Mijn Iiyama avontuur .....

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
ik heb vorig jaar een iiyama Vision Master pro 451 gekocht.
De dag voor ik hem ging kopen las ik op Tweakers.net allemaal slechte verhalen

over knipperend beeld en "dansende letters".
Ik heb toen meteen met iiyama gebeld om te vragen wat hiermee aan de hand is. De man van iiyama vertelde mij dat dit klopt en dat dit zo te verhelpen is als het bij mij ook hetr geval mocht zijn.
Dus ik heb toen mijn monitor gekocht.

Maar ik had ook last van de dansende letters en het knipperende beeld in de hoeken om het uur. Dus toen heb ik hem na een paar maanden bij iiyama aangemeld, en hij is een week later door Teleplan opgehaald.
Na een week kreeg ik een andere monitor terug van Teleplan (één die ook kapot

was omdat de monitor veels te donker beeld had). Na een stuk of tien telefoontjes naar Teleplan bleek dat mijn monitor kwijt was geraakt.

Na één maand is de kapotte monitor opgehaald en kreeg ik een vervangende monitor "van dezelfde of betere kwaliteit". Maar de monitor zat onder zware rook aanslag en het beeld knipperde ook om het uur. Na drie dagen is het beeld helemaal groen geworden met allemaal strepen.
Dus ik heb meteen Teleplan en Iiyama gebeld, en na 2 weken kreeg ik dan eindelijk een neiuwe Vision Master Pro 454. Maar dat beeld is gewoon SLECHT, op een resolutie van 1280x1024 60Hz (die mijn laptop heeft) zie je horizontale strepen over het beeld golven en er is een duidelijk testbeeld gehalte over het beeld heen. Dit is minder bij 1280x1024 op 100Hz maar het blijft te zien. Iiyama heeft de monitor opgehaald en ff getest, maar ze konden niets zien, dus kreeg ik een week later de slechte monitor weer terug.

Ik heb hem daarna op werk laten testen op verschillende PC's maar iedereen ziet dat het beeld slecht is behalve Iiyama.
Nou weten ze bij Iiyama niet meer wat ze moeten doen en ik zit al geruime tijd met een slechte monitor. Het voorstel van Iiyama was dat ik maar langs moet komen met de monitor. Maar dat is zo'n 2 uur rijden voor mij..

Wat is jullie advies?
Alvast bedankt!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Mooya op 04-04-2003 09:09 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Admin General Chat
ik zou idd ff langsrijden als je een nieuwe monitor wilt hebben. Verder zou ik "weer" vragen om een nieuwe monitor. Als je daar toch bent, kan je meteen de andere monitoren testen dat scheelt.
Je kan ook als je mazzel hebt een vergoeding aanvragen => andere monitor kopen.

Wauw, een sig!

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 08:02

melvie

Retro Icon

Tja als je zelf langs gaat, dan weet je zeker dat je goed kan uitleggen wat er is enzovoort, dan heb je een grote kans dat het nu wel goed zal gaan, het praat iig makelijker dan via de telefoon, maarja het is 2 uur rijden.. maar dan heb je waarschijnlijk ook wat...

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mischien dat je ze er op aan kunt spreken dat ze jouw liyama monitor (die je eerst gekocht had) kwijt hebben gemaakt. kun je niet gewoon je geld terugkrijgen en een nieuwe halen? anders mischien met je fotocamera een foto maken van de vervangende monitor die je hebt gekregen (als 'ie aanstaat) en die foto opsturen als bewijs.

• Mooya
van de groene monitor heb ik een foto gemaakt.. (en naar iiyama gestuurd)
maar van het beeld nu kan ik niet echt een foto maken omdat het dan niet te zien is..

Verwijderd

Ik weet niet waar je de monitor hebt gekocht, maar ik zou proberen om de koop ongedaan te maken op een of andere manier. Na zoveel gedoe lijkt het me een gegronde rede om dat te kunnen doen omdat het product totaal niet aan zijn verwachting voldoet.
Je kunt ook naar ze toe gaan en persoonlijk laten zien wat je niet bevalt, maar dat gaat weer tijd en een hoop gezeur opleveren denk ik.

Ik heb n.a.v. alle slechte berichten over dit type monitor gelukkig besloten om een Philips 202P40 te kopen. Dus als jet je lukt om de koop terug te draaien, dan kan ik je deze aanraden.

• Mooya
Tsja de monitor is meer als een jaar oud (toen ik de eerste kocht)
en ik denk niet dat Norrod het kan waarderen als ik met een ander type terug kom en mijn geld terug wil.
Ik heb gewoon lang gewacht met het aanmelden van de eerste monitor omdat ik verwachtte dat het een kleine reperatie zou zijn en omdat ik tochb nog garantie had.. maar ik had beter mijn VMPro 451 met dansende letters kunnen houden ;(

En ik werk ook 5 dagen dus ik zou dan vrij moeten nemen om naar iiyama toe te gaan (zit je ook niet op te wachten op je vrije dag)

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Zelfde soort probleem hiero gehad. Ik kocht vorig jaar april een HM704UTC 17" iiyama monitor. Na 5 maanden ging het ding kapot(alle contrast viel weg). Toen hebbik hem aangemeld en een afspraak gemaakt met teleplan. Na 1 week kwamen ze de monitor ophalen en kreeg ik een oude 17" tijdelijk. Ongeveer 5weken naderhand kwam de monitor terug. Ongerepareerd en flink beschadigd. Dus meteen klacht opgestuurd en na 1 week kwam teleplan de monitor weer ophalen. Deze keer kreeg ik tijdelijk een 19" monitor. Na 4 weken ofzo was de monitor terug. Deze keer was ie iig gerepareerd/vervangen. Alles leek goed te zijn, totdat na 1maand ofzo het beeld begon te trillen (breeder/smaller worden). Toen hebbik teleplan weer gebeld samen met het bedrijf en de directeur van iiyama gesproken. We zeiden dat we het er niet mee eens waren en dat we nu een nieuwe monitor wilden. Hij ging daarmee accoord en na 5 weken kwamen ze de monitor omruilen. Ditkeer was het een "nieuwe" monitor in de doos met alles erop en eraan. Het leek goed te zijn en de monitor leek op eerste gezicht nieuw te zijn. Maar toen een collega van mij vroeg of hij even naar de monitor kon kijken en evalueren (hij is elektrotechnicus en repareerd dagelijks monitoren) zei hij dat de monitor iig geopend was en dat het veel problemen bevat. Er zaten hardwarematige fouten in en de monitor was helemaal niet ingesteld via het "factory setting" menu. Dit kon ik zelf ook goed zien want aan de randen van het beeld was het helemaal wazig terwijl in het midden het beeld duidelijk was.Hij is er toen 1/2 dag mee bezig geweest om de monitor afgesteld te krijgen. En nu is het beeld acceptabel. Maar dit bewijst maar weer dat de service van iiyama (teleplan dus) ronduit zeer slecht is, ik zal nooit meer iemand aanraden om een iiyama monitor te kopen, zeker niet omdat mijn collega zei dat de hardware in de monitor van B-classe kwaliteit is.!!!!!! :@ gewoon slecht dus..

IIYAMA BEDANKT!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

Heb ik ook gehad met mijn Vision Master 450. Ik werd er zo gek van, dat ik bij ze langs ben gegaan op Schiphol. Daar kreeg ik een nieuwe mee!!!

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde monitor een vision master 19" 1451
met klacht dat de kleuren naar blauw wegtrekt,
en af en toe komen er flitsen door het beeld.
Ik heb deze monitor al 3 x teruggestuurd met het
zelfde probleem en niet opgelost.
Ik heb een ouder type thuis op de andere p.c.staan de
S 900 mt1 aangesloten die deze problemen niet
heeft.
Hebben ze bij Ilyama wel een goede technischedienst??

• Oet

Oet

Neej uit deze verhalen blijkt dat ze een zeer slechte/geen technische dienst hebben. Trouwens even over het verhaal hierboven (nieuwe monitor op schiphol) heb je nog geluk. ik kreeg ook een "nieuwe" monitor maar die was dus ook bagger! Ik vraag me wel eens af hoe het kan dat iedereen iiyama zo goed vindt?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Verwijderd

Hier ook problemen met Iiyama. Een maandje geleden heb ik een Vision Master 454 gekocht, maar tot mijn grote verbazing was het beeld heel wat minder scherp (aan de randen) dan mijn 5 jaar oude Vision Master 17". Het is echt zeer storend onscherp, ook de geometrie is goed fout, een horizontale rechte lijn is alles behalve recht. Berichtje gestuurd naar Iiyama en 2 weken geleden zijn ze de monitor komen ophalen. Gisteren heb ik hem teruggekregen en vol goede hoop zette ik het ding op. Ik kan je zeggen dat er totaal niets aan de monitor is gebeurd, het beeld is nog identiek hetzelde. Op de aanbevolen resolutie van 1280x1024 valt gewoon niet te werken door onscherpheid. Ik ga zeker mijn monitor opnieuw laten komen ophalen, maar de vraag is hoe dat ik kan vermijden dat er weer net hetzelfde gebeurt als verleden keer, namelijk de monitor ongerepareerd terugkrijgen of wie weet een andere slechtere monitor terugkrijgen (hetgeen frequent lijkt te gebeuren).

Verwijderd

Dus ik heb meteen Teleplan en Iiyama gebeld, en na 2 weken kreeg ik dan eindelijk een nieuwe Vision Master Pro 454. Maar dat beeld is gewoon SLECHT, op een resolutie van 1280x1024 60Hz (die mijn laptop heeft) zie je horizontale strepen over het beeld golven en er is een duidelijk testbeeld gehalte over het beeld heen.
Was dat de HM903DT of de HM903DTA ???
Die laatste leek me namelijk wel een mooie monitor om eens te gaan bekijken.
De prijs scheelt ook zo'n 100 euro (heeft ook andere specs, onder andere uniforme dotpitch, wat VEEL moet schelen in scherpte).

Welke monitor zou je gekocht hebben als je dit vantevoren had geweten???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 10:20 ]

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57
Uhmz.. Het kan ook anders:

Mijn monitor begaf het :' ( (VM Pro 454) maarja dat kan gebeuren als ie dagelijk 10 uur aanstaat enzow..

Dus ik bel teleplan, en krijg de volgende dag een busje op de stoep, met een nieuwe leenmonitor en ze halen de mijnes op. Een week later belt teleplan op (aardige dame) en ze zegt dat ie klaar is, en of ze morgen kunnen langskomen. Ik dus meteen van wow das snel :) en ik kon die dag niet, of ze vrijdag ook konder. Ja was geen probleem.. Nou ik heb dus zelfde monitor gerepareerd teruggekregen, maar wel als nieuw!!, want hij doet het zelfs beter vind ik.

• Oet

Oet

Niet ze belazeren de boel gewoon. Misschien dat er eens iet van in het nieuws zou moeten komen. want zo als de "service" van iiyama gaat is het gewoon belachelijk. Het lijkt wel of ze het met opzet doen om zo geld te verdienen. koop in de toekomst maar geen iiyama meer want mocht er iets mee mis zijn dat ben je letterlijk gen***t

Verwijderd

Nee, de technische dienst is het probleem .Volgens mij sluiten ze hem aan kijken even
en zien dan snel geen probleem en sturen hem naar 2 weken retour.

• Oet

Oet

Iemand van T.net hiero die er ff een nieuwspost van kan maken op de hoofdpagina? dan gebeurt er misschien iets mee? aub

Verwijderd

Dansende letters, schaduwrandjes (Koef in "22 " Iiyama MA201D vs Iiyama HA202DT") (Mijn iiyama-soap)... Iiyama is gewoon niet meer wat 't geweest is. Ik koop er zelf in ieder geval nooit meer een :( .

Verwijderd

Zoveel is zeker, ik ben 5 jaar ontzettend tevreden geweest over mijn Iiyama 17", maar die HM903DTA prul dat ik nu hier heb staan is echt niet om aan te zien. Ik hoop enkel dat het gefixed raakt, maar dat zit er precies niet echt in als ik de mensen hun ervaringen lees.

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 21:25
He Mooya, als je besluit om 2 uur daar toe toe te gaan reizen kan je altijd je reiskosten terugvragen... BTW geloof ik nooit dat ze je niet snel helpen als je dreigt al die slechte verhalen naar buiten te brengen (wat je eigenlijk al gedaan hebt ;) ) ! Veel succes iig, ik heb mijn mijn Iiyame 19" nog geen probleem gehad (en heb hem al 1 jaartje ofzo). Hopelijk blijft dat zo :)

• Mooya
screamteam schreef op 04 April 2003 @ 10:24:
Iemand van T.net hiero die er ff een nieuwspost van kan maken op de hoofdpagina? dan gebeurt er misschien iets mee? aub
Yeah Goed plan!!

En ik had de hele tijd Serge bij Iiyama aan de telefoon en e-mail, hij adviseerde om een andere videokaart te halen (een goede 2D kaart zoals een Matrox)

Maar ik heb al verteld dat mijn Radeon 9700 Pro duurder is dan de monitor, en dat het gewoon goed moet zijn!

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 11:35
Hiero ook problemen gehad met een 17" flat screen ding, A701HT ofzo geloof ik. Ongeveer 1,5 jaar geleden gekocht voor iets van 580 gulden ofzo.
Ik had em laten opsturen door Grafi-Call, die waren en zijn misschien nog wel de goedkoopste met Iiyama troep.
Nou buis kwam binnen op m'n stage plek gelijk testen en wat bleek.. hij deed het wel, maar als je een venstertje versleepte over het scherm zag je de hele geometrie veranderen, van bol naar hol enz enz. Dus hup gelijk ding in de auto gepleurt en naar Grafi-Call gereden, dezelfde dag nog(!)
Daar aangekomen wou die kerel het ff zien, het was gelijk van:
"ow ja, die is gaar! Pak maar een andere van die pallet daar"

Die gelijk even getest daar en die was wel OK... :)
Maar geen Iiyama meer voor mij, vriend van me werkt bij een automatiseringsbedrijf en ze leveren alle pc's (voor bedrijven) met Iiyama LCD planken, tot nu toe moet alles terug omdat het er spontaan mee kapt. Nee mijn vertrouwen zijn ze volledig kwijt :(

All knowledge is written

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Wow, dat dit nu WEER naar boven komt, ik heb ook een Vision Master Pro 451.
Deze 2 jaar geleden bij Mycom gekocht, 1 x via mycom omgeruild binnen een week vanwege wazig beeld, en nog een keer binnen de maand omgeruild via teleplan, weer een nieuwe, deze is nog steeds zo slecht (al twee jaar lang).
Ik heb het er maar bij gelaten (stom ik weet het) ik wilden niet aan het omruilen blijven.

Ik heb me toen weer aangemeld dat het probleem zich nog steeds voordoet:wazig in de hoeken, flikkerende schermen (lijkt wel continu hercalibratie).
Volgens die gasten van Iiyama was het een bekend probleem destijds en was het simpel te verhelpen, nou mensen van Iiyama ik houd me nog steeds aanbevolen voor een fix want dit lijkt nergens naar.
Ze hebben op mijn 3e aanmelding voor omruilen dus nooit meer gereageerd, erg fijn....

Zoals meer mensen ging ik af op de kwaliteit van de 17" monitoren, waar gewoonweg niets op aan te merken is, maar die 19" modellen zijn ronduit bagger.
Dit had ik niet verwacht van Iiyama, mijn volgende monitor ik zeker GEEN Iiyama :(

[ Voor 5% gewijzigd door D3ton4tor72 op 04-04-2003 14:02 ]

Verwijderd

Mijn iiyama (vm pro 410) ging ook een tijd geleden zomaar kaduk.
Pats geen beeld meer.

Ik gebeld, hoefde geen vervangende monitor.
Naar ik meen kwam er binnen 2/3 dagen ofzo iemand van teleplan en een week erop kreeg ik hem 100% gefixt weer terug.

Wat die m*ng*len wel verkeerd hebben gedaan is de schroefjes terugdraaien :@
Ze vielen er spontaan uit bij het optillen, ik heb ze zelf geprobeert terug te zetten maar die gaten zijn gewoon dol gedraaid :(

FF voorzichtig sjouwen naar lans, verder doet ie het top :)

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

hmm wat een negatief gedoe allemaal
heb hier zelf de VMP 453 staan en die is nog steeds zoals als toen ik hem kreeg: gewoon helemaal goed. goed scherp, geen wazige dingen, maar zoals het hoort.
ben ik zeker uitzondering ofzo?

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 10:04
hier ook de vm 1451 oftewel LS902UT..... Ook kapot gegaan (geometrie helemaal verneukt), gebeld, opgehaald, leenmonitor gekregen, en paar dagen later mn eigen monitor weer terug gekregen (ik had em gemerkt voor de zekerheid om te zien of mn eigen wel terug kwam)... Niet zo veel problemen eigenlijk, deze keer iig niet ... Gelukkig..

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Paulus0013 schreef op 04 April 2003 @ 14:52:
hmm wat een negatief gedoe allemaal
heb hier zelf de VMP 453 staan en die is nog steeds zoals als toen ik hem kreeg: gewoon helemaal goed. goed scherp, geen wazige dingen, maar zoals het hoort.
ben ik zeker uitzondering ofzo?
nee hoor!
Ik heb een iiyama TFT 15" van een jaar oud, en die doet het perfect!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik heb nog de eerste versie van dit type, de VM Pro 450 (A901HT).
Rock solid en haarscherp sinds 1999. Dus het kan wel.

Destijds waren die dingen veeeel duurder dan nu, dus het lijkt erop dat Iiyama op de kwaliteit aan het beknibbelen is geweest in de latere modellen.

Kan ook niet anders met de lage prijzen van CRT's tegenwoordig; het moet toch ergens vandaan komen :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn VMP 452 heeft alleen zo'n licht streepje dat ik nu bijvoorbeeld (op een witte achtergrond) zie, maar doorgaans niet. Je moet je er vooral niet aan gaan ergeren. Dan wordt het pas irritant.

Voor topicstarter: Er naar toe gaan. 200 km aan benzine is een stuk goedkoper dan een eventuele monitor die je gaat krijgen! Mijn VMP452 was destijds 450€. Dure auto als je zoveel verbruikt ;)

Dividend for Starters

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Heb hier nu al een paar maanden de nieuwe 22" 514pro een perfecte monitor! Geeft een zeer stabiel beeld op 1600x1200 op 100hz via mijn 'oude' Asus geforce2.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Jeetje, allemaal slechte verhalen. Terwijl bij mij iiyama juist goed merk leek.

Ik sta op het punt om voor 1750 euro een 20,1 " tft te kopen van iiyama, in het zwart. Maar als ik zo hoor dat bijna 1/2 v/d screens het begeeft, ga ik er geen 4000 gulden aan uitgeven!

Je hebt dan wel 3 jaar garantie, maar wilt niet zeggen dat het goed is als iets kapot is.

http://mrfloris.com

Verwijderd

En ik heb hier al ruim een jaar een Iiyama pro512 probleemloos draaien, en zo hebben we allemaal onze eigen ervaringen. Vooralsnog vind ik dat de fabrikant wel weer genoeg afgekraakt is, zie voor verdere ervaringen ook de search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.