het wat duidelijker?

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
ik weet nu dus niet waar ergens opd e radio ik de versterker moet aansluiten..
En hoe moet ik de subwoofer op de versterker aansluiten? (marquant versterkertje)

Verwijderd

Welke output bedoel je?
Ik neem aan de cinch connectors?
nou, als je met een tulip stekkertje (zo'n dropveter) van de cinch uitgang v/d radio naar
de tuner in v/d versterker gaat, kan er niet zo veel fout gaan.

De sub,
Als ie actief is, dan moet je waarschijnlijk 1 vd 2 uitgangen van de radio (dus mono) op de sub aansluiten.
Waneer de sub niet actief is (zonder ingebouwde versterker) moet je met een stuk kabel vanaf de luidpreker uitgang van de versterker naar de aansluitpunten op de sub.

m.v.g eX!sion

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 22:09
Waarschijnlijk heb je een extra versterker nodig voor je sub. Denk namelijk niet dat in de Marquant het sub kanaal ook wordt versterkt :)

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30
ik denk gewoon de - van een kanaal en de + van een ander kanaal naar je sub toe. Dan bridged ie waarschijnlijk zodat je meer power hebt.

Verwijderd

Dat hoeft niet altijd te werken, maar je kan het altijd ff proberen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Deze versterker heeft twee manco's, even afgaand op de reputatie van het merk :) :
  • niet brugbaar
  • waarschijnlijk geen actief frequentiefilter aan boord
Dat ie niet brugbaar is, is niet helemaal desastreus. Je kan immers een sub prima aan een linker of rechterkanaal hangen. Er blijft dan alleen een kanaal ongebruikt. Die kan je niet zomaar erbij aansluiten, dat is prutsen eerste klas.

Het gemis van een filter uit zich in een subwoofer, die gewoon een full range signaal krijgt. Hij moet zich dan dus bezig houden met veel meer frequenties, dan waar ie voor bedoeld is. Dat levert dus een rommelig geluid op, of je moet de sub passief gaan filteren (met spoeltjes en condensatoren).

Kortom, voor subgebruik kan je die Marquant beter ditchen. Marquant speakertjes zijn qua prijs/prestatie nog wel bruikbaar in budgettermen (vooral de subjes kunnen nog beste klappen geven in een gesloten kistje ;) ), maar op versterker/radio gebied moet je er gewoon omheen lopen.
Pagina: 1