Wireless + WAP = Geen DHCP

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

ik heb hier een setupje staan met :

1x DHCP server (Windows 2000 ADV)

1x Xircom CWE1120 Wireless PCMCIA Card (40bits)
1x Xircom APWE1100 Wireless Access Point (40bits)

en natuurlijk een Laptopje voor de test.

als ik de Wireless PCMCIA kaart in de laptop plug zonder WAP is alles ok. werkt gewoon en ik krijg een DHCP Adress..

Maar als ik WAP op de AP en op de kaart aanzet dan heb ik een verbinding maar krijg ik geen DHCP meer door. :?

ik heb de firmware van de AP al vervangen en ook al bij www.xirom.com (/intel) gezocht maar kan er niets over vinden..

is het misschien niet meer mogelijk om een DHCP te draaien over een encripted lijn ?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
jawel maar klopt je webkey wel dus als je statisch een ip geeeft kan je dan pingen ?

• ArjanC
nope..

effe met Intel gebelt, ze weten het ook niet, ze gaan een zelfde setup testen :)

• raymonvdm
Maar wat ik ff niet snap is je heb een laptop met pcmcia kaart en je heb een ap. Maar als je je ap niet gebruikt dan krijg je laptop wel dhcp waar krijgt ie dan die dhcp vandaan en via wat ?

• ArjanC
nee,

als ik een verbinding maar via de Access Point met een PCMCIA kaartje zonder WAP krijg ik een IP.

maar als ik een verbinding maak Access Point met een PCMCIA kaartje met WAP dan krijg ik geen IP (WAP staat op allebij de machines goed)

• raymonvdm
Volgens mij haal je WAP en WEP door elkaar

WAP = Wireless Acces Point
WEP - Wireless Encryptie Protocol

En wat is je key stekte dan ? bij allebei 64 of 128 ?

Vul je de volledige key zelf in of maak je gebruik van een passphrase. (code die zelf een webkey calculeert)

Heb je na het instellen je AP gereboot (zou niet nodig moet zijn maar toch)

is het mogelijk im wat meer info tegeven over instellingen desnoods screenshotje ofzo
Pagina: 1