Cordless Keyboard/Muis... ontvangers universeel?

Pagina: 1
Acties:

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 13:10
Zijn de ontvangkastjes van de cordless keyboard en cordless mouses universeel? Ik heb hier namelijk een aantal muizen en toetsenborden, en ontvangst kastjes. Nu weet ik niet of die kastjes universeel zijn dmv ze te connecten met elkaar (connect knopje) of heeft elk toetsenbord een eigen uniek kastje?

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Verwijderd

Volgens mij is het NIET universeel. Zoals Logitech zijn eigen kastjes erbij heeft, heeft Microsoft dat ook weer. Ik denk niet dat je die kastjes door elkaar heen kan gebruiken :(

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 16:30
Neej deze zijn niet universeel, ieder setje heeft een aparte frequentie/code van 12 bits waarmee ze werken bij logitech zijn dat 4096 verschillende combinaties en bij de meeste andere producten zijn dat er maar 256 dus als je ze dan op elkaar af kan stemmen dan ben je heel lang bezig om de goede combinatie te vinden (SUC6 ;) 8)7 )

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb een Microsoft wireless (multimedia) keyboard, met wireless muis dus en die ontvanger is wel compatible met andere wirelesse ms muizen. De (nieuwere) muis die bij m'n keyboard zat werkt echter niet met de receiver van de andere muizen. Het lijkt er dus op dat MS producten (receivers) gewoon backwards compatible zijn.

Wees consequent, maar niet altijd