geachte mensen,
bij hetopstarten laadt hij wel de drivers en geeft geen foutmelding af. Als ik namelijk dmesg intyp dat zie ik onderaan staan:
maar als ik hem in de lucht wil brengen dan lukt dat niet dan krijg ik het volgende:
nu heb ik ook al voor eth1 dvb0 ingevuld maar dat werkt ook niet.
Het is de skystar 2 DVB kaart van Technisat. Ik gebruik de b2c2 drivers op een 2.4.17 kernel. Deze moeten hiervoor geschikt zijn. Hoe kan ik zien waar deze kaart nu onder staat. onder eth1 of dvb0 of iets anders?
alvast bedankt.!
bij hetopstarten laadt hij wel de drivers en geeft geen foutmelding af. Als ik namelijk dmesg intyp dat zie ik onderaan staan:
code:
1
| B2C2 Linux version 1.0 Beta 28 loading... |
maar als ik hem in de lucht wil brengen dan lukt dat niet dan krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| root@linux:/b2c2/bin# /sbin/ifconfig eth1 192.168.69.66 netmask 255.255.255.0 up SIOCSIFADDR: No such device dvb0: unknown interface: No such device SIOCSIFNETMASK: No such device dvb0: unknown interface: No such device |
nu heb ik ook al voor eth1 dvb0 ingevuld maar dat werkt ook niet.
Het is de skystar 2 DVB kaart van Technisat. Ik gebruik de b2c2 drivers op een 2.4.17 kernel. Deze moeten hiervoor geschikt zijn. Hoe kan ik zien waar deze kaart nu onder staat. onder eth1 of dvb0 of iets anders?
alvast bedankt.!