Toon posts:

VPN over ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, ik kon wel wat vinden maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Probleemomschrijving

Ik zit hier op stage en ze willen graag een VPN tussen het bedrijfsnetwerk en een pc thuis die beide een ADSL verbinding met Internet (MX stream) hebben via Topcom Webracer 880 met VPN support.

Situatie

Bedrijfsnetwerk
192.168.1.x (pc ip's) achter de router
192.168.1.254 (adsl router modem - topcom webracer 880)
Besturingssysteem windows XP professional

Thuis
192.168.1.1 (pc ip) achter de router
192.168.1.254 (ads router modem - topcom webracer 880)
Besturingssysteem windows XP professional

Ik heb al op 1 pc een netwerkverbinding aangemaakt die alle inkomende verbindingen accepteerd VPN. Maar hoe stel ik nu de VPN precies in en hoe moet de firewall afgeregeld worden.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
Dat is moeilijk te zeggen.

welke fw gebruiken jullie?

gebruik google eens om meer over Windows XP en VPN te vinden.

op de client: "
Start -> Settings -> NEtworking & Dial Up -> New Connection -> VPN Connection"
en instellen.

Verwijderd

Topicstarter
De ingebouwde firewall in de router zelf, die heb ik al ingesteld voor ftp/mail.

Moet ik die verbinding wijzen naar het ip van de adsl verbinding op het werk bv 62.64.14.15 ?? met daar achter de naam van de pc die de host is? 62.64.14.15 pc1??

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 12:36
Op het bedrijf waar ik stage loop gebruiken ze voor somige users ook VPN via ADSL voor thuis <-> bedrijf. Dus het kan ;)

Wij gebruiken iig niet de client van XP maar de Equant IPsec VPN Client van Equant ;) en deze VPN's ook geregeld via Equant :+ Hiervoor moet je wel betalen maar dan zal Equant het wel helemaal regelen denk ik. Het installeren en instellen van de client is niet moeilijk, je hebt een AUTH code en Refrencenumber nodig. Dan wat dingen instellen en een password verzinnen en tada...

iig het moet kunnen, bevestig ik effe bij deze ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Graham op 04-04-2003 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar de vpn host zit bij ons dus achter de router, de router laat alleen de vpn maar door en regelt deze niet. Een werkstation host de vpn, hoe stel ik dan de thuis pc in moet die wijzen naar het ip wat de bedrijfs-router krijgt? met daar achter de naam van het werkstation wat de vpn host? zie mijn vorige reply

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
Ik heb zelf nog geen vpn verbindingen ingesteld op w2k machines (lees: servers).
alleen met Linux machines (checkpoint).

voor fw instellingen zie
http://support.microsoft.com/?kbid=255784

iets is er niet goed, of de fw blockt mijn requests of VPN is niet goed opgezet.
vaak heb je een apart IP voor vpn, maar idd wijzen naar 62.64.14.15

Verwijderd

Ik heb van de leverancier hier begrepen dat MXstream <-> MXstream problemen oplevert. Omdat je dan NAT over NAT krijgt of iets dergelijks :? Weet de details er niet van maar mij is aangeraden 1 van de verbindingen over te zetten.

Verwijderd

Als je op de router van Thuis het volgende instelt:
Map het gre protocol van je mxstream ip naar 192.168.1.1
De tcp port 1723 mapt van je mxstream ip naar 192.168.1.1

En XP inkomende VPN verbindingen laat accepteerd ben je klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 13:39 . Reden: port -> protocol ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe stel je die gre port in dan? kan alleen maar tcp poorten mappen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Moet/kan je niet protocol 47 (=gre) doorlaten?

[ Voor 9% gewijzigd door FatalError op 04-04-2003 13:24 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Hmmm, zomaar nog ff een opmerking tussendoor: Om succesvol twee netwerken aan elkaar te koppelen via o.a. VPN zal in ieder geval gebruik moeten worden gemaakt van twee verschillende subnet's.

In de post geef je aan op beide plekken gebruik te maken van 192.168.1.0/24, mocht je inderdaad twee netwerken aan elkaar willen koppelen gebruik dan thuis b.v. 192.168.0.0/24. Mocht het de bedoeling zijn om slechts een enkel werkstation vanuit thuis toegang te geven tot het bedrijfs netwerk maak dan gebruik van een nieuw subnet dat d.m.v. de VPN host wordt uitgedeeld.

Dit alles wordt pas natuurlijk interessant nadat je hebt uitgevonden hoe je op de routers PPTP doorlaat ;-)

Verwijderd

Ik kan zo gauw niets vinden over dit topcom webracer 880. Dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik ga er van uit daar er een handleiding bij zit daar moet het wel in te vinden zijn.

Ik wil nog wel even kijken of/hoe het kan met de topcom webracer 880, kan iemand een linkje posten waar info staat over deze router.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 16:27 . Reden: toevoeging ]

• FatalError
Voor pptp hoef je volgens mij enkel poort 1723 tcp door te sturen, verder niets.

[ Voor 3% gewijzigd door FatalError op 04-04-2003 19:53 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Bij mij werkt het in ieder geval niet zonder gre, en het stond ook zo beschreven op de microsoft site, ik kan de pagina zo gauw niet vinden.

Toch nog een pagina gevonden niet zo heel duidelijk maar toch.
http://www.microsoft.com/...intwork/inbe_vpn_naxe.asp

En nog eentje voor het firewall / router verhaal
http://www.microsoft.com/...intwork/inbe_vpn_naxe.asp

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 22:16 ]

• FatalError
Oeps, dan vergis ik me :/

Pagina: 1