Toon posts:

[w2k]Soort webmin voor windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er voor een w2kprof een soort webmin zoals die bestaat voor Linux?

Het gaat dan vooral om via een website te kunnen inloggen en bv aplicatie's kan starten (soort custom commands) en een file browser op gebruikers niveau(dus bv alleen in 1 map)

Voor Linux gebruik ik de zg. Webmin module, deze voldoet perfect aan de eisen die ik zoek, maar voor w2k ken ik niks waarmee dit zou gaan.

Iemand nuttige tips/idieen hoe ik dus gebruikers kan laten inloggen en voorbestemde aplicaties kan laten starten/stoppen en kan filebrowsen?

Verwijderd

Policies??

Je kan trouwens ook met de MMC bepaalde taken delegeren aan gebruikers (bijvoorbeeld: MANAGER1_USER kan een icoontje krijgen om zijn "ondergeschikten" weer te unlocken ofzo...).

Ik zou even een Windows 2000 boek erbij pakken...

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 11:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Je kent programma's als RealVNC en dergelijke? Net zo makkelijk toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja en Nee
Als je dan inlogt met vnc of pca kan de inlogger(gebruiker) overal bij, ook zit hij dan daadwerkelijk op de machine.
Met "webmin" logt deze op een website in en drukkt daar op buttons die door de administrator zijn gemaakt, dat is het enigste wat de bezoeker kan.
Hij kan dus niet op zijn gemak rond bazuinen op de machine zelf, hij ziet alleen maar een loginscherm en daarna de functie's (in geval van webmin een java explorer en custom commands) die door de administrator beschikbaar/open zijn gesteld.

Verwijderd

Zoals gezegd: POLICIES

Je bouwt gewoon elke client helemaal dicht; na inloggen geen Start-menu, geen shortcut-keys; alleen een desktop met Word, Outlook en proggie X en Y...

Ik heb het thuis ook draaien; in geval mijn vriendin weer eens achter de PC wil kruipen. En als je helemaal slim bent; maak je per programma een policy; is makkelijker uitdelen aan grote groepen gebruikers, dan groep-policies...

Verwijderd

Topicstarter
Ja snap ik, maar dat is niet hetzelfde als zo'n webmin module
Hierin bepaal je in de module wat een gebruiker kan en niet kan, policies is veel te veel werk om alleen voor een exe te starten van afstand.
Zo'n webmin module daarin tegen is simpel in gebruik en snel per gebruiker aan te passen.

Heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of er dus zo'n pakket bestaat voor w2k?!?!

Verwijderd

Naar mijn beste weten bestaat het niet; maar ik bedenk net wel een tussenoplossing:

Active Desktop! Via een policy (sorry...) een Active Desktop maken met de knoppies die de gebruiker nodig heeft...

Verwijderd

Windows 2003 en Windows SBS nt4/2000 hebben een dergelijke webpagina voor beheer.
Dus het is wel zeker mogelijk !!

Nu nog kijken of je het zelf aan kan passen naar jou wensen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi en waar vind ik die "pagina" dan of hoe heet ie.
Ik denk dat je bedoeld dat het standaard in w2k zit, kun je me een tip/hint geven waar ik moet zoeken want ik ken hem dus niet.

Verwijderd

Hostingcontroller.com
Meer voor hosters, maar misschien dat het ook aan jouw wensen voldoet.
Het progje kost alleen wel vrij veel, dacht een een paar 100 dollar per server.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 13:28:
Mooi en waar vind ik die "pagina" dan of hoe heet ie.
Ik denk dat je bedoeld dat het standaard in w2k zit, kun je me een tip/hint geven waar ik moet zoeken want ik ken hem dus niet.
Server versie heeft die, w2kpro niet. Maar iets dergelijks is dus wel mogelijk ;)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ik beheer een Windoos machine via computer managment, je kent dat wel, die tree met brol uit het configuratiescherm. Zie eens daar

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 10:17

Stewie!

Keen must die!

Guru Evi schreef op 06 April 2003 @ 22:41:
Ik beheer een Windoos machine via computer managment, je kent dat wel, die tree met brol uit het configuratiescherm. Zie eens daar
en lees jij topics ook wel eens :P

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Bestaat er voor een w2kprof een soort webmin zoals die bestaat voor Linux?

nope, check hier maar

http://www.unitedcolo.com/webmin_guides/QA-10.htm

uiteraard kan je gewoon VNC proberen

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
WOOT :D

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Pagina: 1