website kleurenschema veranderen

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik wil voor een website het kleurenschema veranderen, en hiervoor ben ik dus op google gaan kijken. hier kwam ik onder andere Chameleon tegen (http://epinoisis.com/chameleon/). dit programma werkt perfect en doet wat het moet doen, maar het plaats rasters over m'n site (is een demo versie dusja..)
Weet iemand of er ook freeware of open-source programma's zijn dit dit doen? ik kon er zelf namelijk geen vinden, en in de search zag ik ook niks staan.

P.S. ik wil dus een programma die de kleuren en plaatjes aanpast naar een andere kleur. liever geen CSS.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

imagemagick zal zoiets geautomatiseerd kunnen doen, enkel zal je daarvoor de batch scripts zelf moeten schrijven, en heeft het geen grafische interface, maar misschien is het een optie om eens te bekijken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Mag ik vragen waarom geen CSS?

- Het is hiervoor bedoelt
- Het is simpel
- Het is gratis
- Iedereen kan het aanpassen/gebruiken
- Geen rasters
- Eventueel browser-afhankelijke stylesheet zodat het altijd goed is
- ...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Waarom 't programma niet kopen als je het goed vindt werken? :)

Nu is jouw vraag aan ons of wij een andere manier (of een ander programma) weten wat hetzelfde kan. Maar wel zonder CSS; Van dit laatste kan ik geen chocola maken...

Je kunt ook zelf iets proberen te bouwen m.b.v. PHP.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• InZane
  • Laatst online: 22:10
Liever geen CSS? :?

Een site zonder CSS is een oude of een slechte site IMO.

• efan
  • Niet online
InZane schreef op 04 april 2003 @ 12:52:
[...]

Liever geen CSS? :?

Een site zonder CSS is een oude of een slechte site IMO.
hoeft niet. een goede html site kan ook voldoen. zolang het maar genoeg goede informatie geeft, en de meeste mensen willen toch wel dat dit snel gaat en niet eerst intro's, muziek en dan 50 keer doorklikken en overbodige functies etc.
ik zeg niet dat dit altijd zo is, maar kom het vaak genoeg tegen. simpel en clean werkt altijd :)

• efan
  • Niet online
willem169 schreef op 04 april 2003 @ 12:47:
Waarom 't programma niet kopen als je het goed vindt werken? :)

Nu is jouw vraag aan ons of wij een andere manier (of een ander programma) weten wat hetzelfde kan. Maar wel zonder CSS; Van dit laatste kan ik geen chocola maken...

Je kunt ook zelf iets proberen te bouwen m.b.v. PHP.
PHP kan ik nog eens naar kijken ja... thx voor de tip.
wat betreft de chocola :) : Chameleon gebruikt geen CSS maar past gewoon de kleur van de pagina's, lettertypen en plaatjes aan. en mijn vraag was dus of er mischien nog meer van dit soort programma's zijn, maar dan freeware of Open SOurce (GPL bijv.), aangezien ik er voor de rest geen kon vinden.
Ik hoop dat het iets duidelijker is.

[ Voor 5% gewijzigd door efan op 04-04-2003 13:16 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoeft niet. een goede html site kan ook voldoen. zolang het maar genoeg goede informatie geeft, en de meeste mensen willen toch wel dat dit snel gaat en niet eerst intro's, muziek en dan 50 keer doorklikken en overbodige functies etc.
ik zeg niet dat dit altijd zo is, maar kom het vaak genoeg tegen. simpel en clean werkt altijd
precies: voorbeeld > google 8)

[ Voor 86% gewijzigd door Blaise op 04-04-2003 13:17 ]

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

ido schreef op 04 april 2003 @ 13:11:
[...]
... en de meeste mensen willen toch wel dat dit snel gaat en niet eerst intro's, muziek en dan 50 keer doorklikken en overbodige functies etc.
...
Ehhmmm, CSS is gewoon layout. Dus de kleur van je tekst, grote van de letters enz. Dit heeft volgens mij niets met intro's of doorklikken te maken. En inderdaad, je kunt de layout ook met HTML doen, tuurlijk. Maar waarom zou je, als het zo veel makkelijker is met CSS.. :?

Anyway, ontopic:
Ik zou geen (gratis) programma weten wat doet wat jij wil. Maar met de Find&Replace kom je toch ook al een eind? Oke, het aanpassen van plaatjes zal je handmatig moeten doen, maar ik denk dat dit sowieso verstandiger is.. dit zal de kwaliteit van de plaatjes wel ten goede komen imho.

[ Voor 24% gewijzigd door OkkE op 04-04-2003 13:19 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• efan
  • Niet online
ja, maar dan zit je nog met het probleem dat CSS niet de kleur van je plaatjes verandert (met RGB, Saturation, contrast etc.).

edit: te laat :)

[ Voor 8% gewijzigd door efan op 04-04-2003 13:21 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:12

alienfruit

the alien you never expected

http://www.bradsoft.com/topstyle/style.asp is een voorbeeld ;)

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 04-04-2003 13:22 . Reden: bla. flauwe topstyle.com ]

Verwijderd

de Lite-Versie zit overigens bij HomeSite (dat weer bij DreamWeaver zit?), werkt perfect :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Is alleen geen kant-en-klare oplossing voor het probleem van TS

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Blaise schreef op 04 April 2003 @ 13:16:
[...]

precies: voorbeeld > google 8)
Slecht voorbeeld :P Van www.google.com:
code:
1
2
3
4
5
6
<style><!--
body,td,a,p,.h{font-family:arial,sans-serif;}
.h{font-size: 20px;}
.q{text-decoration:none; color:#0000cc;}
//-->
</style>
en je kan me nog veel meer vertellen, maar dat is een stylesheetje.

Overigens hebben stylesheets helemaal NIETS te maken met flash, animaties, en andere bandbreedtevreters; ze zijn grofweg bedoeld om opmaakgegevens uit je html te halen zodat (1) je ze voor meer dan 1 pagina kan gebruiken (modulariteit), (2) je generieke zaken kan definieren (zie de fontdefinitie van google, zowel body als paragraph als table data als links als headers krijgen in 1 klap hetzelfde font) en (3) de gegevens die met het HTML-bestand overgebracht worden gescheiden worden van de opmaak.

In de meeste gevallen (behalve bovenstaand voorbeeld dan natuurlijk weer) surf je dankzij (het cachen van) CSS-bestanden trouwens juist sneller over een site. En het schrijft ook tien keer zo snel, trouwens.

[ Voor 33% gewijzigd door Rataplan op 04-04-2003 16:26 . Reden: voordelen uitgewerkt ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
dubbel..

[ Voor 98% gewijzigd door axis op 04-04-2003 16:18 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1