is die SVEC switch een switch of een HUB!

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
Ok die SVEC switch kan dus FD en HD aan! dat kan een hub niet

Hij kan 10 en 100 mengen dat kunnen alleen switched hubs en switches!

Iemand had met poort snif ofzo getest of data naar alle poorten wordt gestuurd dit was niet het geval. Dat is de eigenschap van een switch.

Ik wil dus weten of dit een switch is of een hub

Click hier niet

Verwijderd

?
Als je nou eens een vraag stelt waar je niet antwoord op geeft?

• reapher
duh

lijkt mij ook een switch maar de meningen zijn verdeeelt. Daarom vroeg ik het. Er is laatst een post over geweest namelijk

Click hier niet

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Goed dan voor de laatste keer *D
Die SVEC is een switch. Hij doet idd fullduplex (en dat ben ik bij een hub nog nooit tegengekomen) hij heeft een maximale interne bandbreedte van 1,6 Gbit/s (wat toevallig 8x100mbit fullduplex is en dat is veel meer dan bij een 8 poorts hub) EN als je data over die switch gooit naar een ander dan is dat op een 3e,4e,5e of 6e andere pc die aan die switch hangt niet te zien. Maw hij ontvangt de data-pakketjes en stuurt die door naar ALLEEN die pc voor welke die pakketjes bedoeld zijn. Je kan sniffen wat je wil maar op de andere aansluitingen is dan niet te zien wat/dat er (wat) verstuurd wordt.

Resumé :)
Dit is een switch en als je een apparaat tegenkomt waar HUB op staat en hij toch de bovenstaande eigenschappen heeft mag je hem van mij (ik ben de kwaadste niet :)) een switch noemen.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56

Robert

You have your answer..

en hoe zo'n SWITCH dus 195,- kan zijn terwijl een andere switch dus bv. 3 keer zo duur is ?

Ook, voor een deel betaal je voor het merk denk ik als je 3com neemt.

Maar er zit toch verschil in ? Store and forward, auto negotiating ofzo..dat soort dingen waardoor hij misschien langzamer is dan een normale switch ?

Ik moet nl. voor de kerstvakantie nog een switchje hebben voor mijn LAN met wat vrienden. Maar ik wil wel relaxed kunnen gamen/leechen e.d. vandaar een switch en geen hub :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• reapher
hij heeft heel veel dezelfde eigenschappen als een "goedkopere" 3com switch, en ik ga hem dinsdag even ophalen uit purmerent :)

Click hier niet

Pagina: 1