Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung Yepp NEU64 MP3 speler, deze heeft 64 mb geheugen ingebouwd. Deze MP3 speler is ook met Smartmedia kaarten uit te breiden, maar in de handleiding staat alleen 16, 32 en 64 mb kaarten. Aangezien dit een relatief oude handleiding is denk ik dat er ook wel 128 mb kaarten in zouden passen.
Ik heb hier niet veel ervaring mee, misschien weten jullie of het mogelijk is?

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 19:36:
Ik heb een Samsung Yepp NEU64 MP3 speler, deze heeft 64 mb geheugen ingebouwd. Deze MP3 speler is ook met Smartmedia kaarten uit te breiden, maar in de handleiding staat alleen 16, 32 en 64 mb kaarten. Aangezien dit een relatief oude handleiding is denk ik dat er ook wel 128 mb kaarten in zouden passen.
Ik heb hier niet veel ervaring mee, misschien weten jullie of het mogelijk is?
Ervaring heb ik er zelf niet mee, maar ik weet wel dat het kan. Er zijn spelers die als limiet 256 MB opgeven en waar mensen 1 GB CF-geheugen aan het werk hebben gekregen. Of het "gevaarlijk" is kan ik je niet vertellen, maar als het niet werkt lijkt het me waarschijnlijker dat het ding gewoonweg niets doet - totdat je er een "juiste" geheugenmodule induwt.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien als je de firmware kan upgraden, anders moet je helaas teleurstellen,
de handleiding mag dan wel oud zijn, maar het apparaat vernieuwt zich niet ;)

dus... probeer een firmware upgrade, als deze niet bestaat of als dat niet kan,
dan heb je pech.

en anders staat bij de upgrade wel wat er is veranderd ;)

suc6 :)

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 04 April 2003 @ 19:40:
[...]
Ervaring heb ik er zelf niet mee, maar ik weet wel dat het kan. Er zijn spelers die als limiet 256 MB opgeven en waar mensen 1 GB CF-geheugen aan het werk hebben gekregen.
Een belangrijk verschil is dat de samsung yepp smartmedia kaartjes slikt, en in tegenstelling tot compact flash zit bij smartmedia kaartjes de controller niet op het kaartje zelf. Als de speler het dus niet ondersteunt gaat het ook gegarandeerd niet werken.

Tis dus een kwestie van kijken wat de laatste firmware ondersteunt.
Staat meestal wel in de release notes :)

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 20:27:
[...]

Een belangrijk verschil is dat de samsung yepp smartmedia kaartjes slikt, en in tegenstelling tot compact flash zit bij smartmedia kaartjes de controller niet op het kaartje zelf. Als de speler het dus niet ondersteunt gaat het ook gegarandeerd niet werken.

Tis dus een kwestie van kijken wat de laatste firmware ondersteunt.
Staat meestal wel in de release notes :)
M'kay, we zijn nooit te oud om te leren ;) . Das wel leuk om te weten, en verklaart gelijk waarom veel fabrikanten van MP3-spelers met SMC werken. Heb je toch meer controle op de klant, en kun je hem/haar als het ware "heel erg helpen" een nieuwe speler te overwegen ("want die oude kan toch maar XX MB uitgebreid worden").

Waarschijnlijk zoek ik daarom altijd (onbewust) naar CF-spelers..?

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

the_Omniscient schreef op 04 april 2003 @ 20:41:
[...]
M'kay, we zijn nooit te oud om te leren ;) . Das wel leuk om te weten, en verklaart gelijk waarom veel fabrikanten van MP3-spelers met SMC werken. Heb je toch meer controle op de klant, en kun je hem/haar als het ware "heel erg helpen" een nieuwe speler te overwegen ("want die oude kan toch maar XX MB uitgebreid worden").

Ik ook, maar liefst wel met OGG-support en titelweergave voor een lage prijs ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 04 April 2003 @ 20:41:
[...]
Das wel leuk om te weten, en verklaart gelijk waarom veel fabrikanten van MP3-spelers met SMC werken. Heb je toch meer controle op de klant, en kun je hem/haar als het ware "heel erg helpen" een nieuwe speler te overwegen ("want die oude kan toch maar XX MB uitgebreid worden").

tsja, zou inderdaad best wel eens kunnen... aan de andere kant kunnen de meeste spelers wel smartmedia kaartjes van 128MB aan en dat is toch gelijk het grootste kaartje wat je kunt krijgen. De hoeveelheid intern geheugen is dan eerder de limiet voor de totale hoeveelheid geheugen. En dat weet je vantevoren...

Wat mij betreft zouden ze het hele flash kaartje ook wel weg mogen laten... ik word zo langzamerhand toch scheitziek van al die verschillende formaten. Gewoon een player met bijvoorbeeld 512MB intern die als externe HD wordt gedetecteerd. Nog ietsje kleiner maken doordat er toch geen uitbreidingsslot in zit, USB 2.0 en een metalen behuizing :)
Pagina: 1