[W2KS] RIS, TFTP Deamon 100% CPU use + veel memory

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Topicstarter
Ik heb op mijn Windows 2K server (SP3) Remote Installations Services geinstalleerd om vanaf het netwerk een OS te kunnen installeren.

Alleen de de TFTP Deamon Service gebruikt 100% CPU en 200MB aan geheugen waardoor de server totaal onwerkbaar wordt.

Ik heb gezocht via Google en support.microsoft.com en natuurlijk de help, maar ik kom dit probleem nergens tegen.

De server bestaat uit:

AMD Athlon 1333
512MB CAS222 PC133
240GB in RAID5

mijn T.net systeemspecspagina

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Kan je iets meer info geven :? Fautmeldingen uit je eventviewer, screenshots enzo, zoeksleutels op Microsoft Technet / Google :?

Met de informatie die je geeft is het moeilijk om op afstand een diagnose te stellen.

offtopic:
Ik weet wel dat de RIS server (ook w2k sp3) hier die problemen niet heeft, en dat is een Intel PIII 500 met 640 MB geheugen op 27 GB scsi UW2 ;) in raid5

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 04-04-2003 19:19 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Lijkt mij meer een SA vraag, maar goed.

Ik ken TFTP niet, maar ik neem aan dat het een FTP server is (knap van me he B)).
Heb je al geprobeerd TFTP opnieuw te installeren? (schoon, dus geen oude instellingen) Ik denk namelijk dat TFTP ergens mee bezig is en nu in een oneindige loop is gekomen (vandaar vol geheugen en CPU). Heb het zelf ook wel eens meegemaakt met een BPFTP server, maar waarom dat was weet ik niet meer.

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Het gaat om dit bestand:

C:\WINNT\System32\tftpd.exe
Version: 5.0.2134.1

Die wordt geinstalleerd met

[Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows Components -> Remote Installation Services]

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/screenie.jpg

Ik krijg geen foutmeldingen in het logboek.

Zodra ik de service start, gaat me geheugen + cpu zoals zichtbaar in sceenshot omhoog totdat mijn interne geheugen vol zit, daarna gaat ie swappen en wordt de server zo traag dat ik de service nog maar net kan stoppen.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Programma zelf blijft hangen. Veel memory leak onstaan doordat een onderdeel in een oneindige loop terecht komt. Dit verklaart ook waarom het geheugengebruik en daarna swap volloopt, de loop gaat namelijk net zolang door (en elke keer komt er meer informatie in het geheugen), totdat er iets zorgt dat de loop ophoudt. Helaas is dat in jouw geval het ontbreken van vrij geheugenruimte (dus een complete vastloper).

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

RRX schreef op 05 April 2003 @ 00:41:
Het gaat om dit bestand:

C:\WINNT\System32\tftpd.exe
Version: 5.0.2134.1

Die wordt geinstalleerd met

[Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows Components -> Remote Installation Services]

Ik krijg geen foutmeldingen in het logboek.

Zodra ik de service start, gaat me geheugen + cpu zoals zichtbaar in sceenshot omhoog totdat mijn interne geheugen vol zit, daarna gaat ie swappen en wordt de server zo traag dat ik de service nog maar net kan stoppen.
IK heb de RIS server ook volledig nieuw opgezet, SYS specs zie homepage ikoon onder Obelix. Hier staat hij op dit moment gewoon op 5% systeeem belasting en 200 Mb Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/~riemer/gotzooi/ris.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/~riemer/gotzooi/ris2.jpg

Dus het word fouten zoeken. Heb je al getest op ander systeem, andere netwerk kaart :? Ik heb gewoon een HP Netserver 10/100 NIc in systeem gebasseerd op de Intel chipset.

Daarnaast: wat poster hierboven al vermoedde: heb je geheugen al eens getest op www.memtest86.com :?

Dus wat heb je zoal al getest :?

Ris server opzetten is niet moeiljik, het troubleshooten des te meer als je bijvoorbeeld met Engelse en Nederlandse OS'en op deze manier distribueert.

suc6 :)

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 06-04-2003 11:42 . Reden: typo's en aanvulling ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Ik heb mijn geheugen getest, er is niks mee aan de hand. Ik heb in mijn Server een Intel Pro100+ Management Adapter.

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het op een ander systeem te proberen. Een andere netwerkkaart zou ik eventueel kunnen proberen.

Het is in ieder geval een zwaar irritant probleem. Ik heb mijn server het lieft ook zo min mogelijk uit de lucht, omdat ik al mijn data en profielen van mij en de rest van de gebruikers hier in huis er op staan.

Pagina: 1