Toon posts:

inrichten pc ivm nieuwe installaties Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mijn pc helaaml opnieuw inrichten met XP home of Pro

Hoe kan ik mijn schijven het beste inrichten mbt Xp en andere programmas er mee rekening houdend dat ik evt over een jaar XP weer opnieuw wil kunnen installeren, zonder dan alles (andere programmas) weer opnieuw te moeten doen
en waar wordt dan de registry gezet, want je moet alle programmas toch weer opnieuw installeren als je de registry weer opnieuw moet doen

ik denk aan 5 Gb voor windows en 10 Gb voor andere programmas en de rest evt verdeeld over meer schijven voor de data

wie kan mij adviseren?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Is een image mbv Ghost maken niet beter? Dan kun je over een jaar dat image, met een aantal veelgebruikte programma's terugzetten. Als je XP helemaal opnieuw wilt installeren, zul je er ws niet aan ontkomen om alle programma's opnieuw te installeren. Af en toe Windows opnieuw installeren is erg aan te raden, zodat alle rotzooi eruit gaat.

Verwijderd

Zo'n ghost is leuk maar goed, als je ooit windows es opnieuw installeerd kun je er donder op zeggen dat er dan weer talloze updates enzo uitzijn van allerlei programma's die je dan alsnog kan gaan zitten updaten en dus netzoveel tijd zal kosten om te installeren enzo.

Verder heb ik voor mijn XP 5GB staan, 30GB voor gewoon troep, 20GB voor media (enterprise, stargate, mp3) en 20GB voor m'n games. En dat werkt lekker.

Ook zou ik voor XP pro gaan. Die heeft wat meer (netwerk)functies. Je kunt hem bijv. in een domein hangen, XP home kan dat niet.

Verwijderd

ik heb 2x 40Gb; kan ik dan bijv op schijf 1 5 voor windows , 5 andere programmas doen en 30 GB voor data en dan de tweede schijf met ghost iedere keer een image maken, zodat ik altijd terug kan

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:26
Gewoon zorgen dat je image op een andere partitie staat en die regelmatig opnieuw maken.

Verwijderd

10 gieg voor programma's is redelijk veel (dwz ik krijg ze niet vol, tenzij ik .NET installeer...) ik heb doorgaans aan 5 ruim voldoende....

Verwijderd

Ik weet niet helemaal wat er bereikt wil worden, maar ervanuitgaande dat je dit wil:

- Installeren XP.
- Installeren programma's, spelletjes en meer.
- Over een jaar een keer XP-partitie formatteren en XP opnieuw installeren.

Veel succes; dat gaat je NIET lukken op 1 PC, zonder een aantal geintjes zoals registry-backup, user-settings, DLL-registratie en dergelijke.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 20:45:
Ik weet niet helemaal wat er bereikt wil worden, maar ervanuitgaande dat je dit wil:

- Installeren XP.
- Installeren programma's, spelletjes en meer.
- Over een jaar een keer XP-partitie formatteren en XP opnieuw installeren.

Veel succes; dat gaat je NIET lukken op 1 PC, zonder een aantal geintjes zoals registry-backup, user-settings, DLL-registratie en dergelijke.
Aanvulling hierop:
Ik las dat Windows, als je dat wilt, nu net een aantal van die dingen voor je kan backuppen waardoor een herinstallatie op dezelfde of een nieuwe PC makkelijker wordt omdat o.a. de oude user-instellingen teruggezet kunnen worden. Scheelt ook weer wat werk.

ARME AOW’er

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij was hier iets voor uitgevonden als sysprep...maar ik kan me vergissen. iig kun je niet zonder meer (zoals vroeger onder dos gelukkig wel kon :) ) je programma's zomaar laten staan. zit je met je registry-instellingen en verwijzingen te klooien. Geninstalleerde programma's zul je denk ik toch echt opnieuw moeten installeren als je een verse XP-install draait.Die draai je overigens meestal als je systeem de kuren heeft en er iets mis is. Een verse installatie over een bestaande heen heeft namelijk weinig zin als hij niet meer vooruit te branden is; dan neem je namelijk ook je ouder registry-instellingen mee, en daarmee ook hetgene dat je PC zo traag maakt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Dames en heren:

op een los-staande PC kan je niet "eenvoudig" alleen het OS herinstalleren en dan maar ervanuit gaan dat alle applicaties, user-settings etc. weer gaan werken, inclusief passwords, resoluties, cookies en meer van dat soort dingen.

Je zou wel: XP kunnen installeren; alle proggies, games etc; dan een SystemRestorePoint maken. Ghost image draaien, deze op CD('s) knallen en gebruiken als herinstallatie.

Kijk ook eens op http://www.acronis.com/ of dit pakket zou kunnen wat je wil, maar wat mij betreft gaat het je nog steeds niet lukken op een los-staande PC (en ook niet volgens mijn win2K, winXP en .NET certificaatjes...)
Pagina: 1