Ik heb een formulier om gebruikers te registreren en de velden (naam, pass, validatepass) hebben een requiredFieldValidator eraan gekoppeld. Dit werkt alleenstaand perfect. Echter op de pagina staat ook een datagrid met een editCommandColumn die direct toegang heeft tot de gebruikers in de database en deze kan bewerken (bewerk, opslaan en annuleer). Wanneer ik een wijziging maak en op de 'opslaan' knop klik worden de requiredFieldValidators ineens actief en genereren de errorText (want de de register velden zijn niet ingevuld) terwijl ik op dat moment geen gebruiker wil creeeren.
Ik heb op diverse zoekmachines gezocht en heb gevonden dat CausesValidation="False" in een button de velden negeert. Maar dit is niet te gebruiken in een editCommandColumn.
Ook heb ik requiredFieldValidators weg gehaald en m.b.v. code de Text velden laten validaten. Helaas werkt dit niet en krijg ik steeds de fout "input string is not in a correct format".
Wat zijn andere opties? Alvast bedankt.
Ik heb op diverse zoekmachines gezocht en heb gevonden dat CausesValidation="False" in een button de velden negeert. Maar dit is niet te gebruiken in een editCommandColumn.
Ook heb ik requiredFieldValidators weg gehaald en m.b.v. code de Text velden laten validaten. Helaas werkt dit niet en krijg ik steeds de fout "input string is not in a correct format".
Wat zijn andere opties? Alvast bedankt.
Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...