Toon posts:

Celeron 2 op LX-Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werkt een Celeron 2 (566-766 Mhz) ook op een Chaintech 6ltm2 (LX-chipset) moederbord? Op het ogenblik heb ik nog een celeron 333 en die is ronduit traag.
Het voltage (1.8 volt)en multiplier zijn volgens mij geen probleem...

Verwijderd

Ik dacht, maar hang me er niet aan op, dat je tot max 333 mhz kon draaien op een LX mamaplank....maar misschien zwam ik wel.
LX mamaplank is voor 66 mhz CPU's dus het zou moeten kunnen...maar ik weet zeker dat iemand HET antwoord op deze vraag weet.
Ik ben ook benieuwd, leuk voor de weet.
Succes.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:40
Het gaat om ondersteuning voor Coppermine en of het voltage geleverd kan worden, een PentiumIII E(B) gebruikt 1,65V, een Celeron2 heeft minder cache, dus nog een lager voltage, ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21
Ik dacht, maar hang me er niet aan op, dat je tot max 333 mhz kon draaien op een LX mamaplank....maar misschien zwam ik wel.
Nee, een LX chipset kan gerust hoger, ik heb een vriend met een 433Mhz celeron op een LX...

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Maar dat is een celeron die niet is gebaseerd op de pIII architectuur...

Kan je niet ff een cpu tje lenen van iemand?
(of wachten tot iemand hier het verlossende antwoord geeft)

Misschien dat je kan kijken of er een bios update is voor je bordje? Misschien staat er wel iets van: Supports now new celeron2 core.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

bedankt dan weet ik dat ook weer........en is het niet zo dat die nieuwe celly's op 1,5/ 1,55 volt draaien........ik heb het ergens gelezen...maar waar????
Maar ook dat is waarschijnlijk wel ergens te vinden, misschien op www.intel.com
Succes

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00
Ik denk van niet, als je naar de laaste biosupdate kijkt (20-07-99) staat niks bij van coppermine en/of celeron ondersteuning bij.

En gezien de datum bestonden er volgens mij nog geen coppermines.

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W | 2x Zendure 800+

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
1,5 of 1,55 volt boeit niet.. 1,8 kan ie wel aan. Kan je meteen de bus omhoog gooien als je mainbord dat ondersteund. Maar kijk eerst maar eens of je mainbord wel een multiplier van 8,5 en hoger ondersteund! (566/66= 8.5)
Pagina: 1