Brother printer op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Ik was helemaal gelukkig ik heb mijn ouders zo ver gekregen dat ze een laserprinter kochten!

En brother hl-1230

Nou heb ik een klein netwerkje liggen thuis, en wilde ik natuurlijk die printer delen, nou weet ik dat WIN 98 niet overweg kan met de ntfs van WIN XP, nog steeds geen probleem dacht ik ik installeer de printer gewoon op WIN 98 delen die hap en klaar is kees...

Echter zo makkelijk gaat het dus niet...want als ik nou bij WIN XP een netwerkprinter wil toevoegen gaat het helemaal prima hij ziet de printer ook maar als ik er op klik krijg ik steeds de melding:

"De server voor de printer Brother HL-1230 series beschikt niet over de juiste pinterstuurprogramma. Klik OK als u het juiste programma wilt opzoeken. Klik anders op annuleren en neem contact met de netwerkbeheerder of leverancier op en vraag naar huit juiste printerstuurprogramma." :?

Ik snap er niets van want op die WIN 98 pc staat gewoon de brother software geïnstalleerd, en ik heb de printer gedeeld...ook heb ik de ondersteuning voor bestands en printerdeling aanstaan! Ik weet echt niet meer waar het aan ligt...iemand wel? 8)7

edit:
Google en de search leverde niet op wat ik zocht!

[ Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 04-04-2003 10:37 . Reden: zoeken ]

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:49
Volgens mij ligt dit eraan dat als je een printer deelt en dan met een andere pc wilt gaan gebruiken deze natuurlijk wel de drivers moet hebben om te kunnen printen. aangezien windows XP op windows NT grotendeels is gebaseerd zijn de drivers van 98 niet compatible met die van XP. download eens de drivers van XP installeer deze en probeer daarna pas om de printer toe te voegen op de XP bak.. Succes!

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Win98 heeft geen ondersteuning voor extra printerdrivers.
Het probleem is dat xp geen driver voor je printer heeft.
Dus de printer lokaal op je xp machine installeren, en daarna de poort wijzigen naar je netwerkpath.
Of de printer op xp installeren en dan sharen.
Bij xp kan je naar mijn weten meerdere drivers installeren.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

911GT2 schreef op 04 april 2003 @ 10:36:
Ik was helemaal gelukkig ik heb mijn ouders zo ver gekregen dat ze een laserprinter kochten!

En brother hl-1230

Nou heb ik een klein netwerkje liggen thuis, en wilde ik natuurlijk die printer delen, nou weet ik dat WIN 98 niet overweg kan met de ntfs van WIN XP, nog steeds geen probleem dacht ik ik installeer de printer gewoon op WIN 98 delen die hap en klaar is kees...
offtopic:
ehm, win98 kan gewoon de ntfs van xp lezen via het netwerk hoor ;)
Echter zo makkelijk gaat het dus niet...want als ik nou bij WIN XP een netwerkprinter wil toevoegen gaat het helemaal prima hij ziet de printer ook maar als ik er op klik krijg ik steeds de melding:

"De server voor de printer Brother HL-1230 series beschikt niet over de juiste pinterstuurprogramma. Klik OK als u het juiste programma wilt opzoeken. Klik anders op annuleren en neem contact met de netwerkbeheerder of leverancier op en vraag naar huit juiste printerstuurprogramma." :?
duw eens de cd/diskette met de drivers in je xp machine ;)
Ik snap er niets van want op die WIN 98 pc staat gewoon de brother software geïnstalleerd, en ik heb de printer gedeeld...ook heb ik de ondersteuning voor bestands en printerdeling aanstaan! Ik weet echt niet meer waar het aan ligt...iemand wel? 8)7
het punt is dat er andere drivers gebruikt worden voor de diverse versies van windows.
En aangezien windows bij het installeren van een netwerkprinter de drivers probeert te gebruiken van de "server"pc gaat dit dus niet en moet je even handmatig de drivers installeren.
edit:
Google en de search leverde niet op wat ik zocht!
Maar een blik in je manual/readme niet zeker?

edit: * Erkens moet eens sneller typen :X ruim 5min bezig met zo'n klein stukje :X

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 04-04-2003 10:45 ]

Verwijderd

Waarom probeer je het niet gewoon uit, op OK klikken en lokaal ook drivers installeren :? In principe moet dat genoeg zijn.. Leren doe je door uitproberen :)

• 911GT2
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 10:45:
Waarom probeer je het niet gewoon uit, op OK klikken en lokaal ook drivers installeren :? In principe moet dat genoeg zijn.. Leren doe je door uitproberen :)
Denk je niet dat ik dat al geprobeerd heb... :?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14

Sabbi

je denkt aan mij.

911GT2 schreef op 04 April 2003 @ 10:52:
[...]

Denk je niet dat ik dat al geprobeerd heb... :?
dat wordt niet echt duidelijk nee.

• 911GT2
Sabbi schreef op 04 April 2003 @ 10:57:
[...]

dat wordt niet echt duidelijk nee.
Okey dat ben ik met je eens! Maar als je hier post moet het toch echt pas je laatste redmiddel zijn...

Probleem is nu trouwens dat ik hem helemaal niet op mijn XP pc aan de praat krijg ook niet lokaal... :S (maar daar heb ik al een ander topic voor lopen... :D

Maar goed het houd je van de straat...

Verwijderd

911GT2 schreef op 04 April 2003 @ 12:02:
[...]

Okey dat ben ik met je eens! Maar als je hier post moet het toch echt pas je laatste redmiddel zijn...

Probleem is nu trouwens dat ik hem helemaal niet op mijn XP pc aan de praat krijg ook niet lokaal... :S (maar daar heb ik al een ander topic voor lopen... :D

Maar goed het houd je van de straat...
Maar je hebt dus ook al geprobeerd om de printer fysiek aan je XP-bak te hangen, en hem lokaal aan de gang te krijgen? Dan is er toch iets mis met die printer en/of je methode..
Pagina: 1