Overzetten domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-04 19:53
Ik zit met een probleem. Ik moet voor een bedrijf een domeinnaam overzetten van bedrijf Y naar bedrijf X.
Het probleem is dat het al heel lang duurt, ongeveer anderhalve maand. Eerst was het probleem dan er een registrar lock op het domein zat (ipv ACTIVE bij status stond er zoiets als REGISTRAR LOCK), en daarom kon het domein niet verhuisd worden.
Nu is het domein wel active en zou hij verhuist moeten kunnen worden. Het probleem is, het gebeurd niet! Bedrijf X (diegene die dus het domein moeten gaan hosten) zegt dat Bedrijf Y (degene die het dus nu host) een formulier voor de verhuizing moet invullen. Bedrijf Y zegt, dat Bedrijf X het domein gewoon kan overnemen. Eentje spreekt dus iets minder de waarheid als de andere, maar welke?
Wie weet hoe dit soort dingen sowieso geregeld moeten worden? Er zijn hier vast wel mensen die bij een webhostingbedrijf werken en dit heel de dag doen?
Als ik weet hoe het hoort te zijn, kan ik degene die liegt daarmee confronteren en dan hoop ik dat er wat meer schot in de zaak komt.

Hier is nog een whois van Internic.com, misschien hebben jullie er wat aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   Domain Name: DOMEINNAAM.COM
   Registrar: ENOM, INC.
   Whois Server: whois.enom.com
   Referral URL: http://www.enom.com
   Name Server: NS1.BEDRIJF-Y.NL
   Name Server: NS2.BEDRIJF-Y.NL
   Status: ACTIVE
   Updated Date: 19-mar-2003
   Creation Date: 07-feb-2002
   Expiration Date: 07-feb-2004

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 17:19
het domein kan idd overgenomen worden, maar bedrijf X wil dat hun dat formulier invullen zodat ze bewijs hebben dat het legaal gedaan is en dat bedrijf Y er toestemming voor heeft gegeven.

Verwijderd

Inpincipe hoeft je nieuwe host alleen een formulier ofzo te hebben van de eigenaar van de domeinnaam, als jij dat bent hebben ze niets meer nodig. Ben jij dat niet maar is dat dat andere bedrijf, dan willen ze wellicht van hun een handtekening hebben. Niet nodig maar het kan zijn dat ze het gewoon helemaal netjes willen doen.

Inprincipe kunnen ze gewoon een verhuizing aanvragen en kan de huidige eigenaar van de domeinnaam (meestal dmv een automatisch mailtje) hiervoor akkoord geven. Daarom zijn formulieren eigenlijk niet nodig.

Wie heeft er dus gelijk? Ik denk dat je huidige host een beetje onnodig moeilijk doet, maar het is niet gek dat ze dat doen. Wellicht is ook het eea afhankelijk wie de admin contact v.d. domeinnaam is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 14:38 ]