McAfee VirusScan Enterprise 7.0

Pagina: 1
Acties:

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Iemand al ervaring met versie 7.0 van McAfee VirusScan Enterprise? Veel bedrijven gebruiken nog versie 4.5.1. Die oudere versie vind ik persoonlijk ontzettend vertragend werken op een systeem, ik hoop dat 7.0 dit een stuk verbeterd. Ik zag iig wel al dat ze het e.e.a. hebben zitten optimizen, aangezien de install file ongeveer 7 meg kleiner is dan de 4.5.1 install file.

Dus, iemand ervaring? Dan hoor ik het graag!

Verwijderd

Geen ervaring mee, maar volgens mij kan je ervanuit gaan dat alleen de scanning-engine verbeterd is, waardoor het sneller lijkt te werken. Ik zie trouwens niet in jouw post over welke install-file je het hebt, maar als je de oude versie al hebt draaien bij je bedrijf, geef ik je 99,99% kans om bij McAfee een evaluation-versie te krijgen.

Ennuh, onderstaande komt van de site van McAfee:
code:
1
2
3
4
5
6
7
CD-ROM Drive
Microsoft® Windows® XP, 2000 Pro, Windows® Me, or 98
32MB RAM
65MB Hard disk space
Pentium 100MHz processor or higher
Internet Explorer 4.01 SP2 or higher
Internet access for updating

Oftewel, hou je er dus rekening mee dat blijkbaar NT niet meer wordt ondersteund!

Verwijderd

ik heb net 6 en 7 (home en prof.) geprobeerd...allen leverden helaas opstartproblemen op. Terug naar Kaspersky: probleemloze opstart (systeem XP met 512 MB).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

yep, 6 en 7 hebben mij ook veel gedoe opgeleverd op XP/2000 systemen... niet aan beginnen is mijn advies.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 22:34:
ik heb net 6 en 7 (home en prof.) geprobeerd...allen leverden helaas opstartproblemen op. Terug naar Kaspersky: probleemloze opstart (systeem XP met 512 MB).
Dat zijn allebei versies voor thuisgebruikers (ja ook professional :D ), dit gaat over de Enterprise edition. Een heel ander product dus. Die was bij 4.5.1 SP1 blijven steken en was al best wel lang niet meer geupdate. Ik zat hier eigenlijk al een tijdje op te wachten. Ik ga hier zeker even naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurits van Baerle op 04-04-2003 22:49 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:46

_nethack

We're all MAD here

Ik heb hier thuis nu een tijdje 7.0 enterprise draaien op winxp, maar ik kan niet echt zeggen of het nou slechter of beter draait dan versie 4.5.1sp1 die ik hiervoor gebruikte.
Ik heb met beide versies geen problemen gehad eigenlijk :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 21:08
Ik heb een tijdje 7.0 geprobeerd op XP, vond het niet ecgt een daverend succes, en nadat ik het had verwijderd, was mijn internet socket TCP/IP gebeuren naar de klote. Geen verbinding meer met internet en netwerk te krijgen. socket error of zoeites als ik ipconfig deed. Heb met XP systeemherstel de boel weer op gang gekregen. Voor mij geen mcafee meer.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb hier net de 7.0 Enterprise Edition op het netwerk draaien, en helaas zeker zo langzaam als de 4.5.1 editie, zo niet langzamer. Standaard staat overigens de scanner op "scan all files" wanneer je hem op default files laat scannen fleurt het systeem wel een beetje op, maar in principe vind ik het (na het draaien van Antivir) een grote achteruitgang. Wanneer ik de keus had zou ik er zeker niet aan beginnen.

Verwijderd

idd... is nog altijd beter dan de norton maar nog steeds te vertragend om goed te zijn...

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Even wat leven blazen in een oud-topic.

Virusscan 7 draait wel degelijk op NT 4 (SP6)... daarnaast, de verbetering die ik tov de 4.5.1 zie is dat het systeem al een aantal directories in de exclusie lijst gooit bv Exchange edb's. Ik denk dat het gros dat een virusscanner installeert zich niet beseft dat deze nog door de gebruiker zelf moet worden aangepast. Standaard scant hij veel te veel, maar dat is niet slecht. Beter te veel dan te weinig. Bekijk de statistieken eens en zet dan diverse directories ook in de exclusie lijst, tevens het disablen van het scannen van uitgaande bestanden is ook een goed idee....

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Pagina: 1