Ik weet niet 100% zeker of dit hier thuis hoort, maar ik zit met het volgende.
We hebben hier een CheckPoint fw-1 (geloof op een solaris distro) systeem staan.
Maar moet het ip adres wijzigen door een nieuwe ip reeks die we gekregen hebben, en dit valt niet mee.
Nu heb ik eerst een virtuele interface aangemaakt, maar dit werkte niet (natuurlijk de hosts file en de routing tabel aangepast).
Toen heb ik het originele IP adres weggehaalt en het nieuwe ervoor in de plaats gezet. Nu leek het te werken, echter doordat de licentie aan het IP gekoppeld is, werkte dit dus ook niet.
Nu heb ik inmiddels de nieuwe licentie gekregen en geinstalleerd, maar nu werkt het nog niet.
Ik kan de machine pingen, maar via SecureClient kan ik geen connectie maken, met de melding:
"Error: The site is not licensed to perform the requested action"
SmartDashboard geeft
Melding (SmartDashboard):
"Security Policy verification warnings:
error: no sufficient license installed for account mgmt.
Failed to generate Security Policy script for rulebase"
terwijl de licentie toch correct is.
Overigens misschien voor de kenners, als ik een ping doe vanaf de fw. dan krijg ik te zien:
"PING bepaald_ip (bepaald_ip) from OUDE_IP : 56(84) bytes of data."
hier moet toch de nieuwe ip komen te staan, ipv de oude.
heb de machine al diverse malen gereboot en al een paar keer /etc/init.d/network restart uitgevoerd, maar het lijkt niet te werken.
Zijn er CheckPoint freaks, die me kunnen helpen.
We hebben hier een CheckPoint fw-1 (geloof op een solaris distro) systeem staan.
Maar moet het ip adres wijzigen door een nieuwe ip reeks die we gekregen hebben, en dit valt niet mee.
Nu heb ik eerst een virtuele interface aangemaakt, maar dit werkte niet (natuurlijk de hosts file en de routing tabel aangepast).
Toen heb ik het originele IP adres weggehaalt en het nieuwe ervoor in de plaats gezet. Nu leek het te werken, echter doordat de licentie aan het IP gekoppeld is, werkte dit dus ook niet.
Nu heb ik inmiddels de nieuwe licentie gekregen en geinstalleerd, maar nu werkt het nog niet.
Ik kan de machine pingen, maar via SecureClient kan ik geen connectie maken, met de melding:
"Error: The site is not licensed to perform the requested action"
SmartDashboard geeft
Melding (SmartDashboard):
"Security Policy verification warnings:
error: no sufficient license installed for account mgmt.
Failed to generate Security Policy script for rulebase"
terwijl de licentie toch correct is.
Overigens misschien voor de kenners, als ik een ping doe vanaf de fw. dan krijg ik te zien:
"PING bepaald_ip (bepaald_ip) from OUDE_IP : 56(84) bytes of data."
hier moet toch de nieuwe ip komen te staan, ipv de oude.
heb de machine al diverse malen gereboot en al een paar keer /etc/init.d/network restart uitgevoerd, maar het lijkt niet te werken.
Zijn er CheckPoint freaks, die me kunnen helpen.