Toon posts:

Export CSV file uit OE6.0 >> Semicolons als separator?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer m'n adresbool van uit Outlook Express 6.0 [W98 2nd Ed] te exporteren. Maar in plaats van een beloofde CSV file (comma separed value's, een basic file) wordt een file met semicolon (; punt komma) als veld seperator geproduceerd. Iemand een idee hoe dit kan en hoe dat te verhelpen?

Mijn Dank is groot !

Verwijderd

Ja zie je landinstellingen (taal/keyboard) in configuratiescherm.
Daar staat dat de seperator ; moet zijn ipv ,.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 20:11 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat kan helpen: open de file niet door hem te dubbelklikken (dan denkt Excel aan .csv door de extensie), maar open hem via het open-menu in Excel. je hebt dan een veel ruimere keuze aan import-opties.

Verwijderd

Topicstarter
ItSnows>>
Nou, neuh. Daar staan de instellingen voor getallen, valuta, tijd en datum. Toch heb ik ff de lijstseparator van getallen in een komma veranderd. Dit heeft geen effect op de Export vanuit het adresbook, de recordvelden van de geproduceerde file blijven gescheiden door puntkomma's ipv van komma's.

AlterEgo>>
Ik wil'm niet in Excel importeren, maar in 'm Tps (Topspeed database file) importeren.

CH

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vanuit Excel kun je hem dus als echte komma separated exporteren :)

Verwijderd

casper: dat is dom dan :D

Is het eenmalig?
Kunt de file dan ook in NotePad openen en de veldseperator zelf even omzetten lijkt me (doe ik ook wel eens :) )

Alterego: na de reload dacht ik: dat is een nog veel beter antwoord :)
Import in Excell en dan Export naar CVS met ; (is een extra optie bij Excell Save as) :+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ItSnow>>
Eenmalig, nee. Voorts, waarom gebeurd dit nu? Ik heb namelijk een file ontvangen van iemand die claimt dat'ie geexporteerd is uit OE6.0, waar idd de velden gescheiden zijn door een komma.

Casper
Pagina: 1