Toon posts:

Instant Messenger door ISA Server naar IM-Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Exchange 2000 Server draaien, met een IM-Router erop (om zelf instant messenger te hosten), dit werkt zonder problemen.

Maar wat ik wil, is instant messenger gebruiken buiten het bedrijfsnetwerk, maar wel gebruik laten maken van de interne server.

Dit moet dus door een firewall heen, daarvoor heb ik ISA Server draaien.

Nu is de vraag, hoe moet ik dit door mijn ISA Server mappen (dus van buiten naar binnen berichten sturen).

Let op : Instant Messenger is NIET hetzelfde als Hotmail MSN Messenger.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35

Arno

PF5A

Zoek de poorten die gebruikt worden en zet deze open naar de machine die de IM service draait.

In de manuals staat perfect hoe :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

op www.netiq.com staat een whitepaper hoe je dat moet doen. moet je jezelf wel even registeren.. staan trouwens veel meer interesante white papers.

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 04 april 2003 @ 07:26:
Zoek de poorten die gebruikt worden en zet deze open naar de machine die de IM service draait.

In de manuals staat perfect hoe :)
ik heb al een destination en een server rule aangemaakt, maar dit werkt ook niet echt.

Maar zal even die andere link proberen...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 04 april 2003 @ 09:29:
op www.netiq.com staat een whitepaper hoe je dat moet doen. moet je jezelf wel even registeren.. staan trouwens veel meer interesante white papers.
Hmmm, ziet er inderdaad goed uit die site !!

Maar ik kan alleen die whitepaper niet vinden..waar moet ik ergens zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Geen PNS?
Vertel mij dan eens hoe ik een SIP Applicatie door ISA Server heen krijg, zonder een SIP Proxy?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
Pagina: 1