problemen remote shutdown (winxp)

Pagina: 1
Acties:

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:41

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik klus een beetje bij op de IT afdeling van een middelbare school.
Nou is mij gevraagd om voor een programma uit te kijken en te installeren dat er voor zorgt dat alle WINXP home machines (80 stuks) allemaal uitgaan 's avonds na 17:30.

Nou heb ik bij ons op school geinformeerd welk programma ze daar gebruikte want bij ons op de opleiding doen ze het zelfde en ze gebruikte daar het programma down.exe (zit in het packet lstools) daar werkt het perfect.

Nou heb ik een proef opstelling thuis staan met 4 pc's
1 winxp pro laptop waar ik vanaf het programmaatje run
1 winXP pro(sys1) systeem waar ik als gebruiker admin rechten heb (zelfde gebruikers naam als laptop)
1 winXP pro(sys2) systeem waar ik de username en wachtwoord van weet
1 winXP home(sys3) systeem waar ik als gebruiker admin rechten heb (zelfde gebruikers naam als laptop)
alle pc zitten in het zelfde netwerk en in de zelfde workgroup

voer ik het programmaatje uit vanaf laptop naar sys1 geen problemen PC gaat gewoon down.

voer ik het programmaatje uit op naar sys2 dan geeft ie aan dat ik gaan acces heb ookal gebruik ik de /u[user,pass] optie

voer ik het programmatje uit naar sys3 dan krijg ik de volgende error:
code:
1
API error 0x35 : The network path was not found.

Ik denk zelf dat ik sys2 niet kan afsluiten omdat ik zelf als user geen admin reachten heb op dat systeem, heb nog niet een nieuwe admin-account aangemaakt (pc van broertje, was al niet blij dat ik testen uitvoerde op zijn systeem)

maar waarom krijg ik een netwerk error op sys3? want ik kan wel bij dat systeem via bestandsdeling dus hij is wel "te vinden" via het netwerk.

Of weet iemand anders een progje dat het zelfde doet, en kan garanderen dat het ook zorgt voor een powerdown (alle andere programmaatjes die ik geprobeerd heb zorgen er voor dat de pc niet uitgaat maar dat scherm "u kunt de pc nu uitzetten" verschijnt")

5325wp

Verwijderd

Kweenie of het allemaal freeware moet zijn, maar op http://www.adkins-resource.com/ kan je geiniger tools vinden; die werken ook batched en/of op sub-domeinen. Zelf gebruik ik al geruime tijd Hyena in verschillende netwerken bij klanten en tot op heden geen gekke problemen tegengekomen met reboots enzo...

Verwijderd

Idd. Hynea is een goede optie! Of Dameware Utilities!

Verwijderd

Voor Dameware heb je in een aantal gevallen nog steeds de user/pwd nodig van de PC waar je naartoe wil. Voor Hyena hoef je alleen een top-level user/pwd te weten en alles in het netwerk valt te bekijken.

Kijk ook eens op www.filemine.com Daar kan je ook enorme hoeveelheden tools vinden, maar Hyena en Dameware zijn in het algemeen goed tools.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 14:34
kun je niet gewoon een script bouwen, en shutdown.exe erin zetten?

volgens mij wordt deze executable met de installatie van XP automatisch lokaal gekopieerd...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• flexje
  • Laatst online: 20-09 13:34

flexje

got-father

kan je niet gewoon in windows een scheduled task aanmaken? :/

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

flexje schreef op 04 April 2003 @ 23:08:
kan je niet gewoon in windows een scheduled task aanmaken? :/
Extra: maar dan wel proberen te configgen als SYSTEM-task en niet als USER-task.

• flexje
  • Laatst online: 20-09 13:34

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 23:13:
[...]

Extra: maar dan wel proberen te configgen als SYSTEM-task en niet als USER-task.
moet te doen zijn

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Thyzz
  • Laatst online: 19-09 10:41

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 20:19:
Kweenie of het allemaal freeware moet zijn, maar op http://www.adkins-resource.com/ kan je geiniger tools vinden; die werken ook batched en/of op sub-domeinen. Zelf gebruik ik al geruime tijd Hyena in verschillende netwerken bij klanten en tot op heden geen gekke problemen tegengekomen met reboots enzo...
Hoeft niet persee freeware te zijn, maar omdat het proggie zo foutloos werkte bij ons op de opleiding. Daarom vond en vind ik het nog steeds vreemd dat hij die ene PC niet kan vinden. maar in iedergeval bedankt voor de link
wis niet dat het zo kon, zal het zeker eens gaan proberen bedankt.

5325wp

Pagina: 1