Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

diameter Q-tec low noise voeding

Pagina: 1
Acties:

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 17:02
Omdat de voeding van mijn Q-Tec 400W dual fan low noise nog niet stil genoeg is wil ik er 2 papst fan's inbouwen.

Nu kan ik ze al online bestellen, ik zit alleen op mijn werk en weet zo de diameter niet van de fan's.

Weet iemand de juiste diameter?

Thanx

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
standaard is dat 80mm...

Kan je dat niet vinden op de site van Q-tec ?

Verwijderd

80mm zeker, kheb zelf ook die voeding gehad.
Het zal trouwens weinig uitmaken, ik had ze zelf ook vervangen door papst, maar aangezien je redelijke airflow nodig hebt (mijn voeding werd redelijk warm) moet je ze nog steeds op 12v draaien = nog steeds veel geluid.
De mijne is trouwens na een half jaar kapot gegaan.. bespaar je geld van die (dure) fans en hou het achter voor het geval je voeding het begeeft ;)

• Grindtegel
Op de site is het helaas niet te vinden. Ik dacht die Qtec toch nog wel redelijk betrouwbaar was.

Werd de voeding wel stiller na het plaatsen van de pabst fan's of maakte het niet veel uit?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
trouwens, wat voor een fan-grille zit erop de achterkant van de voeding ? Grote gril kan ook lawaai produceren

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zelf heb slechte ervaringen met Qtec voedingen, ik heb er in een half jaar 3 versleten met normaal gebruik (kreeg wel steeds kosteloos nieuwe omdat het onder de garantie viel)

Ik was dat zat en ik heb een Nexus NX3000 gekocht, dat is een zeer stille voeding en die werkt al ruim driekwart jaar prima :)

Verwijderd

90 / 80 mm

Verwijderd

Grindtegel schreef op 04 April 2003 @ 14:51:
Op de site is het helaas niet te vinden. Ik dacht die Qtec toch nog wel redelijk betrouwbaar was.

Werd de voeding wel stiller na het plaatsen van de pabst fan's of maakte het niet veel uit?
Maakt heel weinig.. als je stille voeding wil, koop er 1 met temperatuur sensors. Dan gaan de fans harder draaien naarmate de voeding warmer wordt.
De geluidssterkte ligt natuurlijk aan hoe hard je de fans laat draaien, maar aangezien de Q-Tec redelijk warm wordt kan je beter zorgen voor een goede airflow = wat meer geluid aangezien de fans harder draaien ;)
Beide fan's hebben diameter van 80mm.
Ik had er 2 PAPST NGM ingezet op 12v.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 17:39 ]

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 16:41
(jarig!)
nou ik heb em hier ook, maar hij lijkt eigenlijk nooit op volle toeren te draaien, maar komt misschien ook wel door P4 met zalman koeling waardaar de lucht niet echt warm wordt in de case

• Grindtegel
Nou,ik heb de roosters van de voeding gehaald en dat scheelt al weer een beetje. Nu heb ik eigenlijk alleen maar last van de cpu fan, dus daar moet ook nog een ander op.

Zit te denken aan de Zalman 6500Cu, maar ik weet niet of die past ik mij kast, dat is nl. een desktop die maar 13 cm hoog is. Hoe hoog is die zalman met de fan erboven?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

ZIjn 80 mm
Je kan ze ook op 5 volt zetten dan hoor je ze nauwelijks

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
die stilste papst is 12dB op 12V, mooi dingetje alleen heeft maar een CFM van 19 (te weinig voor een voeding)

Mijn Zalman ZM400A-APF ruled nog steeds!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn Q-tec 550 watt heeft 2x80mm en draait al een paar maanden prima met beide (originele) fans op 5 volt. De voeding wordt niet echt warm en geeft geen problemen. Met de fans op 5 volt, is de voeding vrijwel helemaal stil. De harddisk maakt meer geluid.
Waarschijnlijk kun je dit bij jouw 400 watt ook wel doen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Grindtegel schreef op 04 April 2003 @ 20:25:
Nou,ik heb de roosters van de voeding gehaald en dat scheelt al weer een beetje. Nu heb ik eigenlijk alleen maar last van de cpu fan, dus daar moet ook nog een ander op.

Zit te denken aan de Zalman 6500Cu, maar ik weet niet of die past ik mij kast, dat is nl. een desktop die maar 13 cm hoog is. Hoe hoog is die zalman met de fan erboven?
Zoek eens zelf iets op joh. Beide vragen die je gesteld hebt worden op site leveranciers gegeven.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
90 / 80 mm
90 mm bestaat toch niet? Is toch 92 :?

@Grindtegel: Ja inderdaad.. 80mm kopen :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 11-04-2003 14:12 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1