Leadtek K7N cr18G-pro Bios Flash?!?

Pagina: 1
Acties:

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:53
'lo allemaal

Ik zit met een probleem. Ik heb een Leadtek K7Ncr18G-pro, Nforce2 moederbord en ik ben er zeer tevreden mee. Nou is er laatst een nieuwe BIOS hiervoor uitgekomen, maar tijdens het flashen komt de boodschap: "please input filename", en daarna loopt de computer vast. Als ik "autoflash" gebruik dan komt het flashprogramma tot een punt dat hij zegt: "this BIOS is for Nforce chipsets only" en vast loopt. Wil ik een eerdere revisie flashen dan komt hij zo ver dat hij wel de oude BIOS opslaat, maar geen nieuwe schrijft en vastloopt. Heeft iemand anders dit probleem ook? Of weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Voor de rest ben ik erg tevreden met dit mobo, maar ik vind dit toch wel erg vervelend.

tnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

en daarna loopt de computer vast
Resumerend: het lukt dus niet om de bestandsnaam even in te voeren? Lukt het wel wanneer je de flashprogramma direct met bestandsnaam en alle parameters opstart?

• KinG PopLa
nou: hij loopt vast als ik hem MET parameters invoer bv.

awdflash "nieuwebios.bin"

dan gaat hij naar:

"please input filename"

en dan loopt hij vast.

btw als ik autoflash gebruik, dan skipt hij het hele input filename, en dan lijkt het goed te gaan, totdat ik de melding krijg: "the program file's part number does not match with you're system" en de vraag of ik alsnog wil flashen. De vorige Biosflash ging prima, maar nu doet hij dus ook niet meer :S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer de nieuwste AWDFLASH, download de BIOS opnieuw. Geef ook eens het linkje waar je de BIOS vandaan hebt gehaald, want het lijkt erop dat je de verkeerde image hebt gedownload.

Staan de AWDFLASH en de BIOS image wel in dezelfde subdirectory? Hoe was je precies te werk gegaan met flashen? Check anders mijn site onder BIOS > Flashen voor een duidelijke beschrijving :)

Edit: heb je niet ergens een BIOS protection jumper cq setting staan?

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 04-04-2003 13:48 ]

• KinG PopLa
Ik heb de Bios van de Leadtek site vandaan:

http://www.leadtek.com.tw...sp?pronameid=288&lineid=3

En tja, daar zit awdflash gewoon bij. Ik maak een bootflop in winxp, bij het "format" menu, met de optie "ms-dos startup disc". Op die disc maak ik een map genaamd "flash" en daar komen de bios file & awdflash in. Ik start de computer op met de flop erin, en doe dan "awdflash "nieuwebios.bin" en dan loopt hij dus vast met het bericht "insert filename". Ook zit bij de bios een .bat genaamd "autoflash" als ik die run, dan kom ik dus al een stuk verder, maar krijg ik de melding "the program file's part number does not match with you're system". Vage boel dus allemaal want een maand geleden heb ik nog de bios geflashed, en toen ging alles gewoon goed. Ik hoef geen jumper om te zetten....