Ik heb voor mijn database de volgende code gebruik om in een form afhankelijk van
de waarde schoolpasnummer een foto te plaatsen die dus gelijk is aan het nummer.
Nu wil ik hetzelfde doen voor een Report, om hier dus ook nagelang het schoolpasnummer ook een foto te plaatsen die hier bij hoort.
Ik heb al wat rond gezocht op google,yahoo,mircosoft en hier en een boek ingezien van Access 2002 Visual Basic for Applications maar ik kan de oplossing niet vinden.
Ik zelf dacht aan:
maar deze geeft geen fout maar ook geen foto. Wat doe ik fout?
de waarde schoolpasnummer een foto te plaatsen die dus gelijk is aan het nummer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Private Sub Form_Current() On Error GoTo GeenFoto Me.Foto.Picture = "C:\sis\afbeeldingen\pasfotos\" & Schoolpasnummer & ".jpg" Exit Sub GeenFoto: Me.Foto.Picture = "C:\sis\afbeeldingen\pasfotos\GeenFoto.jpg" End Sub |
Nu wil ik hetzelfde doen voor een Report, om hier dus ook nagelang het schoolpasnummer ook een foto te plaatsen die hier bij hoort.
Ik heb al wat rond gezocht op google,yahoo,mircosoft en hier en een boek ingezien van Access 2002 Visual Basic for Applications maar ik kan de oplossing niet vinden.
Ik zelf dacht aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Private Sub Report_Open(Cancel As Integer) On Error GoTo GeenFoto Me.Foto.Picture = "C:\sis\afbeeldingen\pasfotos\" & Schoolpasnummer & ".jpg" Exit Sub GeenFoto: Me.Foto.Picture = "C:\sis\afbeeldingen\pasfotos\GeenFoto.jpg" End Sub |
maar deze geeft geen fout maar ook geen foto. Wat doe ik fout?