Toon posts:

Boot-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe pc in elkaar geknutseld, alleen ik kom nu voor een probleem te staan waar ik niet uitkom.

Nadat ik alle hardware geinstalleerd heb, geeft ie de foutmelding dat hij geen boot record in de cd/ide/diskdrive kan traceren, terwijl weldegelijk alle 3 de apparaten werken. Zowel de xp-opstart cd, als een millenium opstartdiskette herkent hij niet.
Ook heb ik in de bios al het een en ander gewijzigd, maar ik blijf dezelfde melding houden.

So anyone..........?

dit zijn mijn specs.

MSI kt4-L
atlon xp 2600+
512 kingston ddr 333
Pixelview geforce4 ti4200 128ddr/8xagp
Maxtor 120gb diamondplus 8mb
samsung 52x
samsung 48x 24x 48x

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 08:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Probeer eens met Partiotion Magic 8 boot disks. Dan ff je C-partitie actief maken. Daarna gewoon Windowssetup starten vanaf CD en installeren.

Luck :P

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ff in de BIOS instellen dat hij eerst van CD gaat booten, WinXP CD Erin, met de setup een NTFS Partitie maken, en installeren die zooi :) Dat zou als het goed is moeten werken :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

is alles nieuw?.......en alles zit goed in elkaar gezet?

Hoor je de diskette wel geluidjes maken?

En erg belangrijk.........is je XP cd wel bootable( tuurlijk want die heb je natuurlijk nieuw in de winkel gekocht)

[ Voor 5% gewijzigd door Flame17 op 05-04-2003 17:07 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lol de diskette maakt geluidjes :P

misschien heb je het kabeltje van de diskette op een of andere manier verkeerd om binnnendstebuiten anders om oid? :?

Dat heb ik ook eens gehad met een oude PC

Ik weet niet of dat nog kan met nieuwer spul

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Erik1 schreef op 05 April 2003 @ 18:34:
Lol de diskette maakt geluidjes :P

misschien heb je het kabeltje van de diskette op een of andere manier verkeerd om binnnendstebuiten anders om oid?

Ik weet niet of dat nog kan met nieuwer spul
Alles kan,ook tegenwoordig met nieuw spul,als je maar hard genoeg doordrukt.

Maar waar is de topicstarter gebleven?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik moest eerst nog wat andere zaken regelen, maar ik ben weer even online...........

Nog geen van de oplossingen werkte, en Erik, de diskette maakt idd geluidjes, dus dat is allemaal in orde, ik zit er over te denken om de hdd in mijn oude pc te knutselen om zo XP te installeren.....en dan de hdd weer terug te zetten.....mochten er nog tweakers met suggesties/oplossingen rondlopen, dan zijn ze meer dan welkom om hun reactie hier te posten...........

Groeten,

Jossssss :)

Verwijderd

is de cd wel bootable in een andere computer?
heb je in de bios wel ingesteld dat hij eerst probeert te booten vanaf cd en dan pas vanaf de hdd?
xp installeren op een andere computer gaat denk ik niet lukken, als het een andere chipset is gaat hij bij het opstarten op z'n bek...

Verwijderd

Topicstarter
mmmm, het is inderdaad een bootable cd, want ik heb mijn vorige pc ook via dezelfde cd geinstalleerd. En in de bios heb ik ook de bootsequence goed ingesteld. Je ziet en hoort ook dat hij de cdroms en diskdrive bij langs gaat alleen hij vind niks. Misschien dat de xp-cd beschadigd is ofzo, anders weet ik het niet meer

Verwijderd

probeer eens de win xp cd eens in een ander cdrom-station te doen, misschien ligt het daaraan... of haal een cdrom-speler uit een andere computer, daarvan weet je zeker dat hij het doet

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je moet toch echt wat fout hebben zitten hoor :)
Hoe heb je de hd en cd-rom's aan gesloten en staan de master/slave wel goed.
Vind die uberhaupt wel een cd-rom en hd in de bios?

Lijkt me eerder dat je daar iets fouts hebt gedaan

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
hij vindt alle apparaten in de bios...........de master slave verhouding zijn ook juist..........ik weet het zo 1 2 3 niet meer.........ik ga denk ik inderdaad maar componenten als de cd-rom en de fdd van mijn oude pc overzetten..........
Pagina: 1