Toon posts:

[2K] beeld en geluid choppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende irritatie:

M'n server, die naast de TV staat en vooral muziek en divx'jes speelt, heeft de irritante neiging om te 'hakkelen'.

- Winamp speelt geluid met hiccups af (verslikt zich lijkt het wel)
- Elke willekeurige video-speler speelt divx's met hiccups af, hij lijkt vooral te 'skippen' m.a.w. ik mis soms 3 seconden in een film (divx 5c codec , laagste kwaliteit)

Met winamp is het heel erg te merken als ik daarnaast wat bestanden loop te kopieren, niks processor-intensiefs in ieder geval, want buiten winampen doet ie weinig.

Ik heb sterk het vermoeden dat er ergens iets fout zit met de hd's, Ik heb al een berg dingen geprobeerd, spelen met de cache-settings van windows, re-install, DMA settings en paar x gedefragmenteerd.
De HD's zelf zijn snel genoeg, bestanden heen-en-weer kopieren gaat snel.

Deze bak heeft de volgende specs:

- Asus P2B-DS (BX) moederbord
- Dual P3 450 (moet genoeg zijn voor een divx'je?)
- Geforce 2 MX 400 64 Mb pci
- 2 3com NIC's
- 512 Mb PC100
- 1 Maxtor 30 GB 5400 (pri master)
- 1 Maxtor 40 GB 5400 (pri slave)
- 1 CD-ROM (pri master)
- 1 DVD-speler (pri slave)
drivers:
- IDE: Standaard 2k intel busmaster driver

Windows 2000 advanced server, SP3
doet: NAT/routen + mailservertje

heeft iemand een idee wat in kan proberen om dit op te lossen en mij van een fatsoenlijke muziek-belevenis kan voorzien? :)

Verwijderd

Check de properties van elke partitie die binnen Windows bekend is. Kijk of: "Indexing for fast search" is aangevinkt. Indien Ja; uitvinken. Daarna in Services de Indexing-service ook disablen. Scheelt je ongeveer 10% schijfaktiviteit.

Verwijderd

Topicstarter
Die stond al uit, thnx anyway

Edit: Tenminste, 1 partitie stond nog aan met indexing service (stom), maar de service zelf was uit en stond op manual, vreemd. hoort ie op te starten.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop* iemand?