Toon posts:

Progje voor screencapture van een mpeg file?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een goede tip om screencaptures te maken van een mpeg file (divx)? Ik heb er al een paar geprobeerd, echter elke keer kreeg ik een zwart beeld en wilt hij maar niet de videosource capturen.

Any help is much appreciated! :)

Edit: Hypersnap DX, SnagIt en Screen Capture Studio zijn al geprobeerd. Misschien doe ik iets fout bij de instellingen, graag advies.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 15:46 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 18:59
powerdvd ofzo

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

Super_ik

haklust!

en met t prog waarmee je afspeeld, kun je daar nie meet copieren?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Ik speelde hem af met Divx Player 2.0 en daar zit die optie niet in. Zal PowerDVD eens proberen.

Verwijderd

windvd kan het mee. teminste met een wat oudere versie, neem aan de nieuwe ook wel.

Verwijderd

printscreen? (Toest op je Keyboard, plakken in mspaint, photoshop, ed.)

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Neem BSPlayer, dat programma is volgens mij de beste player die er is! Ondertitels en vet veel instellingen, inclusief screen capturen. En het is gratis.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dat werkt niet met overlay. Hiervoor moet je speciale programma's hebben. Zoek eens op 'screenshot mpg' en je vindt het eea aan tooltjes:

http://www.freedownloadsc.../AVI_MPG_Screensaver.html

die bijvoorbeeld.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 15:44:
Iemand een goede tip om screencaptures te maken van een mpeg file (divx)? Ik heb er al een paar geprobeerd, echter elke keer kreeg ik een zwart beeld en wilt hij maar niet de videosource capturen.

Any help is much appreciated! :)

Edit: Hypersnap DX, SnagIt en Screen Capture Studio zijn al geprobeerd. Misschien doe ik iets fout bij de instellingen, graag advies.
Als je zwart beeld krijgt, moet je de hardwareversnelling van je videokaart eens uitzetten bij de beeldschermeigenschappen. Dan lukt het wel, je kunt gewoon op Print-Screen drukken om een screenshot (capture) te maken van je scherm, en dus ook je video-bestand. Zou met elke speler moeten werken.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 15:49:
printscreen? (Toest op je Keyboard, plakken in mspaint, photoshop, ed.)
Delete postje maar.. Ik lees niet goed.

[ Voor 19% gewijzigd door danslo op 04-04-2003 15:56 ]

Verwijderd

FairFox schreef op 04 April 2003 @ 15:52:
[...]

Uhh.. lees jij het topic wel? Überhaupt de topictitel?

MPEG! niet JPEG oid.
oops, ff te snel gelezen, esqueese me

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 15:53:
[...]

oops, ff te snel gelezen, esqueese me
Ik ook niet goed gelezen.. ik dacht dat hij een mpeg formaat wilde... maar hij zal vast wel printscreen hebben geprobeerd voordat hij progjes zoekt.

Verwijderd

FairFox schreef op 04 April 2003 @ 15:55:
[...]

Ik ook niet goed gelezen.. ik dacht dat hij een mpeg formaat wilde... maar hij zal vast wel printscreen hebben geprobeerd voordat hij progjes zoekt.
Denk het ook, ik zou dat ook als eerste proberen, heb eigenlijk og nooit met PowerDVD een screenshot proberen te maken, hmzz.. maar ff kijken als ik thuis ben.

Verwijderd

Topicstarter
dave01, jij de man!

Gracias! _/-\o_

Verwijderd

FairFox schreef op 04 April 2003 @ 15:55:
[...]

Inderdaad, en het leuke is dat printscreen meestal ook gewoon goed werkt, als je de hardwareacceleratie maar helemaal uitschakelt in je beeldscherminstellingen.

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 09:59

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

het is toch ook de bedoeling om een screenshot te maken van een filmpje (DVD ofzo)?
dat moet inderdaad wel kunnen met PowerDVD.. als je een screenshot wil maken in de vorm van 'n MPEG filmpje.. dan ehm, heb je geen screenshot maar 'n filmpje ;)
Het lukt inderdaad niet met "print-screen" maar PowerDVD heeft daar zo'n knopje voor, genaamd "screenshot"

maar ik zie dat het al gelukt is :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door DaaNium op 04-04-2003 16:03 . Reden: te laat met versturen :) ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Pagina: 1