tool bouwen

Pagina: 1
Acties:

• tazmaniac20
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik ben bezig met een MySQL database en een php website. De mysql database wordt extern gehost en de bedoeling is dat gebruikers via de website informatie kunnen opvragen uit de database.

Nu wil ik straks de database regelmatig updaten dmv van toevoegingen. Hierbij komen een aantal eisen naar voren, zoals referentiele integriteit. Wat ik wil is een soort van tool of bestaand programma waarmee ik lokaal de updates of nieuwe records invoer en dat het tool controleert op relaties en validiteit. De output wil ik dan in een .csv bestandje hebben zodat ik kan inserten in de database op afstand. nog mooier zou zijn dat ie een insert script ervan maakt

Nou vraag ik mij af wat voor bestaand programma/tool ik hiervoor kan gebruiken en/of dat dit mogelijk is met bv. php.

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Geef eens een voorbeeld van wat je precies qua data erin wilt hebben, dat maakt het misschien wat duidelijker.

Is het niet mogelijk om via een script de 'online' database elke dag 'lokaal' te zetten om zo het te kunnen checken wat je wilt?

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:01
Vragen naar tools of bestaande programma's horen niet thuis in P&W, maar in SA.

P&W -> SA

(verder is het in php ook wel mogelijk ja).

https://fgheysels.github.io/

• tazmaniac20
de database bevat onderdelen uit cao's. Veelal lappen tekst en wat variabelen (percentages en uren) en een aantal datum's. De bedoeling is dat een gebruiker de data foutief kan invoeren, doordat er eigenlijk een soort van triggers en stored procedures in de "tool" zitten.

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 13:43

ALF

volgens mij bedoel je net zoiets als phpmyadmin ofnie???

• tazmaniac20
Nou nee, Phpmyadmin kun je alles mee als beheerder/DBA zijnde.

Wat ik wil is een gebruikersinvoer tool, waarmee gebruikers alle de velden kunnen invullen zonder fouten(ref. intr., alleen valide informatie) te maken.

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 13:43

ALF

oh oke mischien kun je wat vinden www.phpfreakz.nl moet je maar ff kijken ;)
Pagina: 1