Toon posts:

Vertraagde DivX

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ff een vraagje.
Kan iemand mij vertellen waarom ik op m'n laptop elke keer een vertraging krijg in m'n beeld.
Als ik een DIVX afspeel m.b.v. Windows Media Player dan heb ik elke 4 seconden een vertraging het beeld .. de film loopt daarna wel gewoon verder.

Op m'n DESKTOP loopt de DIVX prima (zowel van CD als van Schijf).
Op de LAPTOP speelt ie vertraagd vanaf het netwerk (100mbps) en vanaf CD.
Ook maakt het niet uit of ik het venster maximaliseer of heel klein maak.. de vertraging blijft bestaan..

O ja, ik draai Windows 2000.. heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?? Bij voorbaat dank...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
divx heeft een vrij zware pc nodig om te kunnen draaien, je laptop heeft misschien een minder zware proc dan je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 november 2000 19:55 schreef smvs het volgende:
divx heeft een vrij zware pc nodig om te kunnen draaien, je laptop heeft misschien een minder zware proc dan je pc?
Zou dat het kunnen zijn ??
M'n DESKTOP is Athlon 850 / 128 mb intern.. m'n LAPTOP is Intel Celeron 466 / 192 mb intern...

En, wat ik ook merkwaardig vind is dat ie zelfs met een heel klein venstertje nog hort en stoot..

In ieder geval bedankt voor je reply !!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zet de quality op 0 en speel het af met bsplay;

http://bsplayer.cjb.net/

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik heb een celeron 500 laptop met 64 MB en daar doen de divx'en het perfect, dus op die 466 zou het ook moeten lukken.

Wat betreft die venstergrootte, dat maakt niet zoveel uit. Het decomprimeren van de divx kost de meeste processorkracht/geheugen.

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat DIVX soms inderdaad stottert als je hem met Win media player 7 afspeel. Bij versie 6.4 met de plug-in van Alfa-divx ging het weer eem stuk beter. Ook zijn de homemade afspelers die je overal wel kan vinden soms veel beter.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
plug-in van Alfa-divx
Waar kan ik die halen? :) En wat doet het?

Verwijderd

bij download.com of tucows
succes het is j media player plugg in voor divx
Pagina: 1