Toon posts:

Probleem met netwerk shares.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment kan er niemand de shares aan op mijn pc.
Waarom?? Ik hoop dat nu namelijk op te lossen.

Heb 1 server waar de shares opstaan. (Winxp Pro) (Shares staan op Fat en ook op NTFS)
1 PC (Win98SE)
1 Laptop (Winxp Pro)

Geen domein. Alleen shares in een werkgroep.

De pc en de laptop kunnen alleen de gegevens aan op de server als ze de gebruikersnaam Smetske gebruiken. Als er op een andere naam ingelogt wordt kunnen ze dus geen shares berijken.

Ik heb bij de security settings van de shares gekeken en daar staat tussen dat iedereen toegang zou moeten hebben. Niet dus :?
Ik heb ook al verschillende gebruikers aangemaakt op de server en toegevoegd aan de security settings. Geen resultaat.

Wat zijn nog dingen die ik kan proberen?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
en wat gebeurt er als je de gast-account aanzet???

hoe benader ik shares op een andere computer?

[ Voor 54% gewijzigd door schwarzenegger op 04-04-2003 18:21 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

DaRoot

Some say...

De users die je op de pc en laptop gebruikt, moeten wel bestaan op je server, met hetzelfde password. Als je zegt dat alle users erbij mogen, komen alle users die bestaan op de server, erbij... anderen dus niet.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Damn vergeten ga ik nu proberen.
DaRoot schreef op 04 April 2003 @ 18:25:
De users die je op de pc en laptop gebruikt, moeten wel bestaan op je server, met hetzelfde password. Als je zegt dat alle users erbij mogen, komen alle users die bestaan op de server, erbij... anderen dus niet.
Heb ik gedaan maar het werkt niet.

Ik laat het weten hoe het verloopt.

Verwijderd

Topicstarter
De bijde optie hebben niet gewerkt.
Nog andere ideeen???

Verwijderd

Volgens mijn aloude wijsheid: probeer eens de Netwerk Connection wizard, die ergens in dat gare XP zit weggewerkt. Je krijgt dan een geinige floppy, die prop je in je 98-bak en draaien maar (99% van de gevallen dan).

Verwijderd

Soms helpt het om bij de share-rechten, waar 'Iedereen' bij staat, ook 'Gast' toe te voegen.

Vergeet dan ook niet die account aan te zetten, maar dat had je waarschijnlijk al :)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:34

flexje

got-father

check je Folder settings eens -> tabblad View -> Use simple file sharing aanvinken

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu al een week mee bezig maar heb er nog steeds geen oplossing voor gevonden.
De stap waar ik nu mee bezig ben is het herinstalleren. Dat werkt nu wel.
Ik heb geen flauw idee waar het in gezeten heeft.
Pagina: 1