Toon posts:

[ASP]Plug-In For Apache 1.3.27

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He daar !

Nou ben ik bezig met het leren van ASP maar ... ik heb Windhoos XP Home en door het lezen van vorige topics ben ik erachter gekomen dat het installeren van IIS niet al te veel zin heeft. Nou draai ik wel Apache voor PHP en dat werkt allemaal prima, als PHP op je Apache kan, waarom dan niet ook ASP? Wel weet ik dat er een soort van heel kleine webservertje ( ASP compatible ) zit in ASP.NET WebmatriX maar of dat zo helpt? Mijn hele site moet uiteindelijk in ASP en met die ingebouwde webserver schiet een persoon als ik niet veel op. Ook voor het runnen van tuto's van de asp.net site lukt het dus niet ( d0h ).

Toen dacht ik aan Apache ... is er iemand die ook maar iets afweet van een Plug-In voor dit superprogje? Vast wel lijkt mij en anders moeten die mensjes bij Apache het maares heel snel uit gaan vinden want wij XP Home gebruikers worden hier zeer zwaar benadeeld :)

Alvast dank voor Uw reply !

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

chillsoft
mod_asp

google.com

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wil je nu ASP of nu ASP.Net? :?

In eerste instantie dacht ik aan ASP, maar waarom kijk je dan naar de tutorials van ASP.Net? En Cassini was toch alleen ASP.Net compatible, zie hiervoor http://www.asp.net/Forums...x?tabindex=1&PostID=85410

XP Home is verder nooit bedoeld als ontwikkelplatform, dus een webserver zou in de ogen van Microsoft ook niet nodig zijn.. :)

[ Voor 41% gewijzigd door gorgi_19 op 04-04-2003 17:04 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het wel gehad hebben over ASP.NET omdat tegenwoordig het nieuwste is toch? ASP zelf is al redelijk oud voor zover ik weet. En Cassini was inderdaad de naam van die ingebouwde webserver.

Thanks voor de links D2K !

edit: Laten we het dan maar hebben over ASP.NET. Zijn daar dan misschien
plug-ins voor ? Zou natuurlijk geweldig zijn maar ben bang dat ik toch echt de boel moet aanvechten met Cassini

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 17:06 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:04:
Ik zal het wel gehad hebben over ASP.NET omdat tegenwoordig het nieuwste is toch? ASP zelf is al redelijk oud voor zover ik weet. En Cassini was inderdaad de naam van die ingebouwde webserver.

Thanks voor de links D2K !
ASP.Net != ASP en lijkt in principe voor geen meter op elkaar. Als je ASP kan, wil dat niet zeggen dat je ook maar iets bakt van ASP.Net.

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 04-04-2003 17:05 ]

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Je hebt inderdaad chilisoft, ik heb dat hier ook geprobeerd, maar het vroeg hier teveel van m'n server (pentium 75).
Verder was er ook nog een probleem met het herkennen van de apache versie die ik gebruik, maar daar was wel een work-around voor.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:04:
edit: Laten we het dan maar hebben over ASP.NET. Zijn daar dan misschien
plug-ins voor ? Zou natuurlijk geweldig zijn maar ben bang dat ik toch echt de boel moet aanvechten met Cassini
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Vergeet alleen niet dat het nog in beta-staat is.

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 04-04-2003 17:09 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vraag mij af wat voor topics jij hebt gelezen dat je denkt dat "Het installeren van IIS weinig zin heeft". Je gaat toch niet met apache & asp lopen prutsen, als je toch al windows draait?

• gorgi_19

gorgi_19

eamelink schreef op 04 April 2003 @ 17:13:
Ik vraag mij af wat voor topics jij hebt gelezen dat je denkt dat "Het installeren van IIS weinig zin heeft". Je gaat toch niet met apache & asp lopen prutsen, als je toch al windows draait?
IIS draait niet op Windows XP Home.. :X :+

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 04-04-2003 17:18 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Oeps :X Let maar niet op mij :+

Nou, dan zou ik over een upgrade naar XP Pro gaan nadenken :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dit heeft alleszins weinig met P&W te maken, en verder kom je met google een heel eind.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.