[DNS] Vervalt om een of andere reden

Pagina: 1
Acties:

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Hallo,

AL jaren werkt een server hier prima als internet share server er zit win98 op en sygate uptime is langer dan ik me kan heugen. In deze bak zitten 2 lan kaarten 1 voor naar het adsl modem van planet (ethernet) en 1 naar de switch.

De server heeft ip adres 192.168.0.3 in de mxstream inbel acount staat de primaire dns van planet ingevuld en voor de secondaire dns de dns server van cistron.

Al jaren internetten downloaden en leechen diverse clients via deze "gateway" het internet. echter nu heb ik me een probleem gevonden waar ik niet meer uitkom

Op 1 client wordt overnet gedraaid dit gaat al sinds een jaar goed echter sinds versie 0.45 er op is geinstalled leken we hier goed verast downloaden ging opeens een stuk rapper niks aan de hand alles ging stuk sneller. Echter nu komt het indien overnet op deze client aanstaat dan na 5 minuten tot 2 uur max knalt de DNS er uit. Geen enkele client en ook de server kunnen meer de DNS vinden (via nslookup) echter de dns servers ip adressen zijn gewoon te pingen dus waarom ie ze niet kan vinden snap ik niet.

Het gevolg is dat er niet meer gesurft kan worden echter email, msn, downloaden, ftp en ook de wevserver blijft gewoon bereikbaar.

Om het weer goed te krijgen moet je dan overnet op de client afsluiten en op de server sygate stoppen en herstarten dan doet ie het weer. Heel bizar want het is op alle clients tegelijk die dns problemen. Ook raar is dat de oude overnet nooit deze trouble gaf maar een stuk slomer downloade.

Indien ik overnet nu uitlaat op de client wat ik nu aan het testen ben houd ie het tot nu toe wel vol.

meest bizarre is dat je wel de DNS server kunt pinen en netjes reply krijgt from maar hij doet het alsnog niet ;(

Sommige mensen....

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Volgens mij houdt Sygate een lokale cache bij van DNS-queries. Als dat er (in korte tijd) heel erg veel zijn, zit 'ie vol en loopt het mis. Misschien twee opties voor je:

1. Sygate's DNS-cache eerder laten flushen of groter maken. Kweenie of dat kan :)
2. Stel eens (alleen op de "probleem client") de DNS-servers hard in, zodat hij daar Sygate niet voor nodig heeft.

Het klinkt naar mijn idee alsof die overnet-client een enorme berg DNS-aanvragen doet, veel meer dan de anderen. Dat je dan nog kan pingen is logisch: je pingt 'm op IP, dus geen lookup nodig :)

Ofzo... :P

Zo scherp als een voetbal!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Dan is mijn vraag wat doet het ? en wat is het dat overnet ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

raymonvdm schreef op 05 April 2003 @ 02:49:
Dan is mijn vraag wat doet het ? en wat is het dat overnet ?
[google=overnet] :P

Klinkt als een P2P progsel (ken het ook niet), KaZaa heeft eenzelfde iri gewoonte om dingen vol te gooien, maar dat kan 'm ook in de spyware zitten :X

Zo scherp als een voetbal!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
ik ga eens kijken of idd het vast dns servers neerzetten in de cleint waar overnet op draait helpt. Ik wist niet dat sygate een cache gebruikte van dns. Ik ga hier in iedergeval even achteraan en dit als het kan verkleinen of uitzetten.

Grote kans dat idd dat ik een bug heb gevonden in het programma overnet. Dit programma is overigens hetzelfde als edonkey met als grote voordeel dat je geen servers hebt dus niet hoeft te waken welke server je inlogged en connected blijft.

Sommige mensen....

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-04 18:43
Ik heb hetzelfde probleem... MSN ligt er vaak uit en als ik AA zit te spelen en ik vergeet Overnet af te sluiten dan kan ik ook geen verbinding maken met de AA servers...

Zijn jullie er al uit wat het probleem is?
Pagina: 1