Toon posts:

[TFT] Sony x82

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een sony x82 18.1" TFT beeldscherm. Aangezien het bij TFT's altijd gokken is of je een perfecte krijgt of een die bezaaid is met dode puntjes heb ik met de winkel afgesproken dat als ik de verpakking niet beschadig ik hem gewoon om kan ruilen als ik niet tevreden ben, net zolang tot ik er een heb waar ik wel mee accoord ga.

Het probleem is nu een beetje dat mijn 1e 'poging' maarliefst 3 helemaal dode en 4 'halfdode' pixels bevat. 3 zijn er zichtbaar op een wit scherm, 4 zijn er te zien op een zwart scherm. Balen. Dit scherm gaat dus terug richting de winkel.

Zoeken op internet levert eigenlijk maar heel weinig negatief commentaar op over dit scherm en op GoT is er ook nauwelijks iets over te vinden. Zijn er meer tweakers die dit scherm hebben? Wat zijn jouw ervaringen ermee qua dode pixels? Is het mogelijk een pixel-perfect exemplaar te bemachtigen, of moet ik als ik er een vind met <3 dooie pixels er maar genoegen mee nemen?

(Het is wat mij betreft niet de bedoeling dat dit een opsomtopic word a-la 'ik heb een belinea 12" en hij heeft 1 dooie pixel'... gelieve alleen relevante reakties te posten :) )

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Je zou zeker van sony toch mogen verwachten dat ze wel iets betere schermen kunnen leveren
In de laatste consumenten gids staat ook een artikeltje over het wel of niet ruilen van schermen met dode pixels.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Heb zelf de SDM-X72.
'k Heb 1 haflfdode pixel, is rood, valt niet echt op.
Voor de rest supertevreden over dit scherm, behalve dat't stof freet voor dood. Heb ook al gedacht dat'k meer dode pixels had, maar was gewoon een hardnekkig stofje...

Verwijderd

Topicstarter
ernst schreef op 04 April 2003 @ 11:59:
Je zou zeker van sony toch mogen verwachten dat ze wel iets betere schermen kunnen leveren.
Inderdaad... en het exemplaar wat in de winkel als demo model stond was ook helemaal pixel perfect. Het is dat ik niet weet wat er met zo'n scherm is gebeurd in de winkel, anders zou ik niet zo'n bezwaar hebben tegen een pixel-perfect showmodel...
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 12:02:
Heb zelf de SDM-X72.
'k Heb 1 haflfdode pixel, is rood, valt niet echt op.
Voor de rest supertevreden over dit scherm, behalve dat't stof freet voor dood. Heb ook al gedacht dat'k meer dode pixels had, maar was gewoon een hardnekkig stofje...
Ja, dat komt me bekend voor. Mijn eerste LCD paneltje is een 15" liteon en toen ik die uitpakte schrok ik me rot. Even afvegen en 't zag er al een stuk beter uit :)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 12:39:
Inderdaad... en het exemplaar wat in de winkel als demo model stond was ook helemaal pixel perfect. Het is dat ik niet weet wat er met zo'n scherm is gebeurd in de winkel, anders zou ik niet zo'n bezwaar hebben tegen een pixel-perfect showmodel...
Mjah dat zal wel meevallen. Als er niks is ingebrand of geen vetter vingers op / in staan is het enige bezwaar dat ie al wat 'branduurtjes' heeft :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 09:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 10:15:
Hallo,

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een sony x82 18.1" TFT beeldscherm. Aangezien het bij TFT's altijd gokken is of je een perfecte krijgt of een die bezaaid is met dode puntjes heb ik met de winkel afgesproken dat als ik de verpakking niet beschadig ik hem gewoon om kan ruilen als ik niet tevreden ben, net zolang tot ik er een heb waar ik wel mee accoord ga.

Het probleem is nu een beetje dat mijn 1e 'poging' maarliefst 3 helemaal dode en 4 'halfdode' pixels bevat. 3 zijn er zichtbaar op een wit scherm, 4 zijn er te zien op een zwart scherm. Balen. Dit scherm gaat dus terug richting de winkel.

Zoeken op internet levert eigenlijk maar heel weinig negatief commentaar op over dit scherm en op GoT is er ook nauwelijks iets over te vinden. Zijn er meer tweakers die dit scherm hebben? Wat zijn jouw ervaringen ermee qua dode pixels? Is het mogelijk een pixel-perfect exemplaar te bemachtigen, of moet ik als ik er een vind met <3 dooie pixels er maar genoegen mee nemen?

(Het is wat mij betreft niet de bedoeling dat dit een opsomtopic word a-la 'ik heb een belinea 12" en hij heeft 1 dooie pixel'... gelieve alleen relevante reakties te posten :) )
Zoals ik ook in mijn eigen topic op je gereageert had, ik heb zelf 2 stuks van de X82 serie maar ik heb geen dode pixels tot nu toe. Zover ik weet kun je gewoon die laten inwissellen voor een nieuwe. Ik weet alleen niet zeker of je bij sony of bij de winkel waar je hem hebt gekocht moet zijn(ik gok op de winkel aangezien ze al kapot waren).

[ Voor 3% gewijzigd door Yagermeister op 04-04-2003 15:39 ]

-Te huur

Verwijderd

Topicstarter
Yagermeister schreef op 04 April 2003 @ 15:38:
[...]

Zoals ik ook in mijn eigen topic op je gereageert had, ik heb zelf 2 stuks van de X82 serie maar ik heb geen dode pixels tot nu toe. Zover ik weet kun je gewoon die laten inwissellen voor een nieuwe. Ik weet alleen niet zeker of je bij sony of bij de winkel waar je hem hebt gekocht moet zijn(ik gok op de winkel aangezien ze al kapot waren).
Fijn om dat te weten; kennelijk is het niet een rammelend product waar iedereen wel iets negatiefs over te melden heeft :) . Ik heb alvorens ik hem kocht duidelijke afspraken gemaakt met de winkel en dat zelfs mee laten afdrukken op de kassabon/garantiebewijs dus ik kan er gewoon mee terecht bij de winkel.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 09:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:59:
[...]

Fijn om dat te weten; kennelijk is het niet een rammelend product waar iedereen wel iets negatiefs over te melden heeft :) . Ik heb alvorens ik hem kocht duidelijke afspraken gemaakt met de winkel en dat zelfs mee laten afdrukken op de kassabon/garantiebewijs dus ik kan er gewoon mee terecht bij de winkel.
We hebben op het werk 10X de M82 (oude versie) en 2 x de X82, tot nu toe is er pas 1 scherm kapot gegaan en dat was door eigen schuld maar toch hebben we er garantie voor gekregen >:). De oude versies hebben we al ruim een jaar de X82 versie een paar maanden dus we hebben niet te klagen erover. Ik vind ze een mooi design hebben en een goede refresh.

-Te huur

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er vandaag mee terug geweest. In de winkel 't ding omgeruild en er een voor terug gekregen met 1 dode subpixel, maar wel op een plaats die voor mij mega-irritant is.
Een uurtje later dus nog maar eens de rit gewaagd en net zolang op de verkoper ingepraat tot hij ook dit scherm omruilde. In de winkel even snel getest en heb nu dus een dode-pixel-vrij exemplaar :) . Yay! :+
Pagina: 1