Zou GoT niet via WAP kunnen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34
Zou het geen goed idee zijn om ook een WAP versie van GoT te maken? ik bedoel, Pricewatch hebben jullie ook al in WAP vorm, dus waarom GoT ook niet. Zou erg handig zijn, kan je in de bus/trein/tijdens college/bij je oma zonder internet/etc etc etc ook tweakeren!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

http://wap.tweakers.net toch :?

Ff opera browser pakken, kan je hem zien :)

[ Voor 44% gewijzigd door Basszje op 04-04-2003 17:20 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee is wel leuk,

Maar heb je enig idee hoe groot GoT is?
Ik denk dat ze dan wel een paar maanden/jaren mee zoet zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dat is de pricewatch, niet GoT ;)
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:19:
Het idee is wel leuk,

Maar heb je enig idee hoe groot GoT is?
Ik denk dat ze dan wel een paar maanden/jaren mee zoet zijn... :)
ehm, tis volgens mij gewoon een kwestie van een andere template oid en je kan topics lezen volgens mij
Zelf zou je zoiets kunnen maken met de xml van GoT :P

[ Voor 55% gewijzigd door Erkens op 04-04-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Erkens schreef op 04 april 2003 @ 17:20:
[...]

dat is de pricewatch, niet GoT ;)
Basszje leest weer met zijn neus, solly |:(

[edit]
Geen goed idee trouwens ,ik kom hier al te veel :P . Bovendien denk ik niet dat WAP zulke lappen tekst aankan

[ Voor 25% gewijzigd door Basszje op 04-04-2003 17:21 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zoeken naar 'got wap' in Lieve Adjes.

[rml][ Template] PDA[/rml]
Ik geloof dat dit het meest recente topic hierover was:
[rml]chem in "[ Template] PDA"[/rml]
chem schreef op 15 February 2003 @ 23:24:
WAP versie?
Nee, dat is echt een hel om aan de praat te krijgen, laat staan om het aan de praat te houden. WAP is compleet lame, en nog een grotere inconsistente rotzooi dan alle browsers.

iMode wil ik nog wel over nadenken als de nodige specs me bekend zijn.
:)

[ Voor 28% gewijzigd door Compubiter op 04-04-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

da's t.net
de vraag betreft GoT

ooit is er eens een lite versie van GoT gemaakt door een mede-tweakers. die was voor PDA's e.d. maar WAP moet in principe ook kunnen. Echter die versieis al lang weer offline.

edit: hoezo 4 keer hezelfde in 1 min. posten :P

[ Voor 10% gewijzigd door aardbeix15 op 04-04-2003 17:21 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Tjah, WAP is natuurlijk niet echt geschikt om zoveel informatie te zoeken. Ik denk ook niet dat er veel mensen via WAP GoTTen...
Het is een hel om te scrollen naar categorie, dan nog zoeken naar topic en dan ooknog 10x scrollen oid om de tekst te kunnen lezen B) Denk niet echt dat dat gebruiksvriendelijk is B)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel betatesten... heb Sony Ericsson T200 met GPRS (/me @ pats0rmode) :*)

Ik maak wel veeeeel gebruik van wap.tweakers.net om de headlines en berichten te checken... zodat ik als ik achter een pc ga zitten meteen naar t.net kan gaan en zonder nog een keer 't bericht te lezen een zinnige reactie kan typen :+

Het lijkt me idd wel leuk om GoT via WAP te kunnen lezen. Schrijven wordt denk ik een beetje lastig... krijg je vaak van die korte berichten in SMS-taal :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T. van Beek schreef op 04 april 2003 @ 17:39:
Tjah, WAP is natuurlijk niet echt geschikt om zoveel informatie te zoeken. Ik denk ook niet dat er veel mensen via WAP GoTTen...
Lijkt me idd nogal sterk, aangezien GoT nog helemaal niet via WAP kan :X

[edit]
Misschien kan trouwens wel de active-topics gemakkelijk laten zien via wap? Is denk ik snel gemaakt...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 21:07:
Het lijkt me idd wel leuk om GoT via WAP te kunnen lezen. Schrijven wordt denk ik een beetje lastig... krijg je vaak van die korte berichten in SMS-taal :X
schrijven is sowiso niet handig anders krijg je sowiso "rare" posts/topics.
Lezen zou in principe kunnen, maar als chem zegt dat het een hel is om werkend te krijgen komt het dus niet :+
Tenzij iemand de xml parsed en omzet naar WML in kleine stukjes, zou het in principe goed mogelijk zijn :P
Als ik eens tijd heb zal ik er eens naar kijken als niemand anders het dan al gedaan heeft :P Aangzien ik het ook wel handig zou vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

WAP is kut, want WAP is op elke telefoon anders. Voor basis stukjes (beetje tekst, 1 of plaatjes) zal het best leuk zijn, maar als je echt veel content (bv. een forum) wil gan aanbieden moet je je pagesplitters etc. helemaal overhoop gooien.

Daar he'k niet zo'n zin an :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 05 April 2003 @ 10:42:
WAP is kut, want WAP is op elke telefoon anders. Voor basis stukjes (beetje tekst, 1 of plaatjes) zal het best leuk zijn, maar als je echt veel content (bv. een forum) wil gan aanbieden moet je je pagesplitters etc. helemaal overhoop gooien.

Daar he'k niet zo'n zin an :)
Hmm... anders alleen de active topics of zo? En/of FAQs? Active topics is niet zo veel, dus heb je geen pagesplitters voor nodig, en FAQs zijn niet zo dynamisch als de rest van 't forum :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 12:12:
[...]

Hmm... anders alleen de active topics of zo? En/of FAQs? Active topics is niet zo veel, dus heb je geen pagesplitters voor nodig, en FAQs zijn niet zo dynamisch als de rest van 't forum :*)
FAQ's zou wel erg nutteloos zijn, die worden nu toch ook al niet gelezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nielsonline was er een keer mee bezig :) alleen weet niet meer waar het staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel een handige feature lijkt is dat je kunt 'subscriben' op een topic (track this thread) en dat je dan via SMS of POP3 Mail de verdere replies op zo'n topic toegestuurd krijgt. Handig als je een dringende vraag stelt, en de hele dag niet meer kunt checken op reacties. Misschien een leuke abbo feature? Uiteraard met een feature om het te beperken tot bv 5 replies.

/edit: Laat maar, zie al dat er eerdere thread zijn geweest en tools zoals dees: GoT Tracker versie 2.7! 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 08:29
chem schreef op 05 april 2003 @ 10:42:
WAP is kut, want WAP is op elke telefoon anders.
Hier wil ik nog wel even overheen gaan: WAP is dood. Nog sterker: WAP heeft zelfs nooit geleeft. Dus waarom zou je dit willen maken?

Als je nou de pagina geschikt zou maken voor i-mode, dat zou misschien nog ergens over gaan.

Maar zelfs dan, topics passen niet in zo'n telefoontje. De frontpage-berichten kunnen nog net, maar zelfs zonder comments krijg je regelmatig de 'de pagina is te groot en afgekapt' berichten (tenminste, dat was toen ik het ca. een maand geleden eens probeerde met de i-mode telefoon van iemand anders :) ).

En mensen die topics gaan posten met zo'n ding, dat slaat al helemaal nergens op. Krijgen we topicstarts in SMS-taal. No thanks :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens de statistieken leeft WAP toch wel een beetje onder Tweakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/statschart.dsp?Action=Pageviews&Col=Wap&Time=&Server=&Dagen

Of komt dat doordat de PDA-stats hier ook bij zitten?

(Hmz, 'Wap, PDA & Print.Tweakers.net')

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 06-04-2003 10:00 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

pven schreef op 06 april 2003 @ 10:00:
Volgens de statistieken leeft WAP toch wel een beetje onder Tweakers:

[afbeelding]

Of komt dat doordat de PDA-stats hier ook bij zitten?

(Hmz, 'Wap, PDA & Print.Tweakers.net')
PDA en Print worden iid wel vaak gebruikt, zal daar dus wel aan liggen :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Laatst online: 01-10 10:55
Wat een aparte pieken zitten er in die stats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wilke schreef op 06 april 2003 @ 00:25:
Hier wil ik nog wel even overheen gaan: WAP is dood. Nog sterker: WAP heeft zelfs nooit geleeft. Dus waarom zou je dit willen maken?
mja, ik vond (en vind nog steeds) dat WAP best handig was, het enige is dat het brakke browsers zijn maar ja dat is IE ook :+
WAP is vooral handig om even mail te checken enzo, en dat soort zaken. Mailen en typen enzo uiteraard niet, daar is een telefoon te beperkt voor.
Als je nou de pagina geschikt zou maken voor i-mode, dat zou misschien nog ergens over gaan.
ehm, volgens mij zijn er meer mensen met een WAP enabled telefoon dan imode of live ;)
Maar zelfs dan, topics passen niet in zo'n telefoontje. De frontpage-berichten kunnen nog net, maar zelfs zonder comments krijg je regelmatig de 'de pagina is te groot en afgekapt' berichten (tenminste, dat was toen ik het ca. een maand geleden eens probeerde met de i-mode telefoon van iemand anders :) ).
helemaal waar, echter hier is eenvoudig omheen te werken, je weet immers wat de max grote is ;)
En mensen die topics gaan posten met zo'n ding, dat slaat al helemaal nergens op. Krijgen we topicstarts in SMS-taal. No thanks :>
zo'n mogelijkheid moet er idd nooit komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 06 april 2003 @ 11:00:
[...]

helemaal waar, echter hier is eenvoudig omheen te werken, je weet immers wat de max grote is ;)
je bedoeld dat je replies een voor een gaat bekijken ofzo? (ik weet niet wat de max lengte is) zou je de 'site' zo moeten instellen dat je met knoppen naar de volgende en vorige pagina kan lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sowieso is WAP erg gevoelig voor foutieve of niet helemaal correcte opmaakcode en zou bij WAP er heel veel extra moeite gedaan moeten worden de huidige reacties/stukken tekst/whatever in WAP-formaat te krijgen zonder dat de telefoon erop crasht enzo...

Daarnaast: Alleen de actieve topics? Wat heb je daar nou weer aan. Dan zie een topic dat je interesseert en dan moet je alsnog achter een PC duiken, kon je dat net zo goed gelijk doen :)
Met de opkomst van de pda's en pda-like telefoons is een versie die wat soepeler op pda's werkt opzich wel interessant. De template waar cheatah aan gaat werken zou er opzich sowieso al geschikt voor gemaakt kunnen worden (aangezien die browsers daarin ook steeds beter worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 23:46
En daarnaast dnek ik niet dat veel mensen dit interessant gaan vinden. WAP is niet bedoeld voor dit soort projecten, en dat is goed te merken ook:
* Lage resolutie: VEEEEl scrollen
* Prijs: Aangezien WAP over het algemeen nog via een gewone 9.6 kbit verbinding gaat, is het zo traag als stront. En das minder fijn met €0.20 per minuut....
* Je zult gigantisch kleine pagina's moeten maken; de meeste telefoons ondersteunen niet meer dan (ik meende) 20KB per pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ook dat nog.
Kortom: Het komt er niet, niet alleen omdat WAP 'kut is' enzo, maar ook omdat de praktische realisatie imho niet opweegt tegen de voordelen voor de gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PDA komt toch wel :? :)
Dat vind ik überhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Waar nog niet over nagedacht is het posten,

hoe zou je dat in hemelsnaam willen doen met je telefoon :? zit je een uur te klooten, en dan is het al opslot of is het antwoord allang bekend.

bovendien is de verhouding kosten / gebruikers niet echt rendabel gok ik.

ik ben niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is Compact HTML uitgebreid genoeg om de meeste functies wel aan het werk te krijgen, denk ik.

Wellicht dat we -als er een goede versie af is- de boel ook eens proberen om te zetten naar CHTML, maar ik durf niets te beloven. Het is trouwens goed mogelijk dat de standaard versie het al redelijk zal doen op een iMode device. Het moet namelijk ook mogelijk zijn om met bijvoorbeeld Lynx het forum met de 'gewone' template te bezoeken.

WAP is waarschijnlijk out-of-the-question, en CHTML zal geen prioriteit hebben in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:52
YT-Croc schreef op 05 April 2003 @ 12:42:
nielsonline was er een keer mee bezig :) alleen weet niet meer waar het staat....
Dat staat hiero
Het werkt alleen niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Duncan schreef op 06 april 2003 @ 13:55:
PDA komt toch wel :? :)
Dat vind ik überhandig
Daar zijn toch genoeg alternatieven voor te verzinnen; denk eens aan (Palm-minded :)) AvantGo of iSilo.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op 06 april 2003 @ 17:49:
[...]

Daar zijn toch genoeg alternatieven voor te verzinnen; denk eens aan (Palm-minded :)) AvantGo of iSilo.
Daarmee kom jij op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Idd een PDA template zou mij al veel helpen. Ik ga ook altijd o pme Vodafone lvie! toestel naar pda.tweakers.net en dat gaat prima. Ik denk alleen dat plaatjes en hele lange lappen text op GoT een probleempje gaan worden

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1