Toon posts:

Font voor barcodes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats het nu hier, eerst stond het in een ander forum maar daar mocht het niet, dus probeer ik het hier.

Ik ben op zoek naar een font om barcodes mee te maken onder access. Nu wel eentje die gratis te gebruiken is zonder te betalen en waar niet demo door heen verschijnt.
Ik heb google al geprobeerd en al zeker de eerste 20 links gevolgd maar ik vind niets.
Hier op got heb ik ook al gezocht maar niets wat 'voldoet aan mijn eisen'

Wie o wie kan me helpen??!!!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 13:42
3of9.ttf, kan hem straks eventueel effe online zetten. (zit nu op mijn werk)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:27
Domino schreef op 04 April 2003 @ 16:21:
3of9.ttf, kan hem straks eventueel effe online zetten. (zit nu op mijn werk)
Bleh... Ik was eerder... Op die link staat hij al:
This font allows you to print numeric bar codes with the Code 3 of 9 symbology. The Barcode installation includes examples for use in Microsoft Access, Excel and Word.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat is dus de font van IDAutomation.

en daar verschijnt bij de 6 een woordje demo door de barcode.!! ;(

Verwijderd

Ik weet wel dat het KIXX Barcode font gratis is. dat is voor de codes onder een bief, maar die zal je wel niet nodig hebben??

Verwijderd

code128b.ttf, kijk maar of dat was is!
http://flex.weetikwel.nl/Code128B.zip

ik gebruik m hier voor de labelprinter!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is ook een demo font.

Er verschijnt verticaal demo doorheen!

Ggrrrrr :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:29:
Helaas dat is dus de font van ID.Automation

en daar verschijnt bij de 6 een woordje demo door de barcode.!! ;(
http://www.bizfonts.com/free/
deze is van IDAutomation maar is wel freeware. Geen idee waar je het voor gebruikt maar als je even die page doorkijkt zul je zien of jij hem kunt gebruiken of niet. Anders staat er nog wel z'n Font op Coreldraw 4 als je die hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:20:
Wie o wie kan me helpen??!!!
you've got mail

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:36:

Vreemd hier reageert mijn barcode scanner niet op.
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:40:
[...]

http://www.bizfonts.com/free/
deze is van IDAutomation maar is wel freeware. Geen idee waar je het voor gebruikt maar als je even die page doorkijkt zul je zien of jij hem kunt gebruiken of niet. Anders staat er nog wel z'n Font op Coreldraw 4 als je die hebt.
Deze heb ik al 4 keer via een andere site gedownload maar dan is ie steeds demo
Heb hem gekregen ja. Alleen ben ik nu aan het bedenken hoe ik om het nummer wat ik gebruik in access nu dan die * kan zetten. Waarom is dat btw??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:11:
[...]

Vreemd hier reageert mijn barcode scanner niet op.
Mijn Metrologic wel.... welk merk scanner is het dan... misschien staat er op de site van hun wel wat bruikbaars

Verwijderd

Topicstarter
eclipse van Metrologic vreemd heb hem al gereset maar hij pakt het niet
ik zet dan gewoon bv 003533 om naar een barcode.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:11:
[...]
Heb hem gekregen ja. Alleen ben ik nu aan het bedenken hoe ik om het nummer wat ik gebruik in access nu dan die * kan zetten. Waarom is dat btw??
het sterretje geeft het begin en einde van de barcode aan, dit zal wel zijn omdat er geen parity check in code 39 zit, zoals in 128.

in Acces voeg je toch gewoon een * ervoor en er achter, bijvoorbeeld :

"*" & watjewilprinten & "*"

ps, let wel op dat niet alle tekens in code 39 toegestaan zijn, bijvoorbeeld de comma mag niet :'(

Verwijderd

hmm... kep nog wat fonts gevonden... 't proberen waar dacht ik zo...
http://flex.weetikwel.nl/barcode.zip

Verwijderd

Topicstarter
zal weer eens even kijken thx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:20:
[...]

het sterretje geeft het begin en einde van de barcode aan, dit zal wel zijn omdat er geen parity check in code 39 zit, zoals in 128.

in Acces voeg je toch gewoon een * ervoor en er achter, bijvoorbeeld :

"*" & watjewilprinten & "*"

ps, let wel op dat niet alle tekens in code 39 toegestaan zijn, bijvoorbeeld de comma mag niet :'(
Dus als ik dan bij de gegevens bron zet:
"*" & schoolpasnummer & "*"
dan wordt die barcode juist weergegeven?

want schoolpasnummer is iets wat ie uit een db haalt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Veel van de barcodes kun je niet 1 op 1 implementeren met b.v. productnummers. Op veel barcodes bevatten checksums e.d.

Alleen 3of9 (ook wel code39 genaamd) bevat zo'n checksum niet voor zover ik weet, en kan zelfs letters bevatten.

Meer info vind je o.a. ook op HowStuffWorks

/edit/
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 17:37:
[...]

Dus als ik dan bij de gegevens bron zet:
dan wordt die barcode juist weergegeven?

want schoolpasnummer is iets wat ie uit een db haalt.
...te laat dus ;)

Maar idd zou een code 39 met *code* moeten werken...

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 04-04-2003 17:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
jamaar het vreemde is dan geeft access dus een popup met geef waarde voor:

dat klopt dus niet

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je dit
code:
1

gebruikt niet nee... Je moet het DB veld hebben, geen variabele...
Overigens kunnen sommige barcode scanners niet alle codes lezen (sommigen kunnen wel/niet overweg met code 128/code 39/UPC en whatever...)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

[nieuwsgierig modus]
werkt die van mij eigenlijk????
[/nieuwsgierig modus]

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
In de piccolink barcodescanner kun je doormiddel van een configuratieblad een barcode scannen die bepaalde barcodes aan/uit zetten.

kun je bijvoorbeeld dus ook code128 gebruiken. Er is vast wel een handleiding ergens te vinden voor jouw barcodescanner welke codes je wel en welke je niet kunt scannen.

Verder is er op google genoeg info te vinden over hoe de barcodes werken en welke karakters je wel/niet moet gebruiken in de verschillende barcodes.

Voor de juiste fonts moet je gewoon even doorzoeken op google. Als je goed zoekt kun je genoeg freeware stuff vinden zonder demo's

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

waar gebruik je de code dan? in een report?

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 04 April 2003 @ 17:49:
Als je dit
code:
1

gebruikt niet nee... Je moet het DB veld hebben, geen variabele...
Overigens kunnen sommige barcode scanners niet alle codes lezen (sommigen kunnen wel/niet overweg met code 128/code 39/UPC en whatever...)
Dat is het db veld want het report gebruikt hem zelf ook en dan klopot ie wel op het report. Alleen de barcode pakt hem niet.
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:51:
[nieuwsgierig modus]
werkt die van mij eigenlijk????
[/nieuwsgierig modus]
Yepz!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:52:
waar gebruik je de code dan? in een report?
Yepz in een report.

Verwijderd

als je het in een report gebruikt kan je het beste in de datasource van het report een veld toevoegen, en dan bij Field: "*" & ([schoolpasnummer]) & "*" invullen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 16:52 ]

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 16:59

ALF

ik weet niet of dit iets is maar je moet maar ff kijken ;) http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=812

Verwijderd

Topicstarter
lees de description maar eens:

Description: Please don't try to use this font with a barcode reader - it doesn't work! This font is just deco, otherwise I wouldn't give it away as Donation Ware.

Please note: It's not really Freeware but Donation Ware. Please read the enclosed text file and visit my website for further information.
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 18:01:
als je het in een report gebruikt kan je het beste in de datasource van het report een veld toevoegen, en dan bij Field: "*" & ([schoolpasnummer]) & "/*" invullen
even laptop starten en dan probeer ik het eens uit!

Thx alvast voor jullie hulp!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 18:01:
als je het in een report gebruikt kan je het beste in de datasource van het report een veld toevoegen, en dan bij Field: "*" & ([schoolpasnummer]) & "/*" invullen
Ik krijg dan dus de foutmelding teveel query expressie. 8)7
Ik heb het nu ook geprobeerd zonder die [ ] of zonder () maar zonder [] gaat ie gewoon verder maar dan krijg ik dezelfde shit als eerst en bij zonder () loopt ie vast!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21
kwee niet of dit is wat je bedoelt maar probeer BarcodeMagic is..

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 16:59

ALF

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 20:03:
[...]

lees de description maar eens:

Description: Please don't try to use this font with a barcode reader - it doesn't work! This font is just deco, otherwise I wouldn't give it away as Donation Ware.

Please note: It's not really Freeware but Donation Ware. Please read the enclosed text file and visit my website for further information.

[...]

even laptop starten en dan probeer ik het eens uit!

Thx alvast voor jullie hulp!!
dom te snel de reactie geplaatst!! 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
DrNizeGuy schreef op 04 April 2003 @ 22:40:
kwee niet of dit is wat je bedoelt maar probeer BarcodeMagic is..
Ik wil gewoon het lettertype hebben om te kunnen gebruiken in Access. Maar ik ga nu maar even stoeien om dat met die * * goed te krijgen want dat lettertype werkt dus!

Verwijderd

stuur me anders je mdb ff op, kijk ik ff met je mee, je hebt m'n email adres

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:36:

Om aan te geven dat ik wel de search heb gebruikt, en ook gezocht heb op google kick ik dit topic maar even een tikje omhoog.

Ik ben op zoek naar een freeware of goed werkend EAN13 font, om te geberuiken in Excel 2000.

Bovenstaande link werkt niet meer. Weet iemand iets anders ?

• danslo
janster schreef op 24 May 2003 @ 09:18:
[...]

Om aan te geven dat ik wel de search heb gebruikt, en ook gezocht heb op google kick ik dit topic maar even een tikje omhoog.

Ik ben op zoek naar een freeware of goed werkend EAN13 font, om te geberuiken in Excel 2000.

http://www.palmgear.com/s...TYPEzip/PID4937/ean13.zip

edit: is nix ik zoek verder.

[ Voor 4% gewijzigd door danslo op 24-05-2003 09:54 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 13:42
Probeer deze eens : http://members.home.nl/ftd.nu/3OF9.TTF

[ Voor 9% gewijzigd door Domino op 24-05-2003 10:30 ]

• danslo

• janster
cls schreef op 24 May 2003 @ 10:56:
[...]

Dat is geen EAN13 toch?
Ik kan deze ook niet installeren onder mijn fonts map. :(

• DCR
  • Laatst online: 06-06 00:51

DCR

*Schop*

Wel ik heb ook dringend een Bar Code nodig die ik in excel kan zetten, in een kolom...zodat ik van enkele producten snel huppa de codes kan inscannen....iemand die een fontje heeft.....code 128, of ean ?

• janster
DCR schreef op 04 June 2003 @ 19:08:
*Schop*

Wel ik heb ook dringend een Bar Code nodig die ik in excel kan zetten, in een kolom...zodat ik van enkele producten snel huppa de codes kan inscannen....iemand die een fontje heeft.....code 128, of ean ?
Nee nog steeds niet :(

Verwijderd

ik heb wel een code39 voor je, code128 kan niet alleen met een fontje omdat je altijd een checksum moet uitrekenen

Verwijderd

janster schreef op 24 mei 2003 @ 09:18:
[...]

ik heb net even met EAN gebeld of ze de font zelf leveren (niet dus). en dat terwijl je hem via hun startersdisk prima kunt printen :'( softwareleveranciers verkopen ze voor 100 tot 200 euro, maar dan weet je nog niet wat je krijgt. het is belangrijk dat er een witruimte van ongeveer een karakter breed aan beide kanten van de barcode zit voor juiste leesbaarheid. dit wordt gegarandeerd door het eerste karakter (meestal een 8 ) van de cijfercode links naast de streepjes te plaatsten. aan de rechter kant wordt de cijfercode aangevuld met een > teken. daarnaast moet de hoogte in een bep. verhouding met de breedte zijn ivm omnidirectionele scanners (heel veel lijntjes die scannen mbv kruispunten).

ik vind het heel raar dat er bedrijven geld verdienen aan iets wat een stichting ontwikkeld heeft en daarom ga ik naast bovengenoemde redenen NIET kopen maar downloaden. ik laat het weten als ik een EAN-13 font heb gevonden die voldoet aan de standaarden.

edit:
Mr_Blobby schreef op 01 augustus 2002 @ 13:00:Je moet EAN8 of EAN13 hebben. Deze kan je niet 'zomaar' via een font omzetten.
Deze code moet eest 'berekend' worden, waarna de berekende code als barcode
met een font kan worden weergegeven of afgedrukt.
Nogmaals zie: http://www.tdb.uu.se/~jan/barfonts/
duidelijk verhaal. een scanbaar fontje omzetten naar tekst geeft ook iets totaal anders dan een 13-cijferige code. conclusie: je hebt een tool of in ieder geval een calculatie nodig om deze versleuteling tot stand te brengen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 16:06 ]

Pagina: 1