Toon posts:

Internet is ineens weg en dan weer terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

ik zit met een probleem:

Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn internet. Het internet vliegt er dan uit en na 10, 15, 20 of 40 min. heb ik het dan weer terug. Ik heb toen ik hier een week last van had contact opgenomen met Quicknet. Hun zeiden dat ze het modem gewoon konden bereiken en dat er nix aan de hand zou zijn. Nu 2 weken later heb ik er nog steeds last van. Het gebeurd s'middag's het vaakst, maar ik kan het dan ook pas vanaf 4 uur testen vanwegen mn werk.

Nu heb ik de afgelopen 2 dagen even bijgehouden hoevaak het eruit vliegt:

3 april: 15.46 uur GEEN Inet
15.48 uur Inet weer terug

15.49 uur GEEN Inet
16.42 uur Inet weer terug

16.44 uur Geen Inet
17.26 uur Inet weer terug

17.33 uur Geen Inet
17.40 uur Inet weer terug

4 april: 16.42 uur Geen Inet
16.49 uur Inet weer terug

17.03 uur Geen Inet
17.14 uur Inet weer terug

17.17 uur Geen Inet
17.19 uur Inet weer terug

17.21 uur Geen Inet
17.33 uur Inet weer terug

Nu heb ik al mijn computer opnieuw installd maar dat hielp ook niet. Een ipconfig command met /release, /renew zet ook geen soda aan de dijk.

Dit is mijn sys config:

P4 2.0
512 Ram
3Com 10/100 Mbit

Dit is mijn verbinding:

Quicknet Power Plus abbo (€72 per maand |:( )

Zouden jullie maybe weten wat er aan de hand is?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kan ook aan je netwerkkaart en/of os liggen..

makkelijkste manier is om even te proberen met een andere pc. Of anders netwerkkaart opnieuw installeren, firewall uitzetten, virusscanner draaien, ad-aware draaien, windows opnieuw installeren, ander os ernaast installeren etc. etc...

Verwijderd

Zit jij toevallig met een router? Zo ja, ff de firmware van de router upgraden. Ik had laatst contact met een computer bedrijfje bij ons in de buurt en alle mensen in dat dorp zitten met routers en hebben precies dat probleem wat jij zegt. Gaat voornamelijk om e-tech en linksys routers..die vielen bij bosjes steeds aan en uit. Na andere firmware liep alles weer als een zonnetje.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ook gewoon elke dag wat pinglogs laten lopen naar je gateway en de routers van quicknet en dan zie je vanzelf wel wat het probleem is.
Als het dus quicknet blijkt te zijn stuur cq email je fijntjes die logs even naar ze op met het verzoek om dit op te lossen.

PS.
Waarom zou iemand meteen zijn os e.d. moeten reinstallen als hij eerst geen problemen had? Zelfde geld voor routers.
Tenzij hij de afgelopen 2 weken een willekeurig programma heeft geinstalleerd wat de problemen veroorzaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 05-04-2003 02:12 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:04
dit ligt puur aan je provider als je het mij vraagt, hier hetzelfde met @home... soms meerdere keren per dag, is na enkele minuten weer terug.
zodra dit gebeurt is het gelijk in de hele wijk.
Voor zover ik weet is hier geen oplossing voor.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Raven- schreef op 05 April 2003 @ 02:10:
PS.
Waarom zou iemand meteen zijn os e.d. moeten reinstallen als hij eerst geen problemen had? Zelfde geld voor routers.
Tenzij hij de afgelopen 2 weken een willekeurig programma heeft geinstalleerd wat de problemen veroorzaakt.
nieuw os installeren is idd wel het uiterste uiterste ;) maar ik doelde meer op even checken of het probleem zeker weten niet aan 'jouw kant' ligt.. want zulk soort problemen kunnen net zo goed veroorzaakt worden door een virus, spyware, firewall oid.. (mede omdat de provider zegt zn modem nog te kunnen zien) en daar hoor ik de topicstarter niks over zeggen. Komt vaker voor hoor dat mensen eerst hun provider verrot schelden en het vervolgens blijkt dat kazaa op de achtergrond constant aan het uploaden is ;)

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:47:
Yo,

ik zit met een probleem:

Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn internet. Het internet vliegt er dan uit en na 10, 15, 20 of 40 min. heb ik het dan weer terug. Ik heb toen ik hier een week last van had contact opgenomen met Quicknet. Hun zeiden dat ze het modem gewoon konden bereiken en dat er nix aan de hand zou zijn. Nu 2 weken later heb ik er nog steeds last van. Het gebeurd s'middag's het vaakst, maar ik kan het dan ook pas vanaf 4 uur testen vanwegen mn werk.

Nu heb ik de afgelopen 2 dagen even bijgehouden hoevaak het eruit vliegt:

3 april: 15.46 uur GEEN Inet
15.48 uur Inet weer terug

15.49 uur GEEN Inet
16.42 uur Inet weer terug

16.44 uur Geen Inet
17.26 uur Inet weer terug

17.33 uur Geen Inet
17.40 uur Inet weer terug

4 april: 16.42 uur Geen Inet
16.49 uur Inet weer terug

17.03 uur Geen Inet
17.14 uur Inet weer terug

17.17 uur Geen Inet
17.19 uur Inet weer terug

17.21 uur Geen Inet
17.33 uur Inet weer terug

Nu heb ik al mijn computer opnieuw installd maar dat hielp ook niet. Een ipconfig command met /release, /renew zet ook geen soda aan de dijk.

Dit is mijn sys config:

P4 2.0
512 Ram
3Com 10/100 Mbit

Dit is mijn verbinding:

Quicknet Power Plus abbo (€72 per maand |:( )

Zouden jullie maybe weten wat er aan de hand is?
Dit kan heel goed kloppen. Ik ben er al zeker 5 keer uitgeweest. Dit moet je dan doen:

Ga naar: deze computer --> netwerklocaties --> netwerkverbindingen weergeven --> ga naar lanverbinding --> klik op je menu knop en klik herstellen aan.

Hierna doet hij het gewoon weer.

Quicknet heeft problemen met de verbindingen. Dus het ligt niet aan jou oid...

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

mja; ik heb da ook een tijdje gehad met mij isp (wanadoo); en het bleek dus aan een beschadigde kabel te liggge, de modem raakt om de zoveel tijd zen linesync kwijt; ik zou je aanraden om da lampje een sin de gaten te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de hulp, ik heb voor alle zekerheid mijn computer opnieuw installd en een nieuwe vuurmuur erop. Maar probs zijn er nog.... hopen dat quicknet snel wat gaat fixen.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Check zoals gemeld inderdaad de "line sync"van je modem ook.

Als je ziet dat die af en toe weg is kun je een probleem tussen je modem en de telefoon centrale hebben. Mischien een te hoge lijnsnelheid, slechte kabel etc etc.

Meld dit dan aan quicknet, nadat je je "eigen" telefoon bekabeling hebt nagekeken en niets hebt gevonden.
Pagina: 1