Aangezien er al meer dan 2 maanden geen goed lilo topic is geweest start ik er maar eentje 
Ik heb gister RedHat 8 willen vervangen voor RedHat 9 en aangezien dit mijn hobby linux installatie is ben ik met een schone lei begonnen (format)
Mijn hdd config
/dev/hda = WinXP
/dev/hdb = Win Data
/dev/hdc = Burner
/dev/hdd = Linux
Nu had ik toen ik Redhat 8 er nog op had staan mijn HDD config anders.
/dev/hdc was Linux
/dev/hdd was Burner
Maar omdat mijn burner zich toch lekkerder voelt op mijn secondary master heb ik dit maar omgedraaid.
Nu had ik met de installatie van RedHat 8 ook al problemen met Lilo maar deze waren vrij eenvoudig opgelost door de WinXP bootloader te gebruiken om linux te booten.
Nu wil ik dus RH9 via mijn WinXP bootloader vanaf /dev/hdd1 booten. Maar dat schijnt maar niet te lukken.
Lilo blijft steken op:
L
Mijn lilo.conf config
output van /sbin/lilo -v -v
Hier vallen dus voornamelijk de warnings op. Maar op zich vind ik dat geen probleem want ik kreeg dezelfde warnings toen ik RH8 op /dev/hdc had staan.
In windows bootloader zetten
Ook heb ik al geprobeerd mijn boot=/dev/hdd1 te veranderen in /dev/hda (MBR) maar ik hou dezelfde warnings en ik blijf maar niet voorbij de first stage bootloader komen (L)
Nou is een topic hierover beginnen niet de eerste optie die ik gekozen heb. Ik heb vrijwel alle Lilo topics hier al doorgelezen en ben op google e.d. wezen zoeken maar ik krijg hem maar niet aan het booten (terwijl het met RH8 wel is gelukt)
Dus help!!
Ook wil ik nog even zeggen dat ik geen floppy drive heb zodat een opstart disk voor mij geen optie is.
de lilo.conf optie:
drive = /dev/hdd
bios = 0x80
is voor mij ook geen optie (als die al zou werken) omdat ik dan niet meer gebruik kan maken van mijn /dev/hda drive.
Mijn vraag
Heeft er iemand linux op /dev/hdd1 staan en hoe ziet zijn lilo.conf er uit en waar staat lilo (mbr, /dev/hdd of /dev/hdd1) (het liefst blijf ik hem starten vanuit mijn WinXP bootloader)
Bij sommigen zie ik ook append="/dev/hdc=ide-scsi" in lilo voorkomen voor de cd-rom/burner zou dit nog uit kunnen maken ?
Ik heb gister RedHat 8 willen vervangen voor RedHat 9 en aangezien dit mijn hobby linux installatie is ben ik met een schone lei begonnen (format)
Mijn hdd config
/dev/hda = WinXP
/dev/hdb = Win Data
/dev/hdc = Burner
/dev/hdd = Linux
Nu had ik toen ik Redhat 8 er nog op had staan mijn HDD config anders.
/dev/hdc was Linux
/dev/hdd was Burner
Maar omdat mijn burner zich toch lekkerder voelt op mijn secondary master heb ik dit maar omgedraaid.
Nu had ik met de installatie van RedHat 8 ook al problemen met Lilo maar deze waren vrij eenvoudig opgelost door de WinXP bootloader te gebruiken om linux te booten.
Nu wil ik dus RH9 via mijn WinXP bootloader vanaf /dev/hdd1 booten. Maar dat schijnt maar niet te lukken.
Lilo blijft steken op:
L
Mijn lilo.conf config
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| boot=/dev/hdd1
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
message=/boot/message
lba32
image=/boot/vmlinuz-2.4.20-8
root=/dev/hdd1
label=linux
initrd=/boot/initrd-2.4.20-8.img
read-only
append="root=LABEL=/" |
output van /sbin/lilo -v -v
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| LILO version 21.4-4, Copyright (C) 1992-1998 Werner Almesberger 'lba32' extensions Copyright (C) 1999,2000 John Coffman Reading boot sector from /dev/hdd1 Warning: /dev/hdd1 is not on the first disk Merging with /boot/boot.b Warning: BIOS drive 0x83 may not be accessible Secondary loader: 11 sectors. Warning: BIOS drive 0x83 may not be accessible Mapping message file /boot/message Warning: BIOS drive 0x83 may not be accessible Message: 46 sectors. Boot image: /boot/vmlinuz-2.4.20-8 Warning: BIOS drive 0x83 may not be accessible Setup length is 10 sectors. Mapped 2185 sectors. Mapping RAM disk /boot/initrd-2.4.20-8.img Warning: BIOS drive 0x83 may not be accessible RAM disk: 294 sectors. Added linux * /boot/boot.1641 exists - no backup copy made. Map file size: 16896 bytes. Writing boot sector. |
Hier vallen dus voornamelijk de warnings op. Maar op zich vind ik dat geen probleem want ik kreeg dezelfde warnings toen ik RH8 op /dev/hdc had staan.
In windows bootloader zetten
code:
1
| dd if=/dev/hdd1 of=/mnt/win/bootsec.lin bs=512 count=1 |
Ook heb ik al geprobeerd mijn boot=/dev/hdd1 te veranderen in /dev/hda (MBR) maar ik hou dezelfde warnings en ik blijf maar niet voorbij de first stage bootloader komen (L)
Nou is een topic hierover beginnen niet de eerste optie die ik gekozen heb. Ik heb vrijwel alle Lilo topics hier al doorgelezen en ben op google e.d. wezen zoeken maar ik krijg hem maar niet aan het booten (terwijl het met RH8 wel is gelukt)
Dus help!!
Ook wil ik nog even zeggen dat ik geen floppy drive heb zodat een opstart disk voor mij geen optie is.
de lilo.conf optie:
drive = /dev/hdd
bios = 0x80
is voor mij ook geen optie (als die al zou werken) omdat ik dan niet meer gebruik kan maken van mijn /dev/hda drive.
Mijn vraag
Heeft er iemand linux op /dev/hdd1 staan en hoe ziet zijn lilo.conf er uit en waar staat lilo (mbr, /dev/hdd of /dev/hdd1) (het liefst blijf ik hem starten vanuit mijn WinXP bootloader)
Bij sommigen zie ik ook append="/dev/hdc=ide-scsi" in lilo voorkomen voor de cd-rom/burner zou dit nog uit kunnen maken ?