Toon posts:

[DHTML] Plaatje naar ..../Zwart, kan dat wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn website, hierin kan je ook een theme kiezen(onderaan de dropdown), nou heb ik oa een image gallery, deze plaatjes blijven wel in volledige kleuren modus staan terwijl de rest op groen/orange staat.

Is het niet mogelijk om met DHTML de kleuren van een plaatje aan te passen(naar groen/zwart of orange/zwart. Ik vind het namelijk een beetje overdreven om het met GD te doen, dit kan wel, maar dan moet ik alle thumbnails 3x opslaan ipv 1x.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

of je doet het on-the-fly, of je slaat het op van tevoren. Voor thumbnails zou je inderdaad nog kunnen opteren om het on-the-fly te doen, maar imho hoef je het voor de diskspace ook niet te laten.
Maak een script dat aan de hand van een theme de thumbnail maakt:
eg
HTML:
1
[img]"thumb_normal.jpg"[/img]

ism
JavaScript:
1
document.getElementById['thumb'].src = 'makethumb.php?theme='+theme;

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
@crisp:
Ja dit zou ook kunnen, maar ik zou het graag met DHTML willen doen, gezien dat ik de kennis wel heb om het met GD te maken en niet met DHTML. Ik wil ook DHTML leren en daarom kies ik er voor om dit met DTHML te maken ;) .

Het is de bedoeling dat het een mouseover krijgt, dus muis er af, in style van theme, muis er op, normale kleuren.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IE heeft vast wel een aantal mooie filters die je op een plaatje kan toepassen, maar dat is natuurlijk IE-only en zal ook niet werken met oudere versies IE.
Gewoon een image-swap is trouwens in feite ook al DHTML :)

Intentionally left blank