Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Electonisch betaalsysteem met kaart

Pagina: 1
Acties:

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb geen id waar dit topic nou hoort dus gooi ik het maar hier neer.
Ik heb de opdracht gekregen om voor een cafe dat komen gaat te kijken voor chip passen.
Nu gaat het daar verder niet om, ik wil gewoon een soort systeem dat je ook wel eens op scholen ziet. Het moet dus mogelijk zijn om in dat cafe op te warderen met cash of via pin. Dat doe je dan op een kaart en daarmee kan je betalen aan de bar. Dit zou voor ons een stuk makkelijker zijn dan cash aan de bar betalen en de pas kan ook gelijk als een soort ledenpas gebruikt worden (in dit geval kan het zijn dat er ook nog cash betaals gaat worden).
Nu heb ik hier al gezocht en op internet maar ik heb geen id waar en hie ik zoeken moet want wat ik al geprobeerd heb werkt niet.
Kan iemand mij misschien een site geven met goed info of gewoon zelf de info geven???

Verwijderd

Hoe professioneel wil je het gaan aanpakken?

Als je gewoon een kaartlezer en schrijver voor de pc komt met de desbetreffende software, en je zelf wat software ervoor schrijft om de info op die kaar te beheren en uit te lezen, is het natuurlijk niet zo moeilijk.

Verwijderd

Er is al zo'n systeem... En het heet "Chipknip". Waarom moet je je clubleden nou weer met het zoveelste stukje plastic in hun portemonnee opzadelen door het wiel opnieuw uit te vinden? Schaf gewoon chipknip-automaten aan. Die dingen worden door de banken zo wanhopig veel gepushed, dat ze echt niet duur zullen zijn. En bijna iedereen heeft nu wel standaard zo'n chip al op zijn/haar pinpas zitten.

Verwijderd

Crewlz,

Er is een bedrijf in Amsterdam, wat dit soort toepassingen maakt voor chipkaart systemen. Betalen, Toegang, Drank en Snoepmachines, speelautomaten, N.E.thing. kijk op magnacarta.nl voor contact info. mzzl

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Ik weet van n bedrijf in Harderwijk, Dialoc (kgeloof www.dialocid-international.com), waar ze beschrijfbare kaarten hebben samen met kaartlezers. Die kun je helemaal zelf instellen. Dus die zou je ook kunnen gebruiken voor betaling-toepassingen!

kheb nog ff gekeken op hun website... tgaat om RFID producten.

[ Voor 13% gewijzigd door Rum op 04-04-2003 12:45 ]

• Crewlz
@ rum Daar heb ik stage gelopen :P maar dat is geloof ik alleen voor het beveiligen van dingen. Het probleem dan is dat je ook moet kunnen opwarderen.

@ motown Ik had toch al gezecht dat ik de opdracht had gekregen dit uit te zoeken dus. En het zou ook een soort ledenkaart moeten worden en dat gaat nogal moeilijk met chipknip.

@ IAtzI thnx dat was precies wat ik zocht. Nou alleen nog ff wat info opvragen.

Mochten er nog meer mensen zijn die wat kennen ik blijf geïteresseerd in info :*)

THNX

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Nog es over Dialoc... n vriend van mij loopt daar nu stage, dus die heb ik ff opgebeld! Ze kunnen met een reader lezen en schrijven naar die pasjes. Er kan ongeveer 16kb aan info op zon kaartje worden weggeschreven. Elk kaartje heeft zijn eigen ID, dus is het ook heel goed als ledenkaart te gebruiken! Dus misschien toch wat!

• Crewlz
Nou Rum iig bedankt ik woon zelf ook in Harderwijk dus misschien dat ik nog wel ff langs ga dan!

Verwijderd

Het is een heel oude topic maar geef het een up.

Ik zoek ook een betaal systeem.
Nu met dat buiten roken willen wij graag een pas systeem.

En eigenlijk op deze manier.

Bij intree krijg je een pas.
Bij betaling aan kassa krijg je er b.v 10 punten op.
Bij de bar kosten een biertje 1 punt.
Die word dan van je pas afgeschreven.
Heb geen idee hoe je zo systeem omschrijft of moet zoeken.
Iemand een idee.?

Tnz
Pagina: 1