[ervaring gevraagd] TVkaart icm Sateliet

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wij hebben thuis een Schotel van Astra sateliet en een schotelontvanger (receiver) van Asscom. Die Asscom receiver staat beneden aan de TV aangesloten.

Nu wil ik graag ook wel op mijn eigen kamer al die zenders ontvangen, dus ben ik een beetje gaan zoeken naar Tv kaarten met ondersteuning voor Sateliet.

Ik had er een aantal gevonden, oa Hauppauge WinTV Nexus-S ging mn voorkeur naar uit vanwege afstandsbediening, maar qua budget ga ik liever voor de WinTV Nova. (scheelt ruim 130 euro...)

Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met een van deze of andere Tv kaarten icm een sateliet ? En dan ben ik vooral benieuwd naar het gebruiksgemak, de kwaliteit en het verschil met de TV (ik kijk dan op een 17" flatscreen scherm). En nu las ik ook ergens dat steeds meer zenders in de toekomst *misschien* zullen overstappen op een andere codec oid waarvoor een andere receiver moet worden aangeschaft. Kan dit bij een TVkaart software matig op een legale manier opgelost worden?

Of kan ik beter voor dat geld een tv kopen icm een receiver ? Grootste voordeel van een TVkaart lijkt mij dat je tijdens het surfen tv kan kijken, of anderssom, tijdens de reclame surfen :) En opnemen natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 04-04-2003 00:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Nova heeft ook een afstandsbediening.. Tenminste de Nova die ee collega van me heeft wel, dat is inclusief CI-module addon kaart..

Systeem Specs

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Hier had ik ze vandaan: http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=186 Daar staat niet bij dat er een AB bij zit.

De nexus ondersteund ook digitale audio out, wat houd dat in ? En ook heeft hij video-out, dat heb ik al op mn grafische kaart, is het beter als het direct van de Tvkaart komt ?

[ Voor 61% gewijzigd door Sport_Life op 04-04-2003 00:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Paul
  • Laatst online: 21:04
eMAeRCe schreef op 04 April 2003 @ 00:50:
Hier had ik ze vandaan: http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=186 Daar staat niet bij dat er een AB bij zit.

De nexus ondersteund ook digitale audio out, wat houd dat in ? En ook heeft hij video-out, dat heb ik al op mn grafische kaart, is het beter als het direct van de Tvkaart komt ?
De nexus kan MPEG hardwarematig capturen, de Nova doet dat softwarematig.
Op het plaatje van de nova staat ook een AB, maar in hoeverre dat klopt?

Hoe dan ook, op de webpagina van Hauppauge staat volgens mij ook wat je allemaal geleverd krijgt bij zo'n kaart.

Digital geluid wil dus zeggen dat er een sp-dif oid op zit, zodat je je geluid digitaal naar je geuidskaart of versterker kunt voeren.

Zelf wil ik graag een Pinnacle PCTV Sat kopen, omdat ik ook een analoge s-video in nodig heb. Daar kan dan wel geen CI-module op, maar dat valt softwarematig wel op te lossen, zij het niet helemaal legaal :)

Zonder CI-module (de smartcard die in je decoder zit) kun je namelijk alleen free-to-air kanalen ontvangen. Ik weet niet of er veel NL kanalen free-2-air zijn, volgens mij alleen Duitsers.
ned123, rtl45, sbs6 etc zitten allemaal achter CanalDigital en vereisen dus een abo.

[ Voor 1% gewijzigd door Paul op 04-04-2003 11:18 . Reden: NL<--> namelijk :P ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 04 April 2003 @ 11:17:
[...]

De nexus kan MPEG hardwarematig capturen, de Nova doet dat softwarematig.
Op het plaatje van de nova staat ook een AB, maar in hoeverre dat klopt?

Hoe dan ook, op de webpagina van Hauppauge staat volgens mij ook wat je allemaal geleverd krijgt bij zo'n kaart.

Digital geluid wil dus zeggen dat er een sp-dif oid op zit, zodat je je geluid digitaal naar je geuidskaart of versterker kunt voeren.

Zelf wil ik graag een Pinnacle PCTV Sat kopen, omdat ik ook een analoge s-video in nodig heb. Daar kan dan wel geen CI-module op, maar dat valt softwarematig wel op te lossen, zij het niet helemaal legaal :)

Zonder CI-module (de smartcard die in je decoder zit) kun je namelijk alleen free-to-air kanalen ontvangen. Ik weet niet of er veel NL kanalen free-2-air zijn, volgens mij alleen Duitsers.
ned123, rtl45, sbs6 etc zitten allemaal achter CanalDigital en vereisen dus een abo.
We hebben een basisabonement. Dus als ik op die tvkaart ook RTL 3,4, SBS, eurosport etc wil ontvangen moet ik een CI-module kopen plus nog een abo ? (zo'n kaartje)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Trouwens, je weet dat je niet zomaar 2 decoders (tv beneden en comp boven) op die coax aan kunt sluiten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Janoz schreef op 04 April 2003 @ 13:42:
Trouwens, je weet dat je niet zomaar 2 decoders (tv beneden en comp boven) op die coax aan kunt sluiten?
nee, dat wist ik niet. Maar toen we de sateliet kochten 2 jaar geleden is erbij verteld dat we 2 receivers (receiver = decorder :?) erop aan konden sluiten. Hoe moet het anders ?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zolang je geen SkyStar hebt is het mogelijk om d.m.v. MultiDec kanalen te decoderen :) Je hebt dan geen CI-module nodig... Is natuurlijk niet legaal, maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid. ... Ik heb zelf goede ervaringen met MultiDec i.c.m. Haupauge WinTV DVB-S. Was toendertijd wel 600 gulden. Het grote voordeel is dat ie hardwarematige MPEG-support heeft :)

webOS all the way!

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Het is wel mogelijk om 2 receivers op 1 schotel aan te sluiten.
Je hebt dan wel een twin LMB nodig om vanaf de schotel 2 aparte kabels te trekken naar je receivers.
Je kunt ook 2 receivers op 1 coax kabel aanluiten.
Dit kan doormiddel van de doorlus plug achter op je eerste receiver.
Achter op mijn Hyundai HSS830CI zit zo'n aansluiting.
Je moet op je 2e receiver dan wel naar de zelfde zender kijken als op de eerste.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
BOUBOU schreef op 04 April 2003 @ 20:07:
Het is wel mogelijk om 2 receivers op 1 schotel aan te sluiten.
Je hebt dan wel een twin LMB nodig om vanaf de schotel 2 aparte kabels te trekken naar je receivers.
Je kunt ook 2 receivers op 1 coax kabel aanluiten.
Dit kan doormiddel van de doorlus plug achter op je eerste receiver.
Achter op mijn Hyundai HSS830CI zit zo'n aansluiting.
Je moet op je 2e receiver dan wel naar de zelfde zender kijken als op de eerste.
Ow :? Ik dacht juist dat als je 2 receivers hebt, je verschillende zenders kan kijken ?

Btw loopt er al een kabel (coach ?? geen idee wat voor precies) naar boven. Die is gelegd door de man die de schotel kwam installeren, dus dat zit dan wel goed denk ik :) Ik zal morgen even kijken waar die kabel precies vandaan komt :) (kan nu even niet omdat er bezoek is)

• Occy74
  • Laatst online: 20-02 11:58
Hermanvh schreef op 04 April 2003 @ 13:48:
Zolang je geen SkyStar hebt is het mogelijk om d.m.v. MultiDec kanalen te decoderen :) Je hebt dan geen CI-module nodig... Is natuurlijk niet legaal, maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid. ... Ik heb zelf goede ervaringen met MultiDec i.c.m. Haupauge WinTV DVB-S. Was toendertijd wel 600 gulden. Het grote voordeel is dat ie hardwarematige MPEG-support heeft :)
En als je wel een skystar(2) hebt zijn er nog legio andere proggies om mee te werken.. thank god :P

Systeem Specs

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Occy74 schreef op 04 April 2003 @ 20:18:
[...]
En als je wel een skystar(2) hebt zijn er nog legio andere proggies om mee te werken.. thank god :P
Ik heb een astra sateliet :)

Verder nog iemand ervaringen ? :)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
Koop de Hauppauge Nexus-s, een twin LNB en genoeg coax kabel om e.e.a. aan te leggen van schotel / LNB naar je PC. Is momenteel een prima oplossing omdat je d.m.v. bovengenoemde oplossing van hermanvh geen common interface en smartcards nodig hebt en wel alles kunt kijken. Canal+ gaat binnenkort over op Seca2. Wanneer je dus al doel hebt om vooral illegaal naar Canal+ te kijken zul je er maar kort plezier van hebben.

Bedenk wel dat wanneer je legaal Canal+ wilt kijken je nog een common interface (100,- euro), CI module (150,- euro) en Canal+ kaart (60,-Euro) nodig hebt. Daarna dus nog pakket naar keuze.

[ Voor 59% gewijzigd door BartNL op 06-04-2003 21:17 ]

Verwijderd

BartNL schreef op 06 april 2003 @ 21:11:
Koop de Hauppauge Nexus-s, een twin LNB en genoeg coax kabel om e.e.a. aan te leggen van schotel / LNB naar je PC. Is momenteel een prima oplossing omdat je d.m.v. bovengenoemde oplossing van hermanvh geen common interface en smartcards nodig hebt en wel alles kunt kijken. Canal+ gaat binnenkort over op Seca2. Wanneer je dus al doel hebt om vooral illegaal naar Canal+ te kijken zul je er maar kort plezier van hebben.

Bedenk wel dat wanneer je legaal Canal+ wilt kijken je nog een common interface (100,- euro), CI module (150,- euro) en Canal+ kaart (60,-Euro) nodig hebt. Daarna dus nog pakket naar keuze.
Kan veel goedkoper!! Ik heb van de week zo'n technotrend kaartje+CI voor €115,- gekocht! (Wel de budget versie, dus software mpeg decoder) Die modules kun je op marktplaats kopen voor €30 (nieuw ook maar €70 trouwens)! En schotel+muurbeugels+kabel etc. €75. En tegen de tijd (5mei) dat canal+ geheel over is naar seca2 is daar allang weer een oplossing voor.

Judit: Modules zijn toch ff wat duurder op marktplaats maar toch vanaf 50, jammer dat er altijd mensen zijn die denken dat er goud in die dingen zitten |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 03:46 ]

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
die haupage is goed die heb ik zelf ook... denk eraan dat je beelden digitaal zijn dus super subliem beeld... helaas zit je met die verrot codering inderdaad die nog niet gecraakt is... als je "gewoon TV" wilt kijken op je PC kan je ook een simpele tunnerkaart kopen... die dingen kosten 69 euro ;) via USB

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 06 April 2003 @ 14:04:
[...]

Ik ben jaloers , hoe kom je in godsnaam aan zoveel geld :?

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
eMAeRCe schreef op 06 April 2003 @ 14:04:
[...]

jij HEBT een astra sataliet whahaha dont make me laugh!

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Astra ontvanger dan, volgens mij staat er Astra op :?

Verwijderd

nu we toch bezig zijn met vragen en dergelijke, wil ik jullie het volgende probleem even voorleggen:

heb de volgende dingen:
Pinnacle PCTV Sat CI
CAM module
Smartcard (met een +pakket)

nadat ik alle heb geinstalleerd met wat moeite, wil ik met behulp van het programma satfinder de sateliet opzoeken, maar deze vind helemaal niks, heb alles goed aangesloten maar toch doe ik iets verkeerd. Wie weet wat ik moet doen??

• Paul
  • Laatst online: 21:04
Ik heb de PCTV Sat zonder CI, maar ik kon out of the box gewoon alle free to air zenders zien.
Ik heb helaas nog geen pinnacle-compatible multidec achtig iets gevonden, maar met een CI interface etc heb je die ook niet nodig :)

Onze schotel is door de installateur op een satteliet gericht, maar als je ongeveer weet in welke richting de satteliet hangt moet hij wel te vinden zijn.

Satfinder kan niets als je schotel de verkeerde kant op kijkt :) Weet je zeker dat je iig globaal de goede kant op kijkt?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

ik kan ook gewoon tv kijken via mijn receiver en met dezelfde smartcard, zou het aan de CAM kaart kunnen liggen? --> heb ook al een nieuwe topic geopend |:(
Pagina: 1