Toon posts:

DOS opstartdiskette die NTFS leest

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, tis als volgt.

Ik kan windowsXP met geen mogelijkheid meer opstarten, ook win98 niet meer.

Nu heb ik het idee dat er een virus in mijn computer zit, ik neem aan in de partitie met winXP. Deze partitie wil ik dan ook formateren. Dit lukt echter niet daar ik niet in win98 kom en daar ik via een opstartdiskette en dan via dos de partitie van winXP niet zie daar deze NTFS is.

Mijn vraag is nu. Is er een dosversie/dosopstartdiskette die ntfs kan lezen zodat ik op deze manier mijn NTFS partitie kan formateren. Of weet iemand hoe ik het probleem anders kan oplossen.

james

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je je NTFS partitie wil formatteren steek je gewoon de WinXP CD erin en doe je het tijdens de installatie ?

Verder, NOS staat niet voor NTFS Operated Systems.... :X

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je toch wilt her-installeren kun je dat makkelijker via de installatie-CD van XP doen.

Deze vraag was al vaker aan de orde en in de search (mogelijk ook in de FAQ) vind je veel over opstartdiskettes en NTFS.

ARME AOW’er

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
DOS kan niet met NTFS overweg, dus je kunt denk ik het best die partitie weggooien met Partition Magic (PQmagic) en dan een nieuwe aanmaken.

Of anders met fdisk. :-x

Verwijderd

Topicstarter
als ik de winxp cd erin doe en ik start op gebeurd er niks, hij gaat echter alleen via de cd opstarten. Maar hij gaat niet naar het installatie scherm.

Als ik via een diskette naar dos naar en dan vervolgens setup doe, komt het bekende zinnetje, this program can not ben run in dos-mode.

so what to do now??

Verwijderd

Topicstarter
Fdisk ziet die partitie gewoon wel?

• Bezzerk
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 08:23:
Fdisk ziet die partitie gewoon wel?
Een primaire NTFS partitie niet, een extended wel.

Verder kun je de winXP setup ook vanaf een non-bootable CD starten door naar de map i386 te gaan (if I'm not mistaken)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Stel even je BIOS in op BOOT FROM CD :)

(en gebruik de editknop om 2 berichten van jezelf achter elkaar te vermijden)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga nu ff het een en ander proberen thanx by the way

Verwijderd

SETUP moet je niet doen, je moet in de \i386 folder het commando winnt uitvoeren. Nogmaals: Opstarten vanaf CD-ROM (wel op een knop drukken als hij zegt: hit any key to boot from CD), en vervolgens met de knop D die partitie weggooien, en een nieuwe aanmaken, die formatteren als NTFS, tijdens XP setup.

Verwijderd

nos > wos

• The Eagle
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ff zoeken in de search op DOS NFTS Bootflop. Is al vaak langsgekomen, is apart progje voor en dan kan je je schijf iig benaderen (voor het saven van data enzo...)
Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Gewoon WinXP cd pakken zoals eerder gezegd en opnieuw installeren daar wordt je voor de keuze gesteld partitie te formateren.
Dos ondersteund geen NTFS en Win9x ook niet. Je kan wel binnen dos dacht ik de partitie gewoon verwijderen met fdisk. Dat kun je doen als je geen winXP of Win2k meer wilt installeren.

W3designer.nl

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb NTFS Dos wel voor je :)
Als je m nodig hebt neem effe contact op via MSN of via email.
Let wel op, email != MSN. Mijn MSN adres is een DOOD email adres :+

ook goed Rico_Work ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Glashelder op 04-04-2003 23:32 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Progje heet NTFSDOS
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 23:31 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is gewoon een kwestie van booten van de winXP CD, of winXP bootfloppen maken, of met een gewone bootflop met CD ondersteuning booten, smartdrive laden, en dan X:\i386\winnt.exe starten. Hoe dit allemaal precies gaat is met de search te vinden.

PS. in jouw geval heb je niet veel aan een diskette die NTFS leest. Je moet gewoon die partitie formatteren. Klaar. Programma's als NTFSDOS zijn in jouw geval alleen maar lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door SH007 op 04-04-2003 23:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.