POP3 naast IMAP4

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06
Op Internet is veel informatie te vinden over wat POP3 en IMAP inhouden en wat hun voor- en nadelen zijn. Maar mijn vraag is of het mogelijk is om de twee protocollen naast elkaar te gebruiken en of het dan mogelijk is de mailbox te delen. Dus dat je een IMAP server hebt en een POP3 server, die gebruik maken van dezelfde mailbox op de server.
Het is zo dat IMAP4 mappen ondersteunt en POP3 niet, dus het lijkt mij enigszins moeilijk de mailboxen te combineren, maar misschien heb ik dit totaal verkeerd. Weet iemand een antwoord op mijn vraag?

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20

ST10©DE

Dus.............

Met postfix en Maildir werkt het gewoon bij mij

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dat is te doen, vaak draaein IMAP en POP3 naast elkaar, ze draaien allebei op een andere poort ;)
Dat IMAP mappen ondersteund en POP3 niet dat maakt in dit geval niet uit, POP3 neemt geloof ik alleen de mails uit de Inbox map zover ik weet, echter dit is ook in te stellen :)

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
JA dit kan ik gebruik MailDeamon van altn en daar staat zowel pop3 als imap aan. Vroeger gebruikte ik pop3 nu imap.

Omdat met imap m`n mail op de server blijft en dus gelijk is aan m`n webmail. Bij pop heb je namelijk altijd dat als je een berichtje gelezen heb dit niet als gelezen wordt gemarkeerd in de webmail met imap wel.

Maar dat komt dan weer doordat het pop3 protocol de mail van de server afhaalt en lokaal de gelezen / niet gelezen status bijwerkt.

Verwijderd

uw-imap werkt prima zo, ik draai het op mijn eigen server naar volle tevredenheid. Alhoewel imap 10x fijner is dan POP. Overigens zou ik, als je met POP naar die mailbox connect, ff in outlook de optie aanzetten dat tie de berichten op de server laat

anders is je mailbox leeg ;)

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06
Bedankt voor de reacties die tot nu toe al gegeven zijn.

Het is dus mogelijk ze naast elkaar te draaien met de mailbox gedeeld. Maar het kan dus problemen opleveren dat IMAP verschillende mappen ondersteunt. Verder bedankt voor het stukje van neographikal dat je bij POP3 de berichten op de server moet laten staan, want als je dat niet doet doe je eigenlijk als je via POP3 je mail ophaalt je IMAP4 functionaliteiten voor een deel teniet, omdat je dan niet meer het voordeel hebt dat je berichten centraal staan opgeslagen. Dit kan een reden zijn om alleen IMAP4 te gebruiken en geen POP3.

Nu zou ik ook graag weten of het zowel bij POP3 als IMAP4 mogelijk is gebruik te maken van webmail, omdat webmail ook gebruik kan maken van verschillende mappen. Als je webmail naast POP3 draait, heb je dan dezelfde beperking dat POP3 alleen de berichten in je inbox kan lezen of is dat hier niet het geval?
Ik neem aan dat het bij IMAP4 beter ondersteund wordt, of heb ik dat verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door esf op 04-04-2003 18:25 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

esf schreef op 04 April 2003 @ 18:24:
Nu zou ik ook graag weten of het zowel bij POP3 als IMAP4 mogelijk is gebruik te maken van webmail, omdat webmail ook gebruik kan maken van verschillende mappen. Als je webmail naast POP3 draait, heb je dan dezelfde beperking dat POP3 alleen de berichten in je inbox kan lezen of is dat hier niet het geval?
Ik neem aan dat het bij IMAP4 beter ondersteund wordt, of heb ik dat verkeerd?
ligt helemaal aan de software die je gebruikt, en dat staat over het algemeen ook in de handleiding daarvan ;)
Pagina: 1