onresize werkt maar onresizeend ?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik wil een refresh uitvoeren van mijn pagina na het resizen, om alles weer netjes op de juiste plek te krijgen. Alleen ik wil het onresizeend event gebruiken anders gaat hij als een gek refreshen als iemand het browser window resized.

Volgens de MSDN geeft de BODY tag gewoon een onresizeend event maar die reageert niet echt. Met ONRESIZE werkt het wel maar dat is niet helemaal wat ik wil.. weet iemand hier hoe ik wel het onresizeend kan gebruiken?

En ja, ik heb de sjursj gebruikt en daar kwam maar 1 topic naar boven waar niet instond wat ik wil eigenlijk :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb het hiermee getest op IE, Phoenix (Mozilla), Netscape en Opera:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<head>
<title>Resize</title>
</head>
<body onResize="alert('Begin');" onResizeEnd="alert('End');">
Blah.
</body>
</html>

En ook bij mij doet alleen de onResize het, en wordt de onResizeEnd genegeerd. Maar al zou het in IE werken, ik vraag me af.. is dit niet - als het al werkt - een IE Only functie? :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:22

Willem2

Ω is futile

dit geintje werkt alleen maar voor een zogenaamde 'control selection', dus:

Examples of elements that are control selected include images, tables, and anything that is positioned absolutely.

Oftewel, het met (DHTML) resizen van objecten IN je HTML pagina en niet voor je browser window!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Hmmm, en een divje telt niet als object hiervoor? Dat zou misschien een oplossing zijn .. anders krijg je telkens dat 'geflikker' in je browser als je hem aan het resizen bent .. maar ook dat krijg ik niet werkend.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

waarom wil je in godsnaam heel je window refreshen? dingen komen toch automatisch op de juise plek te staan, daar veranderd resizen niks aan, of e moet onload met js dingen positioneren afhankelijk van de schermbreedte, maar dan roep je die functies gewoon in de onresize ook aan, simpel zat, dan krijg je echt geen geflikker.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
.... en dat werkt dus niet. Om 1 of andere reden reageert IE niet helemaal goed op het resize event. Ik voer dezelfde code uit alleen klopt de document.body.clientWidth/Height niet. De onderste balk komt niet onderaan te staan maar ongeveer 30 pixels daarboven.. ik snap het verder ook niet waarom dat zoiets. Refresh ik na resize de page, dan is het wel goed alleen...... dat wil ik dus eigenlijk niet.

Pagina: 1