Toon posts:

[win2k] profielen alleen op de server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet de mogelijkheid met een profiel te werken rechtstreeks vanaf de server? Dus niet dat hij het profiel van de server op de lokale pc zet en daarna weer terugschrijft maar net als ik UNIX gewoon echt alleen vanaf de server werkt.

Had er al een draadje over gelezen maar die gaf de uitkomst niet.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 08:27
terminal services client?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gaat er gewoon om dat iedereen normaal kan inloggen op ze pc alleen de profielen rechtstreeks van de server komen. En dus niet eerst een kopie download van de server voor je aanmeld.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

je kunt een hele hoop zaken redirecten in windows2000 zoals my document and settings en dergelijke.
maar dan nog zul je hoop data verkeer krijgen en er worden altijd zaken lokaal opgeslagen en bij afsluiten naar server gestuurd als je gebruik maakt van roaming profiles.

zoek ff naar caching in de windowshelp. Je kunt caching namelijk uitzetten en dan cached die lokaal niks.

[ Voor 17% gewijzigd door mutsje op 04-04-2003 14:31 ]

• Pascal Saul
roarming profiel wordt toch gesynchroniseerd?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, kan niet. Je kan wel grote delen van je shell folders redirecten zodat ze op de server blijven staan. Ook kan je je clients zo instellen dat bij het uitloggen je client de tijdelijke copy automatisch wist.

Maar wat wil je bereiken dan?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DarkRider schreef op 04 April 2003 @ 14:30:
roarming profiel wordt toch gesynchroniseerd?
dat klopt zet ik er ook bij toch :+

• Pascal Saul
mutsje schreef op 04 April 2003 @ 14:31:
[...]

dat klopt zet ik er ook bij toch :+
Ja we waren tegelijk aan het reageren dus... ik zag jou bericht niet na mijn refresh >:)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Met inbellen is het bijvoorbeeld wel mogelijk my documents and settings niet mee te pompen door caching uit te schakelen. Ook is het mogelijk het profile te limiteren aan een aantal MB's dat je het wilt laten groeien etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even aan de slag, en rede waarom ik dat wil is omdat er een aantal profielen groter dan 200mb zijn en wil niet dat die allemaal lokaal bij de mensen komen te staan.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 14:38:
Ik ga even aan de slag, en rede waarom ik dat wil is omdat er een aantal profielen groter dan 200mb zijn en wil niet dat die allemaal lokaal bij de mensen komen te staan.
En waarom zijn die profielen zo groot? Internet history, pst files??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 14:29:
Nee, gaat er gewoon om dat iedereen normaal kan inloggen op ze pc alleen de profielen rechtstreeks van de server komen. En dus niet eerst een kopie download van de server voor je aanmeld.
waarom zou je dat willen... daarmee genereer je alleen maar netwerkverkeer mee waardoor het onnodig traag wordt. wil je perse alleen vanaf de server werken moet zoals al opgemerkt is tsc gebruiken

Verwijderd

Ik snap inderdaad dat de profielen liever niet lokaal moeten komen te staan; het is misschien makkelijker om een policy neer te zetten die controleert of profielen, die een tijdje niet lokaal zijn aangepast, gewoon worden weggeknikkerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 14:38:
laat ze een linkje maken op hun desktop ipv een dir daarop te zetten :) en limiteer de profielen zodra ze opgeschoond zijn

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

redirecten my documents and settings. caching uitzetten... wordt er niks meer lokaal opgeslagen.

• mrsar
  • Laatst online: 19:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tot zover ik me kan herinneren kan je in een gpo wel zetten dat de profile lokaal wordt verwijderd bij het uitloggen,maar hou me daar niet op vast

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 05-04-2003 17:59 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• mrsar
  • Laatst online: 19:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vage dubbel post

[ Voor 88% gewijzigd door mrsar op 05-04-2003 17:59 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1