Toon posts:

Downloadlimiet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello..ik spreek zonet even een goede vriendin van mij..en zij heeft een ADSL-connection.Nu heb ik zelf ook bij de helpdesk van KPN gewerkt..maar heb hier nog nooit iets over gehoord..
Wat het namelijk is...zij zegt tegen mij dat ze nauwelijks iets download omdat ze een downloadlimiet heeft..mocht ze daar overheen gaan..dan moet ze extra bijbetalen...
Mijn vraag nu is...heeft iemand dit ook daadwerkelijk meegemaakt???Dat als ie over zijn dowmloadlimiet heenging bij een Basic ADSL-pakket dat ie moest bijbetalen.
ikzelf zit bij Wanadoo..en heb dus per maand als het goed is een downloadlimiet van 4 gig...maar ja..het is al vaak voorgekomen dat ik op 1 dag 5 gig binnenhaalde of zo...
Dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. :)

Bij voorbaat mijn dank..
:)

Verwijderd

Bijbetalen? Heb ik iig nog nooit van gehoord en ik heb de laatste tijd veel naar abbo's gezocht voor mijn vriendinnetje. Weet je welke provider ze heeft? KPN?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 02:50 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
tja van sommige kabelaars is het wel bekend dat ze bij het overschrijden van de downloadlimiet een naheffing sturen. Misschien heeft ze dat verward ofzo.... of had ze kabel maar is ze daarom verhuisd naar een adsl-aansluiting.

check eerst ff voordat we allemaal wild gaan roepen

Verwijderd

Topicstarter
Ze geeft ADSL-connectie van Planet Internet..de basic-conenction..dus iets van 512/128 of zo...

Verwijderd

Ik heb tot een anderhalf jaar terug een jaar bij planet op ADSL gewerkt, en volgens mij hebben ze bij planet nog steeds een fair use policy, en krijgt je vriendin, indien ze ERG veel bandbreedte zuipt, eerst een mailtje of ze aub wat minder wil downen, en dan nog paar keer, en daarna wordt haar account pas geblockt oid, maar dan moet je wel eerst een hoop waarschuwingen hebben gehad hoor. Als je niet dag en nacht volledig je bandbreedte benut hoef je je niet zo'n zorgen te maken..

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Heb hier Zonnet, en die claimde een paar maanden geleden dat zij de enige waren die op het Lite pakket GEEN datalimiet tezetten, maar een "Fair Use Policy" waar anderen dus een limiet van 1Gb per maand neer zetten :). hier kan IK dus lekker nooit last van hebben :P
(Sorry, maar ik wou 't ff kwijt)
edit:

Lol, ik was dit tegelijk aan het typen als FireAngelNL, maar ik wist dat Planet dit ook had

[ Voor 18% gewijzigd door KompjoeFriek op 04-04-2003 03:24 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 03:02:
Ze geeft ADSL-connectie van Planet Internet..de basic-conenction..dus iets van 512/128 of zo...
Aan een heleboel "......" en "of zo" hebben wij natuurlijk niet zoveel, als je wilt dat wij je helpen moet je wel goede informatie hebben. Het is namelijk zo als zij een lite abbo heet dat zij dan wel een data-limiet heeft, echter met een Basic abbo bestaat er een FUP die op dit moment niet echt strak wordt gehanteert.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

is toch bij "surfen" zo? na 700 mb voor elke 100 mb 50 cent betalen ?

4015Wp west (Dordrecht)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
lite abbo is ook niet echt iets voor een basic downloader, zelfs met alleen MP3 zit je er zo aan. Met Basic en hoger heb ik nog nooit iemand gehoord met naheffing ofzo.

...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tutti-frutti schreef op 04 April 2003 @ 07:53:
is toch bij "surfen" zo? na 700 mb voor elke 100 mb 50 cent betalen ?
Ik zou niet weten waar je het hier over heb.
Dataverkeer = dataverkeer, of dat nou surfen, ftp transfer, irc etc. is dat maakt niks uit. Daarbij de enige provider met een datalimiet van 750mb (achterlijk weinig) is volgens mij HetNet.

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
hehe, heb hier in Belgie ook adsl van skynet (8>

3 mbit down/125kbit up, datalimiet van 10 GB... kom ik er over heen, dan wordt mijn snelheden teruggebracht naar 56 Kbit telefoonlijn snelheid ;(

maar.... ik kan dan xtra GB's download limiet kopen voor 1GB = 1 euro... :P

en dat is dan nog het "goedkopere" abbonement _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Rekenmachine op 04-04-2003 08:21 ]

https://www.enwatbenjedan.nl/

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier heb ik Planet Internet Home en we draaien hier in dit studentenhuis bijna constant 83 Kbs (=max) en we hebben nog nooit een bericht gekregen. Gaat dus wel soepel genoeg!

Verwijderd

Ik zit hier @ adsl basic hccnet. Ik download ook behoorlijk veel, nog nooit een mailtje gehad waarin staat dat ik me verkeer moet minderen. :9 Alleen wil de verbinding nog wel eens kappen rond drukke tijden :/

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 03:02:
Planet heeft geen download limiet
kijk maar op hun site

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 03:17:
Ik heb tot een anderhalf jaar terug een jaar bij planet op ADSL gewerkt, en volgens mij hebben ze bij planet nog steeds een fair use policy, en krijgt je vriendin, indien ze ERG veel bandbreedte zuipt, eerst een mailtje of ze aub wat minder wil downen, en dan nog paar keer, en daarna wordt haar account pas geblockt oid, maar dan moet je wel eerst een hoop waarschuwingen hebben gehad hoor. Als je niet dag en nacht volledig je bandbreedte benut hoef je je niet zo'n zorgen te maken..
kijk eens, hier

Snelheid: 768 Kb/s Vaste kosten per maand, geen telefoontikken, eigen server toegestaan, vast IP-adres
Upstream: 128 Kb/s Tarief: € 52,25 p.m.
Datalimiet: Geen

Rechtstreeks van de planet site

:X

Moest een edit zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Weezer-DC op 04-04-2003 08:47 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik zit ook op een Planet basic abbo en ik heb nog nooit iets gehoord over dat ik teveel download en ik download toch wel flink wat gigs in de maand hoor....

Alleen met een lite abbo ben je de lul volgens mij (en volgens anderen hiero)

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 17:31
[...]
even ontopic
Ik heb een cabel abbo van chello, ook fair use policy...
ik download en upload bijna mijn volle bandbreedte.. download 20 gig per maand en heb een vaste server staan die mijn upload belast (ftp, mailserver en webserver)

nog nooit problemen gehad...

isp's doen niet zo vreselijk moeilijk hoor, alleen als je 100 gb per week gaat downen doe je iets goed verkeerd :D

[ Voor 31% gewijzigd door intoxicated op 04-04-2003 10:45 . Reden: Reactie op fout geplaatste reply weg :) ]

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 10:38
Het laagste abo bij planet is Basic en NIET Lite. Ik heb dit zelf ook en ben zeer benieuwd wanneer de limiet in werking treedt. Een paar weken geleden stond op hun site dat het per 1 april in zou gaan. Nu staat er dat het er is. Maaaar hun systeem om je adsl gebruik te checken werkt nog steeds niet. Ik hoop dat ze me niet gaan chargen voor meer dan 1 gig. Ik zal er niet heel ver boven zitten. Echt concurerend is planet op dit moment niet meer.

€ 34,90 per maand
256/64 Kbit/s
----->>>>> datalimiet 1 GB <<<<<<<----------------
25 MB homepageruimte
4 mailboxen
5 e-mailadressen per mailbox

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Bij planet gaat die pas vanaf eind mei in!, dus niet vanaf 1 april!...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

AvOn schreef op 05 April 2003 @ 08:09:
da's lachen! in september ofzo adsl lite bij planet genomen vanwege het gratis usb modem voor isdn. kon je toen alleen daar krijgen.

datalimiet op de koop toegenomen. is nou al een paar keer uitgesteld, maar als het zo doorgaat kunnen we overstappen naar hccnet (fup) voordat die datalimiet ingaat, we zitten er immers maar een jaar aan vast.

we zijn geen grootverbruikers hiero, maar 5 gig halen we wel.

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 17:49
AvOn schreef op 05 april 2003 @ 08:09:
Oh gelukkig, kan ik gewoon verder gaan met downloaden waar ik gebleven was.

Questions must be asked

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Dat je automatisch moet bijbetalen zou mij verwonderen. Ze gaan je eerder op smalband zetten en voor een volumepack zou je dan moeten bijbetalen (5 € / 5 Gig of zo)
Als in je contract echter staat dat ze je rekening automatisch aanpassen dan heb je wel dikke pech zo denk ik ;-)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Guru Evi schreef op 05 April 2003 @ 09:33:
Dat je automatisch moet bijbetalen zou mij verwonderen. Ze gaan je eerder op smalband zetten en voor een volumepack zou je dan moeten bijbetalen (5 € / 5 Gig of zo)
Als in je contract echter staat dat ze je rekening automatisch aanpassen dan heb je wel dikke pech zo denk ik ;-)
dat staat in ieder geval in de algemene voorwaarden, dus ze zullen het gewoon doen. was vantevoren ook heel duidelijk gezegd, hoor.

maarre, avon, ik heb net ff planet.nl gecheckt, en daar staat niets over nog een uitstel van de datalimiet, dus wat is je bron eigenlijk?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
de helpdesk, ik wou ze vragen waar je dat kon opvragen maar dat was weer uitgesteld
(net als 1 januari zeg maar)...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

LOL.
je lacht je helemaal dood als je je bedenkt dat m'n pa hier 58Euro 8)7 per maand betaald voor een 1536/256Kb/s cable verbinding.
en dan een d/l limiet van 30GB heeft. :r
dit is dan sinds maart geloof ik, want voor die tijd was het 20GB/mnd.
belachelijk toch?
betaal je dik 110Gulden en lig je NOG aan de lijn.
edit:

elke GB dat je hier bij kabelfoon over je limiet gaat betaal je 7,50Euro bij.

[ Voor 14% gewijzigd door _Droopy op 05-04-2003 09:55 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

AvOn schreef op 05 April 2003 @ 09:50:
de helpdesk, ik wou ze vragen waar je dat kon opvragen maar dat was weer uitgesteld
(net als 1 januari zeg maar)...
kewl that iz. thx

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 08:10

zAo

GPLv2 Fanboy

BaSICK (:P) MXStream heeft geen datalimiet, wel FUP, maar die staat op 40GB per maand ofzow...

Adsl Lite heeft daarintegen WEL datalimiet. Verschillend per provider, maar meestal 1GB per maand. (XS4ALL 2GB en Zonnet als enige niet)

:)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meestal hebben de LITE ADSL verbindingen een downloadlimiet van 4GB
En de basic en hogere verbindingen hebben meestal een FUP (Fair Use Policy) of een download limiet van10GB

**Correct me if I'm wrong...**

Verwijderd

hccnet adsl lite heeft ook fup. moet je alleen wel een abo op de c!t willen, anders wordt het wel een dure grap met hccnet
Pagina: 1