hoe .img samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
ik wil een network boot doen om debian te installeren maar daarvoor heb ik in principe 2 diskettes nodig. de rescue.img en de root.img

ik heb geen floppydrive dus ik moet een image booten. als ik rescue.img boot dan vraagt ie op een gegeven moment om de root diskette. wat ik dus voor elkaar moet krijgen is die 2 floppies in een img te krijgen. het gekke is dat ik de bestanden van de rescue.img wel kan extracten met diverse programma's maar de root.img niet wie weet hoe dat komt en wat ik er aan kan doen om toch die bestanden in een img te krijgen

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Super_ik

haklust!

nope, je kunt ook opgeven waar de andere img staat. ff zoeke hoe da ook al weer moest :P

[edit]
owja :
code:
1
ramdisk root=/dev/hda1

voor de img van hda1 af te halen of zoiets 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Super_ik op 04-04-2003 14:42 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• savale
ok en welk bestandje van de rescue disk moet ik dan edditen? of moet ik dit als die om die diskatte vraagt intikken?

[ Voor 32% gewijzigd door savale op 04-04-2003 14:55 ]

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

volgens mij kan je dat intikken wanneer je opstart van de rescue-disk

anders moet je de rescue-disk mounten met '-o loop' en dan kan je in sys.....nogwat de root wijzigen

cdboot is zeker geen optie? das wel zo makkelijk :7

It seemed like a good idea at the time

• savale
er zit dus ook geen cdrom in :) het is me inmiddels wel gelukt maar de debian installatie wil ook een soort van ramdrive gebruiken en die raakt dan in de war omdat het hele zaakje al in een ramdrive zit...ik heb nog geen idee hoe ik dit nu ga doen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

savale schreef op 04 April 2003 @ 15:35:ik heb nog geen idee hoe ik dit nu ga doen.
HD uit de computer trekken, en in een computer stoppen die wel normale hardware heeft :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• savale
tjaaaa laptop hardeschfijie van complaq dus wordt nog feest :P
Pagina: 1