Toon posts:

NEC LT15 tft zonder stroom :(

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NEC tft LT15 monitor.
klik hier voor meer info
Deze heb ik "goedkoop" op de kop weten te tikken, maar helaas zat er geen stroomkabel bij. Ik heb deze bij NEC zelf proberen te bestellen, maar de vriendelijke medewerker vroeg om een serienummer. Helaas was dat einde verhaal voor mij :(

Ik heb stad en land afgezocht voor zo'n stroomkabel maar ik heb hem nergens kunnen bemachtigen. NEC heeft een speciale aansluiting hiervoor blijkbaar...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/karaogln/adapto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/karaogln/closeAdapter.jpg

Ik heb werkelijk alles geprobeerd!

Dus wat doet een jongen in zo'n geval....?
TWEAKERS! natuurlijk :*)

Wie kan mij helpen?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Je moet dus de adapter hebben (die op het plaatje staat) neem ik aan?

Misschien kan je een advertentie zetten op een site ala marktplaats (of hier in V&A) Tis een kleine kans dat iemand er een voor je heeft, maar het is mogelijk. En het serienummer staat toch altijd ergens achter/onder op de monitor?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 01:54
Ik neem aan dat je wel de voltages, en zo weet, Dan kun je gewoon zelf een maken, of je koopt een universele die het voltage, en amperage kan leveren, en mod de stekker, zodat die past op je tft.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
PsYgHo schreef op 04 April 2003 @ 11:51:
Ik neem aan dat je wel de voltages, en zo weet, Dan kun je gewoon zelf een maken, of je koopt een universele die het voltage, en amperage kan leveren, en mod de stekker, zodat die past op je tft.
Als ik wist hoe je zo'n stekker kon maken had ik dat geprobeerd....

Wat misschien ook een optie is:

Is er iemand die een NEC LT15 tft heeft?
Dan kan ik misschien via dat serienummer een stroomkabel bestellen!

Ik weet dat diegene er nou niet direct om staat te springen, maar het zou mij ENORM helpen! _/-\o_

Misschien iemand die op zijn bedrijf zo'n monitor heeft?
Iemand die bij NEC zelf werkt?

Hij staat nu al weken op mijn bureau.. :?
1 simpele stekker... blah :r

Wie is er eventueel zo handig en vriendelijk om mij te helpen?

Ik wil er meer dan graag wat voor terug doen natuurlijk! :Y)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Wij helpen niet met spullen die gestolen zijn...

Ga naar je leverancier van je monitor, die kan je de adapter wel geven als hij 'niet gestolen is'.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Wat een rare service als zon monitor zonder voedingskabel word geleverd ;) je moet id de serial weten om te kunnen bestellen maybe staan de voltages in de handleiding om een universele te kunnen kopen

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

wat is nou het probleem?
Dat je niet weet welke waarden je adapter moet hebben of de vorm van de stekker?

Als het alleen de vorm van de stekker is dat tweak je er toch ff een nieuwe aansluiting aan ofzo?
garantie heb je toch al niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 04 April 2003 @ 18:56:
Wij helpen niet met spullen die gestolen zijn...

Ga naar je leverancier van je monitor, die kan je de adapter wel geven als hij 'niet gestolen is'.
Beste Icey,

Heel fijn dat je gelijk conclusies kan trekken, maar deze is dus onjuist.
Deze monitor heb ik gekocht op een computerbeurs.
Zo stom als ik ben geweest heb ik hem daar niet getest.
Het was vlak voor het einde van de beurs en de verkoper van een stand bood voorbijgangers nog deze tft aan. Een goedkope stunt.
Ik had ook wel kunnen weten dat als iets te goed klinkt om waar te zijn, het ook niet waar is. Maar goed, ik heb hem nu eenmaal en wil hem ook kunnen gebruiken!

Als jij mij niet kunt helpen. jammer. :+

Maar des te meer ben ik op zoek naar mensen die mij wel behulpzaam kunnen zijn :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 19:11:
[...]

Beste Icey,

Heel fijn dat je gelijk conclusies kan trekken, maar deze is dus onjuist.
Deze monitor heb ik gekocht op een computerbeurs.
Zo stom als ik ben geweest heb ik hem daar niet getest.
Het was vlak voor het einde van de beurs en de verkoper van een stand bood voorbijgangers nog deze tft aan. Een goedkope stunt.
Ik had ook wel kunnen weten dat als iets te goed klinkt om waar te zijn, het ook niet waar is. Maar goed, ik heb hem nu eenmaal en wil hem ook kunnen gebruiken!

Als jij mij niet kunt helpen. jammer. :+

Maar des te meer ben ik op zoek naar mensen die mij wel behulpzaam kunnen zijn :)
Maar staat dat serienummer nergens op de TFT? Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat ie er niet opstaat 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
sjuk schreef op 04 April 2003 @ 19:00:
wat is nou het probleem?
Dat je niet weet welke waarden je adapter moet hebben of de vorm van de stekker?

Als het alleen de vorm van de stekker is dat tweak je er toch ff een nieuwe aansluiting aan ofzo?
garantie heb je toch al niet zo.
Ik heb dus alleen een TFT scherm, kaal.

ik heb aan de achterkant de volgende ingang:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/karaogln/DC-IN.JPG

Daar moet dus een stekker in die overloopt in een zwarte doos. Die zwarte doos heeft weer een normale stroomkabel die je op je pc ook hebt.
ik heb dus die "doos" met de kabel naar mijn TFT nodig. (=1 stuk)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/karaogln/adapto1.jpg

Bedankt alvast voor de reacties, I really need your help guys |:(

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 04 april 2003 @ 19:14:
[...]

Maar staat dat serienummer nergens op de TFT? Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat ie er niet opstaat 8)7
Er staat wel een serial op maar ik wil niet het risico lopen dat ik straks gezeik heb omdat die tft niet eerlijk is!

Nec medewerker aan de telefoon: " Dag meneer! dus u wilt een stroomkabel voor een tft.. wat gek.. dergelijke verzoeken krijgen wij nooit. Mag ik het serienummer weten?"

sharingiscool: " xxx-xxx-xxx-xxxx"

Nec medewerker: " aha... juist.. als u nu direct uw ädresgegevens geeft dan komen wij hem persoonlijk brengen meneer.."

Yeah WRIGHT!

Ik weet het, ik weet het.. Er zit een moraal achter mijn verhaal.
*(you stupid n00b }:O )

Maar zoals ik zei: Ik heb hem nu eenmaal...

Een universele stekkerdoos...-> Waar zou ik zoiets kunnen bestellen?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Je hebt hem gekocht bij een computerbeurs, van, neem ik aan iig, een bedrijf. Meestal, lees bijna altijd, heeft zo'n bedrijf toch ook een vaste vestiging. Kan je dat bedrijf dan niet contacten voor zo'n stroomkabel?

Via dat serienummer bekijken ze toch of je scherm nog garantie heeft en niet offie wel/niet legaal is?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Das gewoon zo'n standaard stekker die je ook wel gebruikt voor digitaal geluid en video :)
Lijkt me dus dat je zelf wel zo'n stekkertje kan maken.

Tweakers Discord

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 19:27:
[...]

Er staat wel een serial op maar ik wil niet het risico lopen dat ik straks gezeik heb omdat die tft niet eerlijk is!

Nec medewerker aan de telefoon: " Dag meneer! dus u wilt een stroomkabel voor een tft.. wat gek.. dergelijke verzoeken krijgen wij nooit. Mag ik het serienummer weten?"

sharingiscool: " xxx-xxx-xxx-xxxx"

Nec medewerker: " aha... juist.. als u nu direct uw ädresgegevens geeft dan komen wij hem persoonlijk brengen meneer.."

Yeah WRIGHT!

Ik weet het, ik weet het.. Er zit een moraal achter mijn verhaal.
*(you stupid n00b }:O )

Maar zoals ik zei: Ik heb hem nu eenmaal...

Een universele stekkerdoos...-> Waar zou ik zoiets kunnen bestellen?
je hebt toch wel een bon van die computerbeurs! :X
Mag ik ns vragen wat je er voor betaald hebt?
Deze NEC - athans ik vermoed dat het dezelfde is - stond laatst voor 299 bij de Computerland, om dat maar even als vergelijkingsmateriaal te gebruiken :)

Mierenneuken! [img][http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif[/img] >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 04-04-2003 20:28 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Het type die te koop is bij computerland is een andere dan die ik heb.
ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/karaogln/NECLT15.jpg

Ik probeer online zo'n universal adapter te vinden. Weet iemand misschien een betrouwbare hardware dealer die zoiets misschien heeft?

Overigens merk ik dus op dat de dc-ingang van deze tft een bekende is? Het idee om er zelf 1 te fixen is heel aantrekkelijk maar ik ben daar niet zo handig. -> zou je zoiets kunnen laten maken en waar? Iemand die hier meer verstand van heeft?

Alle specs en info is te vinden op de volgende url:

http://help.nec-computers..._spec_monitor_NECLT15.asp

p.s.: Ik heb er 100 euro voor betaald -> Ik herhaal: ik ben een n00b geweest bij de aankoop |:( Het was een spur of the moment thing.
100 euro, niet al te veel geld voor een tft. Vlak voor sluitingstijd en de verkoper was een aardige meneer. I know, I know. Sucker. I confess.

ik voel me er gewoon rot bij dat ik dat ding niet eens AAN kan zetten!

Overigens waardeer ik de reacties tot nu toe enorm! _/-\o_

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
100 euro voor een tft, en ze moeten er snel van af... tja, dan had je al bij jezelf na moeten denken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 04 April 2003 @ 21:27:
100 euro voor een tft, en ze moeten er snel van af... tja, dan had je al bij jezelf na moeten denken ;)
wiseguy.

Nou nog je havo eindexamen. :*)

• PsYgHo
  • Laatst online: 15-08 01:54
Dus fix zon stekker bij de electronica zaak om de hoek, koop een universele adapter die de juiste voltage(s) levert, en de stroom aankan, en tweak dat ding in mekaar...
of vind een die dat voor je wil doen.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 20:55:
Het type die te koop is bij computerland is een andere dan die ik heb.
ik heb deze:
[afbeelding]

Ik probeer online zo'n universal adapter te vinden. Weet iemand misschien een betrouwbare hardware dealer die zoiets misschien heeft?

Overigens merk ik dus op dat de dc-ingang van deze tft een bekende is? Het idee om er zelf 1 te fixen is heel aantrekkelijk maar ik ben daar niet zo handig. -> zou je zoiets kunnen laten maken en waar? Iemand die hier meer verstand van heeft?

Alle specs en info is te vinden op de volgende url:

http://help.nec-computers..._spec_monitor_NECLT15.asp

p.s.: Ik heb er 100 euro voor betaald -> Ik herhaal: ik ben een n00b geweest bij de aankoop |:( Het was een spur of the moment thing.
100 euro, niet al te veel geld voor een tft. Vlak voor sluitingstijd en de verkoper was een aardige meneer. I know, I know. Sucker. I confess.

ik voel me er gewoon rot bij dat ik dat ding niet eens AAN kan zetten!

Overigens waardeer ik de reacties tot nu toe enorm! _/-\o_
Maar was het iemand van een Winkel keten :?
Dan zou je verwachten dat het wel goed zit

Misschien restpartij ofzo? Bij de Mycom veiling ging er ook een keer 1tje weg voor 149 euro :o

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 04-04-2003 23:19 ]

• Pollewob
  • Niet online
Dit is een beetje te verdacht, geen hulp bij waarschijnlijk gestolen spullen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.